Wat heb jij vandaag voor je auto gekocht?

voel een beetje alsof je een kleine 1000 euro mag aftikken voor een ketting die onderhoudsvrij zou moeten zijn.
Ja, succes om dat aan VW te zeggen. Volgens dealer garage heeft schrijven geen zin, veel mensen proberen het tot 4-5 keer maar levert niets op. Wat zou jij hiermee doen iichel. Is er toch ergens een gevoelig puntje waar ik ze mee kan raken? Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt:
nooit meer een vw kopen, onderhoud daar niet meer laten doen

maar uiteindelijk heb ik het idee dat het probleem niet zozeer bij je dealer zit maar bij de importeur PON...
De dealer draait altijd voor de ellende van de importeur op... Veel dealers doen vaak zelf een gedeeltelijke coulance.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
nooit meer een vw kopen, onderhoud daar niet meer laten doen

maar uiteindelijk heb ik het idee dat het probleem niet zozeer bij je dealer zit maar bij de importeur PON...
Neenee sorry ik zeg het verkeerd. Ik bedoel niet dealer maar garage. Onafhankelijk van VW. Staat erbuiten, hij doet gewoon zijn werk.
Bedoel inderdaad schrijven naar PON. Maar dat levert niks op ben ik bang..
 
Kleine beurt + diagnose stellen of distributieketting inderdaad vervangen moet worden. Op een schaal van 0 tot 10 waarbij 10 de ketting dringend aan vervanging toe is, zit ik op 2-3. Ik heb 1 op de 4 keer een korte ratel bij het (koud of warm) starten van de auto. Maar preventief is het wel beter om het te laten doen. Ketting zou toch van het een op andere moment echt kapot kunnen gaan en dan ben je nog verder van huis. Tijdsperiode waarin dit zou kunnen gebeuren is niet te zeggen.
Afspraak gemaakt voor 1 juni om de distributieketting + kettingspanners etc. te laten vervangen.

Naast de kleine beurt van 270eu incl diagnose is het vervangen van de ketting nog eens 870eu.. pfff. Maar dit zou dan in de toekomst niet meer voor moeten komen omdat dit blijkbaar een verbeterde versie is. Echter wil VW dat niet toegeven want dan krijgen ze daar weer gezeik mee (volgens garage).

Blijkt veel voor te komen dit kettingprobleem bij deze motoren. In mn familie heeft iemand hetzelfde gehad bij een Audi met 110.000km. Garage had al 5 klanten waarbij de motor in de soep is gelopen door dit probleem, zelfs bij een auto die maar 10.000km had gelopen. Voelt sowieso prettiger om dit nu te laten doen bij mijn polo met toch al 80.000km op de teller.

De tandjes... of je ff bijna 1000 euro wilt aftikken voor een nieuwe ketting. Weet je zeker dat je de wagen wilt houden?
Vind dit echt belachelijk hoge kosten, snap overigens wel dat het uiteindelijk nodig is, maar het is echt te gek voor woorden.

Ben bang dat mijn ketting uiteindelijk ook wel aan de beurt is, maar tegen die tijd ga ik wel kijken of ik de polo echt wil blijven houden.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: VWAlexander
De tandjes... of je ff bijna 1000 euro wilt aftikken voor een nieuwe ketting. Weet je zeker dat je de wagen wilt houden?
Vind dit echt belachelijk hoge kosten, snap overigens wel dat het uiteindelijk nodig is, maar het is echt te gek voor woorden.

Ben bang dat mijn ketting uiteindelijk ook wel aan de beurt is, maar tegen die tijd ga ik wel kijken of ik de polo echt wil blijven houden.

Ik weet het. Heb helaas geen andere keuze. Hoop voor de jouwe dat hij nog lang mee mag gaan dan.
 
bij mij hebben ze de ketting tijdens de 60.000 beurt gedaan, had toen nog garantie van daswelt en kreeg hem volledig vergoed.
echter vind ik wel dat het erg snel is voor een ketting, horen die dingen niet langer mee te gaan dan 60.000 km
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
bij mij hebben ze de ketting tijdens de 60.000 beurt gedaan, had toen nog garantie van daswelt en kreeg hem volledig vergoed.
echter vind ik wel dat het erg snel is voor een ketting, horen die dingen niet langer mee te gaan dan 60.000 km

Ja een heel auto leven :rolleyes:.. teminste zo verkopen ze het. Ik zelf heb ook een 1.2 tsi en heb nu tot op heden geen problemen ( klopt af op hout )
Wel dat bij eerste start even wat meer lawaai is maar dat is de olie druk.

Anyway kennis van mij had een 1.4 polo 6r zelfde probleem en kreeg 75 % vergoed. Ik zou toch de moeite doen ,is nog al niet een smak geld..
Nee heb je ja kun je krijgen zeg ik altijd :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Wel dat bij eerste start even wat meer lawaai is maar dat is de olie druk.
Je bedoelt een ietwat overheersende ratel voor 1 tot 3 seconden direct na het starten? Want dat heb ik namelijk en mij werd verteld dat dit niet goed is.
Anyway kennis van mij had een 1.4 polo 6r zelfde probleem en kreeg 75 % vergoed. Ik zou toch de moeite doen ,is nog al niet een smak geld..
Nee heb je ja kun je krijgen zeg ik altijd :mrgreen:
Denk dat het sowieso geen zin heeft omdat ik nooit het onderhoud bij een VW garage heb laten doen, en volgens mij is dat dan het eerste waar ze naar kijken.
 
Je bedoelt een ietwat overheersende ratel voor 1 tot 3 seconden direct na het starten? Want dat heb ik namelijk en mij werd verteld dat dit niet goed is.

Denk dat het sowieso geen zin heeft omdat ik nooit het onderhoud bij een VW garage heb laten doen, en volgens mij is dat dan het eerste waar ze naar kijken.
De ratel bij mij zakt dan ook direct naar 3 seconde en hoor ik vervolgens ook niet meer. Past als ik hem helemaal laat afkoelen en dan opnieuw start weer.

Qua onderhoud zou natuurlijk kunnen dat VW zich er zo onderuit knijpt. Maar of het nu bij een garage of dealer onderhouden word de fout ligt als nog bij VW met hun crappy kettingen kan beide van de onderhouders niks aan veranderen
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
De ratel bij mij zakt dan ook direct naar 3 seconde en hoor ik vervolgens ook niet meer. Past als ik hem helemaal laat afkoelen en dan opnieuw start weer.
Precies dit heb ik. Maar ik hoor hem niet elke keer bij koud of warm starten. Meestal niet. Als jij dat elke keer hebt bij koude start zou ik toch voor de zekerheid bij de volgende beurt even laten checken.
 
Precies dit heb ik. Maar ik hoor hem niet elke keer bij koud of warm starten. Meestal niet. Als jij dat elke keer hebt bij koude start zou ik toch voor de zekerheid bij de volgende beurt even laten checken.

Ik heb binnenkort een beurt staan voor 80k .
Ik zal het eens aankaarten .heb wel bij 65K nieuwe kettingspanners gekregen .
Zo klinkt mijn blokje :


En zo hoort die niet te klinken dit is als je ketting echt verkeerd loopt :

 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Ik heb binnenkort een beurt staan voor 80k .
Ik zal het eens aankaarten .heb wel bij 65K nieuwe kettingspanners gekregen .
Zo klinkt mijn blokje :


En zo hoort die niet te klinken dit is als je ketting echt verkeerd loopt :

Dit is vergelijkbaar met mijne, dus direct na de start even een ratel van max 2-3 sec, daarna gewoon normaal.
(niet mijn filmpje)
 
Ja gezond of niet haha . Ik ken het tsi blok gewoon niet anders. Ketting maakt altijd beetje geluid . Het 2e filmpje wat ik hier boven posten daar hoor je duidelijk de ratel bij vol gas en dat mag niet. Filmpje van alexander klinkt in mijn oren ook gewoon normaal .

Ik zou zeggen film je eigen polo eens blackpolo denk dat her vrijwel het zelfde klinkt Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Dit heb ik een aantal maanden terug opgenomen, met een korte ratel aan het begin, daarna klinkt het weer normaal voor een ketting aangedreven motor. Maar moet wel zeggen, dat had ik toen ook ondervonden, in de filmpjes klinkt het anders/slechter dan in het echt. Microfoon pakt dat tikken van de ketting heel goed op, wat IRL wel mee valt.

En zo hoort die niet te klinken dit is als je ketting echt verkeerd loopt :

Bij deze is er dan weer echt een flinke overheersende ratel aanwezig.
 
Dit heb ik een aantal maanden terug opgenomen, met een korte ratel aan het begin, daarna klinkt het weer normaal voor een ketting aangedreven motor. Maar moet wel zeggen, dat had ik toen ook ondervonden, in de filmpjes klinkt het anders/slechter dan in het echt. Microfoon pakt dat tikken van de ketting heel goed op, wat IRL wel mee valt.


Bij deze is er dan weer echt een flinke overheersende ratel aanwezig.

Bij jou filmpje hoor je ook als je gas geeft dat het gewoon foute boel is . Imho
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!