wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Volgens mij hoort dit niet bij een leiding..
Geen wonder dat er geen vacuüm meer aanwezig was.
De slang is vervangen, toch iets duurder geworden dan verwacht. (en gehoopt)
Hij is besteld bij de importeur en waarschijnlijk speciaal voor de bestelling gemaakt, á €286. Gelukkig zelf kunnen monteren!

Vandaag bij de garage laten vullen voor nog een keer €100 er bovenop. Al met al bijna €400 euro lichter voor een sneu lek. Auto's....
 
Gisteren naar JD geweest om een milltek downpipe + OPF delete te laten installeren, resultaat; 297,9 PK @ 481 Nm.
Geluid is ook een stuk beter geworden, met verder een stock uitlaat :)

Intake was voorheen al vervangen door een MST. Dat werkt ook mee.

JD_Dyno.png
 

Bijlagen

  • JD_Dyno_stage_1_vs_2.png
    JD_Dyno_stage_1_vs_2.png
    3.4 MB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
Wat heb ik vandaag niet gedaan aan de Polo

De auto stond ingeplant voor een grote Beurt + Apk.

Afgelopen 13 maart een afspraak gemaakt met Auto First van de Toorn in Vlaardingen voor een Grote Beurt.

Prijs 353 euro Apk gratis.

Toen ik half januari eigenaar werd van de Polo had ik nog geen idee waar ik eventueel het onderhoud ging doen.

In de weken erna kwam ik met de VW dealer Hogenboom in Vlaardingen in contact omdat de antenne kapot was dus ik vroeg wat dat ging kosten de beste man heeft na het noteren van het chassis nr het opgezocht en kwam op een bedrag van 225 euro met de mededeling dat het alleen in de vestiging op Rotterdam-Zuid kon worden besteld.

Ok ik naar Zuid geef mijn chassis nr de man ging kijken en kwam terug wij kunnen dat bestellen morgen in huis 122 euro. Hij kon mij niet het prijsverschil uitleggen zelfde dealer he WTF?

De antenne geregeld dus prima zover na een poosje dacht ik ga ff een liter olie halen bij de dealer op de Polo Aw Gti 2019 word aangeraden 5W30 Longlive dus ik vroeg en kreeg een liter olie met VW logo prijs 56 euro dus ik vroeg of er ook goudstof in was verwerkt kreeg ik een hel k*t verhaal wat een geweldige kwaliteit deze olie wel niet had.

Ik had ook gevraagd wat de prijzen waren voor onderhoud alles staat op onze site nou niet dus je moet het kenteken invullen en dan bellen ze je terug waarom geen transparant belijd zodat je kan zien wat ALLE prijzen zijn.

Kortom ik was er klaar mee.

Bij ff google VW garage Vlaardingen kwam ik bij Auto First van de Toorn.

Ben even langs gereden en de eigenaar verzekerde mij van voldoende now how van mijn Polo en alle prijzen staan op de website.

En inderdaad alle prijzen kon ik vinden prima Grote Beurt gratis Apk 353 Euro.

Afspraak gemaakt voor vandaag 31-05 -2023 dat was op 13 –03- 023 2 weken voor het zover was ff op de site van auto first gekeken bleek de zelfde beurt ineens 574 euro te kosten dus ff gebeld met de beste man hoe het mogelijk is dat in 2 maanden de prijs met 40% was gestegen maar de man zei is een foutje kom maar bij ons dan regelen dat wel waarop ik zei dat is goed als je het juiste bedrag ff terug koppelt via email niet gedaan dus.

In die tijd ben ik even langs gereden om ook te vragen of zijn VAG monteur die 27 jaar bij VAG Witteveen heeft gewerkt ook mijn start en stop systeem kon afzetten nou Arie had daar wel een oplossing voor hij zou wel even een draadje doorknippen gaf wel een melding maar voor de rest geen problemen toen ik zei dat het best wel een software dingetje is zei Arie jo ze zeggen zoveel WTF.

Kortom een triest verhaal over bedrijven en mensen die een klant zien als een imbeciel.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Gisteren naar JD geweest om een milltek downpipe + OPF delete te laten installeren, resultaat; 297,9 PK @ 481 Nm.
Geluid is ook een stuk beter geworden, met verder een stock uitlaat :)

Intake was voorheen al vervangen door een MST. Dat werkt ook mee.
Mooi resultaat. Wat zijn je vervolg plannen met de auto? Al iets met koeling upgrades gedaan of eerst afwachten hoe de auto reageert op het hogere vermogen?
 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
@m1karabijn wat betreft start-stop; ik heb op aliexpress voor 2 tientjes een start stop memory module gehaald! Niks doorknippen; onthoud de stand waarin jij het heb gezet. Start stop werkt dan nog steeds! Wordt automatisch “uitgeschakeld” (heb het zelf op uit staan) elke keer als de auto start. Super.
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
Mooi resultaat. Wat zijn je vervolg plannen met de auto? Al iets met koeling upgrades gedaan of eerst afwachten hoe de auto reageert op het hogere vermogen?
Voorlopig geen plannen, enkel chip + downpipe, verder geen wijzigingen wat betreft koeling. Eerst even genieten van het geluid en het (iets) toegenomen vermogen ;)

Verlaging, big brake kit en stage 2, maakt de polo zoveel leuker.

Ik zie dat je een WRC hebt, super dik. Dat blok is veel potenter dan deze geloof ik?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Ik had hetzelfde probleem als @Steph.
De Polo zat ook helemaal onder de plak van de boom en onder al het stof.
Gisteren was ik een dag vrij en heb ik de auto verwend met een wasbeurt!
Hier het resultaat:
 

Bijlagen

  • IMG_7727.jpeg
    IMG_7727.jpeg
    969.2 KB · Weergaven: 31
  • IMG_7738.jpeg
    IMG_7738.jpeg
    2.6 MB · Weergaven: 31
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ik zie dat je een WRC hebt, super dik. Dat blok is veel potenter dan deze geloof ik?
Op zich komt er 'makkelijker' vermogen uit dit blok inderdaad. De exacte reden kan ik je niet vertellen maar het zal liggen aan het feit dat het een R motor is ten opzichte van een GTi motor. Hierom hebben ze de onderdelen anders ingezet en alles beter voorbereid op vermogen. (vermoed ik)

Ik weet wel dat ik van 220 > 330 pk en 350 > 450 nm koppel wel meer qua upgrades nodig heb 'gehad'.
Daarom de vraag rondom koeling :). En met dit vermogen, hoe pakt de koppeling het verhoogde koppel? Slipt het of valt het nog mee?
 
  • Leuk
Waarderingen: JeroenT
Niet mijn eigen Polo maar een goede vriend wezen helpen met de laatste stappen van zijn cdlj motor conversie. Voornamelijk oplossen van de rommel van andere mensen. Abs update, coderen, bekabeling en foutcodes oplossen. Van 1.4 86pk naar wrc setup. Heel mooi project
 

Bijlagen

  • IMG-20230602-WA0017.jpg
    IMG-20230602-WA0017.jpg
    333 KB · Weergaven: 68
  • IMG-20230602-WA0026.jpg
    IMG-20230602-WA0026.jpg
    320.6 KB · Weergaven: 68
  • IMG-20230602-WA0024.jpg
    IMG-20230602-WA0024.jpg
    302.5 KB · Weergaven: 67
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!