wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Een maand genoten van mijn Polo GTI AW uit 2019 met nu 75.000 km op de teller. Bijna 2.500 km in een maand oops. Nu maar toch een volledige onderhoudsbeurt met Shell 0w-30 LL, bougies, olie-, interieur- en luchtfilter. Misschien placebo effect maar wat rijdt ie toch soepel ineens. Zit tussen mijn oren weet ik zeker.

Paar uur later was ik bij Brad Custom Exhaust om toch maar die OPF en middendemper te verwijderen. Dan maar ook gelijk een Stage1, DSG tune en VMax limiet weg. Lekker geluid nu, niet te overdreven en wat gaat ie snel!! Al met de slechte omstandigheden, 0 graden mist en winterbanden (die aan vervanging toe zijn) natte asfalt, gaat ie niet normaal hard.

Afgelopen weken ook toch iets nieuws geprobeerd om te leren en dat is cardetailing inclusief machinaal polijsten en ceramic coating met Gyeon Mohs. Op twee andere auto’s geoefend met goed resultaat en durf nu de polo wel aan, met alle voorzichtigheid. Tip: koop je detailing spullen uit duitsland, veel goedkoper en meer variatie. Een geweldige site is carparts.koeln, waarvan ik gewoon 100mL Gyeon mohs (kost in NL 85 euro!)gratis krijg omdat ik een blackfriday deal met paar uur had gemist!! Op de slechte close up lak-foto’s van mijn Fiat Bravo 1.4 T-jet (staat te koop trouwens). Na 1x heavy cut compound polijsten al zoveel swirling/krasjes weg en moet nog twee stappen. Prachtig geworden.
 

Bijlagen

  • IMG_1040.jpeg
    IMG_1040.jpeg
    270.9 KB · Weergaven: 45
  • IMG_1041.jpeg
    IMG_1041.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 40
  • IMG_1042.jpeg
    IMG_1042.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 36
  • IMG_1029.jpeg
    IMG_1029.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 37
  • IMG_1027.jpeg
    IMG_1027.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 41
Volkswagen  Polo AW1  2.0 TSI GTI 
vandaag mijn lijstje met aanpassingen van de wagen bijgewerkt.

Polo AW - VCDS & OBDeleven aanpassingen.


Active info display kleuren looks naar GTI
Discover omzetten naar kleuren en looks GTI
Looks AID (Active info display) aanpassen
Perfomance monitor (sport monitor, geactiveerd)
Voice control (geactiveerd)
Think blue trainer (Verwijderd)
Dagrijverlichting instelbaar in het menu
Dimlichten Auto stand gevoeligheid, aan/uit (Low, Medium, High)
Aanpassen helling assistent (tijdsduur, gevoeligheid en hellingsgraad)
Comming / leaving home (automatisch bij openen deur)
Comming / leaving home op andere verlichtingsdelen
Comming / leaving home op knipperlichten spiegels
DRL’s uit bij optrekken handrem
Derde remlicht aan bij openen koffer
Achterlichten aan bij openen koffer (stoplichten)
Auto-unlock doors when shifting into park (P)
Claxon bij openen en sluiten
Piep/claxon aanpasbaar in menu
Alarm activeren indien geen OEM alarm
Rijschoolmodus (in MMI)
Off road menu (in MMI)
Bijtankhoeveelheid in AID
Stopwatch in AID
Olie temperatuur in AID
Remote Control With Engine On (activering lock car with engine on)
Verbruiksweergave aanpassen (werkelijk verbruik en actieradius)
Lichtsensor gevoeligheid aanpasbaar in menu (Low, Medium, High)
Interieur verlichting dimbaar (Fade-in Fade-out activering)
Ramen automatisch sluiten bij afsluiten auto tevens in het menu aanpasbaar
Comfort knipperlicht aanpassen (1…5x)
Achteruitrijlichten Lichtsterkte op 100%
Weergave snelheid climatronic (in auto stand)
Start/stop systeem uitgeschakeld
SD kaartsloten vrijgeschakeld (mogelijkheid om andere kaarten dan die van vw en grotere te gebruiken)


Verdere aanpassingen aan de wagen zijn.

Helix Sub met DSP (met Dealer Demo Swith op aangesloten) - Reservewiel model onder het Reservewiel
EL-Wire rondom het dashboard en DSG pook verwerkt
DSG pook met led verlichting (werkt samen met de led verlichting naast de DSG pook
Flipper stuur gemonteerd (origineel vervangen door zelfde type met flippers, mijn inleg en knopen over gezet)
Origineel VW groot type koffer spoiler gemonteerd (antenne iets voor ingekort)
Verlaging veren van H&R 3,5cm voor en 3,5cm achteraan
Wielen OZ Rally-Racing 17"



Denk dat dit het wel ongeveer allemaal moet zijn, tenzij ik iets vergeten bent natuurlijk.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Frans_WL en HoMi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!