wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Vandaag bij @Andries Polo6R langs geweest met de 6R van mn broer. Nieuw setje schokdempers van Sachs en een kleine beurt. Wat rijd zo'n auto een stuk fijner zeg. Je groeit er natuurlijk mee, maar het verschil is direct te merken zodra je over de eerste heuvel rijd.

Nog een test rit met mijn Polo gemaakt omdat het toerental schommelde als ik op constante snelheid reed tussen de 1000&2000 toeren. Uitgelezen dat ie overslaat en moet dat maar eens verder uit pluizen en oplossen. Vermoed ivm de korte ritjes iets van verstopping.

Bedankt Andries!
 

Bijlagen

  • 2e0dd9fb-44d2-4b24-9969-4979ca28063b.jpeg
    2e0dd9fb-44d2-4b24-9969-4979ca28063b.jpeg
    250.9 KB · Weergaven: 42
  • a0eeee82-833e-4f40-8698-46185a10fd9a.jpeg
    a0eeee82-833e-4f40-8698-46185a10fd9a.jpeg
    321.8 KB · Weergaven: 42
  • b6832e7e-c7ef-48e8-95ed-92d127d62c77.jpeg
    b6832e7e-c7ef-48e8-95ed-92d127d62c77.jpeg
    312.2 KB · Weergaven: 41
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996 en JelleR
Nieuwe dempers zitten erop.
Er zaten Monroe's op, dus ik verwacht al eens vervangen.

De achterste dempers bleven een goede 2-3 cm verder ingedrukt staan dan de nieuwe, dus zeker toe aan vervanging.

De achteras was gedaan in een korte drie kwartier. De voorkant duurde wat langer.
(De veren zitten ook goed kuch kuch)

Volgende week wordt 'ie uitgelijnd, dus dan maar eens goed testen.
 

Bijlagen

  • IMG_3299.jpeg
    IMG_3299.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 30
  • IMG_3298.jpeg
    IMG_3298.jpeg
    3.7 MB · Weergaven: 31
Goedemiddag:
Ik heb gisteren 2 centrale vergrendelingen besteld.
Een geheel gedemonteerd door gemeten en getracht te repareren.
Motortje is te zwak, werkt wel zonder belasting.
Ik verwacht mijn bestelling zaterdag te ontvangen?
Wordt vervolgd.

Met vriendelijke groeten Mariet./Dré
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict
Ben zeer benieuwd of ik veel verschil ga merken mbt snelheid.
Van 192 naar 240 pk? Ja dat ga je zeker merken!
Dat is 25% meer vermogen dan je nu hebt.

Leuk feitje
Vanaf 20% of meer vermogen, dan dat op het kentekenbewijs staat, moet je technisch gezien de auto herkeuren op het vermogen. ;)

Nadeel is dat je verzekeringspremie een stuk omhoog gaat en je 'm sowieso lastiger verzekerd krijgt.
 
Van 192 naar 240 pk? Ja dat ga je zeker merken!
Dat is 25% meer vermogen dan je nu hebt.

Leuk feitje
Vanaf 20% of meer vermogen, dan dat op het kentekenbewijs staat, moet je technisch gezien de auto herkeuren op het vermogen. ;)

Nadeel is dat je verzekeringspremie een stuk omhoog gaat en je 'm sowieso lastiger verzekerd krijgt.
240pk klopt inderdaad, ik kijk er al 2 weken naar uit en kan niet meer wachten haha.

Even tussen ons, niemand gaat merken dat ik 20% of meer vermogen erbij krijg toch?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Heel zwart-wit zou dit een situatie kunnen zijn.:

Jij rijdt met 240pk waar er 192pk op je kentekenbewijs staat.

Je rijdt om wat voor reden dan ook tegen iets of iemand aan, en veroorzaakt daarmee een ernstig ongeluk.
Dan kan de verzekering/politie een onderzoek starten waar ze bepaalde factoren testen, waaronder vermogen van de auto.

In zo'n geval als er dan blijkt dat je niet aan de eisen voldoet, kan de verzekering zich terugtrekken.


Daarnaast kan je ook hebben dat door tuning je auto meer uitstoot krijgt.
Dit kan tijdens een APK keuring gemeten worden en daarmee je auto afgekeurd worden.

Maar dit zal echt niet zomaar voorkomen.


Ik weet dat er mensen in Polo WRC's rijden die een herkeuring hebben gedaan, omdat het vermogen zo ver van origineel liep, dat het wel moest.
Maar dan praat je over bijna of meer dan 100% extra vermogen.

Het helpt ook dat alles origineel oogt in de motorruimte.
Als je een overdreven inlaat behuizing, rode bobines (hebt) en goude hitte bestendige stickers onder je motorkap plakt, dan hebben ze wel eerder vermoedens dat er iets 'niet klopt'.

Moraal van het verhaal, je moet gewoon normaal rijden en niemand zal het merken of iets zich afvragen. :)
 
Heel zwart-wit zou dit een situatie kunnen zijn.:

Jij rijdt met 240pk waar er 192pk op je kentekenbewijs staat.

Je rijdt om wat voor reden dan ook tegen iets of iemand aan, en veroorzaakt daarmee een ernstig ongeluk.
Dan kan de verzekering/politie een onderzoek starten waar ze bepaalde factoren testen, waaronder vermogen van de auto.

In zo'n geval als er dan blijkt dat je niet aan de eisen voldoet, kan de verzekering zich terugtrekken.


Daarnaast kan je ook hebben dat door tuning je auto meer uitstoot krijgt.
Dit kan tijdens een APK keuring gemeten worden en daarmee je auto afgekeurd worden.

Maar dit zal echt niet zomaar voorkomen.


Ik weet dat er mensen in Polo WRC's rijden die een herkeuring hebben gedaan, omdat het vermogen zo ver van origineel liep, dat het wel moest.
Maar dan praat je over bijna of meer dan 100% extra vermogen.

Het helpt ook dat alles origineel oogt in de motorruimte.
Als je een overdreven inlaat behuizing, rode bobines (hebt) en goude hitte bestendige stickers onder je motorkap plakt, dan hebben ze wel eerder vermoedens dat er iets 'niet klopt'.

Moraal van het verhaal, je moet gewoon normaal rijden en niemand zal het merken of iets zich afvragen. :)
Bedankt voor je antwoord, dit wist ik helemaal niet!

Van de buitenkant en motorruimte kan je inderdaad niet zien dat hij iets getuned is.

Dus in theorie zou ik ook kunnen vragen om hem naar 230 te chippen en dan zou ik nergens last van hebben?

Weet iemand hoe het zit als je een getuned auto koopt zonder dat je dit weet en je dan een ernstig ongeluk veroorzaakt? Dit is gewoon uit interesse overigens.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 Turbo 240PK 
Jelle is een beetje een doomdenker. In praktijk zal dit nooit gebeuren voor een Polo. En ik denk ook niet voor een andere auto. Het is ook onpraktisch.

Dan kan de verzekering/politie een onderzoek starten waar ze bepaalde factoren testen, waaronder vermogen van de auto.
Dit kan je niet testen als een auto in de prak is gereden. Simuleren gaat ook niet. ECU uitlezen en files op een andere identieke auto plaatsen om het te simuleren gaat ook niet gebeuren.

Het enige wat wel realistisch is:

Een "remtest" van de politie:

"Voor de berekeningen, zullen de leerlingen ook een waarde nodig hebben voor de afname van de versnelling van de auto wanneer de chauffeur op de rem gaat staan. Om dit te vinden, wordt een remtest uitgevoerd door de politie: ze rijden met de auto van het ongeval (of een nagenoeg gelijke auto) over dezelfde strook van de baan in gelijke weersomstandigheden en voeren een noodstop uit. Een versnellingsmeter aan boord van het voertuig geeft waarden voor de versnelling, en de testen gaan door tot twee resultaten bekomen worden die hoogstens 10% van elkaar verschillen. Het laagste resultaat wordt gebruikt voor de bijhorende berekening van de snelheid van de chauffeur: dit is in het voordeel van de chauffeur, hem het voordeel gevend van enige onzekerheid."

Bron: https://www.scienceinschool.org/nl/article/2018/look-out-physics-road-safety-nl/#:~:text=Om dit te vinden, wordt,en voeren een noodstop uit.

En op basis hiervan kan je nooit een conclusie trekken of een auto gechipt is of niet, alleen dat een bestuurder wellicht overmatig hard heeft gereden, maar dat ligt niet aan de tune maar aan de bestuurder.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!