Wat heb jij vandaag voor je auto gekocht?

GATES distributieriemsetje incl. waterpomp & Continental multiriem. 140 Euro in totaal bij autodoc.nl

Nu nog een dagje in laten plannen om deze "gratis" te laten monteren. Kost me wel een Marokkaans theetje die ik persoonlijk moet maken voor m Stick Out Tongue


UPDATE:

Ik heb net Belastingaangifte gedaan en ik krijg 140 Euro terug.

Wat een toeval, vandaag ook precies 140 Euro betaald voor m'n distributiesetje.

Ik krijg dus van de Belastingdienst gratis een distributiesetje cadeau. Merci!
 
Laatst bewerkt:
Een hoop :mrgreen:

- CH / LH setje
-gestofeerde deurpanelen
-full pianolak setje van forum member
-chrome trim voor interieur
-chrome raam schaakelaar setje
-andere climatic knoppen
-led strip voor bij voeten
-Obdeleven

Besloten eerst het interieur maar eens aan te pakken.:)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Kleine beurt + diagnose stellen of distributieketting inderdaad vervangen moet worden. Op een schaal van 0 tot 10 waarbij 10 de ketting dringend aan vervanging toe is, zit ik op 2-3. Ik heb 1 op de 4 keer een korte ratel bij het (koud of warm) starten van de auto. Maar preventief is het wel beter om het te laten doen. Ketting zou toch van het een op andere moment echt kapot kunnen gaan en dan ben je nog verder van huis. Tijdsperiode waarin dit zou kunnen gebeuren is niet te zeggen.
Afspraak gemaakt voor 1 juni om de distributieketting + kettingspanners etc. te laten vervangen.

Naast de kleine beurt van 270eu incl diagnose is het vervangen van de ketting nog eens 870eu.. pfff. Maar dit zou dan in de toekomst niet meer voor moeten komen omdat dit blijkbaar een verbeterde versie is. Echter wil VW dat niet toegeven want dan krijgen ze daar weer gezeik mee (volgens garage).

Blijkt veel voor te komen dit kettingprobleem bij deze motoren. In mn familie heeft iemand hetzelfde gehad bij een Audi met 110.000km. Garage had al 5 klanten waarbij de motor in de soep is gelopen door dit probleem, zelfs bij een auto die maar 10.000km had gelopen. Voelt sowieso prettiger om dit nu te laten doen bij mijn polo met toch al 80.000km op de teller.
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!