wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Bij de meeste auto's na 1997 is er een derde remlicht die aangaat bij remmen (vanaf modellen vanaf 3e kwartaal 2001 verplicht).
Remlichten zijn feller dan de normale verlichting.
Het verschil is m.i. heel duidelijk te zien.
Ik denk dat @FritsP bedoeld dat als ze tijdens een zonnige zomerdag ineens aanschieten, dan zou ik ook zoiets hebben van ''wat gebeurd er?''
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Aaah.
Ik moet zeggen dat ik vaak genoeg een viaduct in rij waarbij ik denk, joh je mag best ff je licht aan zetten kerel voor me. Ik laat het licht dan ook vooral op automaat staan. En dat ie dan iets vaker aan of uit gaat zal me een worst wezen. Vind ook wel dat de polo erg graag het licht aan en uit zet wanneer je ergens beschut rijdt, maar niet in het donker. Het is inderdaad geen feilloos systeem, maar dat laat ik maar voor wat het is.

Verder ben ik over het functioneren van het matrix licht van de IQ.Lights sws niet zo te spreken. Maak ik wellicht nog wel eens een topic over.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Aaah.
Ik moet zeggen dat ik vaak genoeg een viaduct in rij waarbij ik denk, joh je mag best ff je licht aan zetten kerel voor me. Ik laat het licht dan ook vooral op automaat staan. En dat ie dan iets vaker aan of uit gaat zal me een worst wezen. Vind ook wel dat de polo erg graag het licht aan en uit zet wanneer je ergens beschut rijdt, maar niet in het donker. Het is inderdaad geen feilloos systeem, maar dat laat ik maar voor wat het is.

Verder ben ik over het functioneren van het matrix licht van de IQ.Lights sws niet zo te spreken. Maak ik wellicht nog wel eens een topic over.
Wat stoort je aan de matrix verlichting?
De grootlicht assistent? Lichtopbrengst?
 
Wat stoort je aan de matrix verlichting?
De grootlicht assistent? Lichtopbrengst?
Het sporadisch schijnen op auto's/vrachtwagens die je inhaalt op de snelweg. Kan me niet voorstellen dat dat niet ontzettend vervelend is. Heb nu in een polo gereden naast die van mij met IQ.Lights die het ook doet. Ook de dealer heeft het probleem kunnen nabootsen met een andere polo, dus dat zijn in totaal 3 auto's. Ik ga er dus maar vanuit dat het werkt naar behoren. De dealer heeft het ook gedeeld met Pon en die waren ook van mening dat het werkt zoals ze het verwachten.

Echter ook in meerdere audi's gereden met matrix koplamen, en dat systeem werkt een stuk betrouwbaarder. Nu begrijp ik wel dat er een zekere prijsklasse verschil is tussen de producten, maar ik zou bijna zeggen dat hoe het werkt op de polo het juist hinderend werkt voor het medeverkeer.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Ik neem aan dat je hier een tunnel bedoeld, een viaduct is maar zeer kort en in een tunnel doe ik ook het licht aan.
Ook viaducten af en toe. Het is niet per se van supergroot belang, maar soms zijn ze toch wel zodanig lang/donker dat ik het logisch vindt dat iemand z'n licht aan zou zetten.

Nu geloof ik wel dat je in kan schatten wanneer het wel of niet nodig is, maar ik vind het persoonlijk lekker makkelijk dat de lichtautomaat het zelf doet. Dan heb ik liever dat ie iets te vaak aangaat en ik er geen omkijken naar heb :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Het sporadisch schijnen op auto's/vrachtwagens die je inhaalt op de snelweg. Kan me niet voorstellen dat dat niet ontzettend vervelend is. Heb nu in een polo gereden naast die van mij met IQ.Lights die het ook doet. Ook de dealer heeft het probleem kunnen nabootsen met een andere polo, dus dat zijn in totaal 3 auto's. Ik ga er dus maar vanuit dat het werkt naar behoren. De dealer heeft het ook gedeeld met Pon en die waren ook van mening dat het werkt zoals ze het verwachten.

Echter ook in meerdere audi's gereden met matrix koplamen, en dat systeem werkt een stuk betrouwbaarder. Nu begrijp ik wel dat er een zekere prijsklasse verschil is tussen de producten, maar ik zou bijna zeggen dat hoe het werkt op de polo het juist hinderend werkt voor het medeverkeer.

Ja dat valt mij soms ook op, overigens reageert het systeem wel supersnel op tegenliggers.
Ik heb nog niet gehad dat mensen gingen seinen
 
Ja dat valt mij soms ook op, overigens reageert het systeem wel supersnel op tegenliggers.
Ik heb nog niet gehad dat mensen gingen seinen
Yep, het is gewoon een beetje een rare verschijning wanneer je grootlicht aan het knipperen is, juist op de plek waar iemand rijdt (in dezelfde richting als waar je zelf heen rijdt). Ik heb het ook een paar keer vastgelegd op camera. Wellicht kaart ik het nog eens aan bij VW, maar betwijfel of het iets uit gaat maken. Als jij kan bevestigen dat je het ook soms hebt zijn dat al 4 polo's. Lijkt me dan gewoon een afweging die ze hebben gemaakt bij de ontwikkeling van het systeem.

Verder bij tegenliggers lijkt het wel gewoon goed te werken ja. Hooguit wat seinen van vrachtwagens heeel ver in de verte of waar een tegenligger niet goed zichtbaar is voor het systeem (denk aan net over een brug oid). Daar kan ik mee leven. Hopelijk zij ook :sweatsmile:
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
Verder stoor ik mij er niet echt aan, soms vergeet ik het zelfs aan te zetten.
(ook al hebben we met VCDS de functie reset na opnieuw starten uitgezet, hij onthoudt het gewoon niet)
Op donkere plattelandswegen werkt het echt fantastisch.

Ik weet niet of mensen met de andere modellen van VW met IQ lights dit zelfde ervaren, anders misschien een software update :sweatsmile:
 
Het licht probleem wat ik ervaarde is opgelost!
Na het coderen van achterlichten aan bij dagrijverlichting, kreeg de Polo een kleine error; de Polo vond dat de stadslichten (binnenkant van koplamp) er ook bij aan moesten. Ook de mistlampen stonden aan zonder dat het moest bij dimlicht.
@uranograu heeft dit voor mij gefixt. We moesten de optie uit de codering halen en handmatig aanzetten. Met succes! Ook heb ik nu allebei de lampjes aan beide kanten van de mist lamp unit goed verlicht als zijnde dagrijverlichting. Ook de bocht verlichting doet weer netjes mee als de koplampen ‘s avonds op dimlicht staan.

Wat betreft mijn wens m.b.t. spiegelverwarming tegelijk aan met indrukken achterruit verwarming is nog niet in vervulling gegaan. Wel zou nu allebei de verwarmingselementen aan moeten gaan bij bevriezing. Ik ben benieuwd!

Bedankt voor de service @uranograu, ik ben blij dat het is gelukt! Scheelt mij een hoop geklier en veel geld!
Misschien goed om toe te lichten voor andere die met vcds / obdeleven aan de gang zijn. Je kunt via aanpassingen onder dagrijverlichting de adaptie aanzetten dat de achterlampen branden bij dagrijverlichting. In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij de Polo van @Thomaskol gebeurt er meer, zo werden er ook extra lampen aangezet in de koplamp bij dagrijverlichting, en met dimlicht aan gingen de lampen naast de mislampen ook branden. Dit was niet wenselijk, en hadden we op het moment dat we bezig waren niet zo door.
Dit is dus op te lossen door deze functie weer uit te zetten en handmatig de achterlampen bij de dagrijverlichting te coderen (via LEUCHTE). En omdat we toch bezig waren, bij de dagrijverlichting van de Polo 6C branden de lampen naast de mistlamp. Hier hebben we de mistlampen zelf ook bijgezet (80% gedimd om te matchen met de lampen ernaast). Zodra het donker wordt en de dimlichten aangaan, gaan de mistlampen en lampjes ernaast weer uit.

Bij dimlichten aan branden de binnenste lampjes in de koplampen ook zwak mee. Die kun je nog iets hoger zetten. 100 of 120 is maximaal, verschilt per auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: H11, Sal en Thomaskol
Verder stoor ik mij er niet echt aan, soms vergeet ik het zelfs aan te zetten.
(ook al hebben we met VCDS de functie reset na opnieuw starten uitgezet, hij onthoudt het gewoon niet)
Op donkere plattelandswegen werkt het echt fantastisch.

Ik weet niet of mensen met de andere modellen van VW met IQ lights dit zelfde ervaren, anders misschien een software update :sweatsmile:
Ja, ik ben dus met mijn klacht naar VW gegaan, daar hebben ze het licht ook hercalibreerd. Nu staat het ook zo hoog dat het op de snelweg weinig zin meer heeft het groot licht nog aan te zetten. De hoge lijn van de cutoff schijnt echt net onder de spiegels door van de voorliggers. Op de weg zie ik de cutoff niet meer, omdat ie zo ver voor me ligt.

Verder overigens is het wel nog echt een prachtsysteem op afgelegen wegen. Dat was het ook in de bergen van italie afgelopen zomer Big Grin
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
@Sal zag een Highline grill op zijn stoffige zolder liggen en bedacht: “Hey, volgens mij kan Thomas die wel goed gebruiken!” Zo heb ik vandaag de grill opgehaald en gelijk gemonteerd. Als een kind zo blij!

Ook mocht ik 2 platen mee nemen die ik voor de kentekenplaat kan plaatsen zodat mijn auto anoniem blijft bij het maken van foto’s, en ik me niet in allerlei bochten moet wringen om het kenteken weg te kleuren..

Hierbij het resultaat in een kleine before - during - after.. Stick Out Tongue
 

Bijlagen

  • 25D52AD5-8F19-4922-BD9C-B9EF59D1EF27.jpeg
    25D52AD5-8F19-4922-BD9C-B9EF59D1EF27.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 59
  • BAB28FF2-6471-43FD-991D-B16B87A0847E.jpeg
    BAB28FF2-6471-43FD-991D-B16B87A0847E.jpeg
    4.6 MB · Weergaven: 55
  • 8A97CB23-1C16-44BA-AAEC-3BBD50FF72F1.jpeg
    8A97CB23-1C16-44BA-AAEC-3BBD50FF72F1.jpeg
    510 KB · Weergaven: 56
  • 72E77AE3-7484-430D-A0F0-E8E75DA87F68.jpeg
    72E77AE3-7484-430D-A0F0-E8E75DA87F68.jpeg
    3 MB · Weergaven: 61
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
D06845C0-65FD-4EA5-BEEF-1FAD7DF42970.jpeg

Dim- stads- en mistlicht vervangen voor 6000k LED. Nu grootlicht nog.

Dimlicht is Osram LED driving
Stadslicht is X-Line
Beide gekocht bij onze sponsor xenonlampen.nl

Mistlicht en grootlicht komt van Ome Ali.

€ 18,35 48% Off | 2Pcs 16000Lm H4 H7 Led Lampen Draadloze H8 H11 Auto Koplamp Hoofd Verlichting 9005 HB3 Led Lamp Koplamp automotive 12V 6000K Wit
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: H11 en HoMi
Vandaag maar eens wat simpel onderhoud gedaan aan de auto.
Mijn bestelling van Autodoc kwam binnen (maar liefst 3 dozen vol) dus hier een daar alvast wat gedaan.
  • Nieuwe ruitenwissers, met dit druilerige weer erg handig.
  • Interieur- & motorluchtfilter vervangen. Was ook wel nodig, dat zag er niet meer uit.
  • Koelvloeistof uit het systeem laten lopen en nieuw expansievat geplaatst. Daarna weer met rood spul aangevuld.
  • Het interieur is afgenomen met een 'Sproei- extractie apparaat' die ik geleend heb van vrienden. Dat voelt toch een stuk lekkerder aan, dan dat je in de gebruiksresten van een ander zit.
  • En als laatste een begin gemaakt aan de achterremmen vervangen. Helaas viel mijn lampje viel uit, dus toen zag ik niks meer... Morgen verder!
Al met al een geslaagd dagje! Binnenkort maar eens 'leuke' dingen gaan doen i.p.v. onderhoud.

Die moderne R-badge op de grille ziet er chique uit, wellicht een idee om ook eens te plaatsen. Thanks @iichel!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!