wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Het verbruik volgens de BC kun je ook op SM invullen. Praktisch altijd te positief idd. Bij mij is het ook een automatisme. Ter training van het geheugen onthoud ik de km stand, het aantal getankte liters en verbruik volgens BC en vul die drie waarden later thuis in
Ik schrijf het altijd op het bonnetje.
Ik weet alleen nooit wat ik moet invullen als ik wel tank maar de tank niet vol gooi.
Moet ik dan bij beide tankbeurten de BC invullen maar na de eerste keer resetten? Of niet resetten en pas bij de volgende volle tank alles invullen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
ik vul gewoon in wat staat bij "sinds laatste keer tanken" in het Car menu ;) Maar dat zal niet bij elke auto kunnen vermoed ik
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Niet vandaag, maar afgelopen zaterdag een andere media unit ingebouwd in mijn 6c. Nu heeft 'ie o.a. Android Auto en een paar andere leuke dingetjes:
- dagrijverlichting achteren
- dagrijverlichting menu
- needlesweep <- fancy
- alarmpiep <- heel erg fancy
- stuur op snelheidsafhankelijk <- erg fijn
- gasrespons verbetering <- heel erg fijn
- hill hold verbetering
- sperdifferentieel verbetering
- bijtankhoeveelheid

Vooral de Android Auto geeft voor mij veel voordeel, en iets wat voor mij nog miste in m'n auto. Erg blij met het resultaat, en met veel dank aan Rainesh! Ik wist überhaupt niet dat het mogelijk was om er een andere unit in te zetten, maar toen het bij een vriend was gelukt, heb ik hetzelfde gedaan.
Nogmaals bedankt aan Rainesh, hij heeft ervoor gezorgd dat de nieuwe unit in mijn huidige auto werkt, en heeft de bovenstaande features vrijgegeven. Top!
 
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TDI 
Vandaag langs de bandengarage geweest voor een uitlijning. Ik ging er van uit dat er een uitlijning nodig was omdat mijn stuur altijd iets meer naar links stond dan in het midden. Blijkt dat hij eigenlijk, sinds de laatste uitlijning in oktober, nog perfect op zijn banden stond. Voorbanden zijn meteen gebalanceerd.

Dat was de laatste optie op het lijstje van 'scheef stuur'. Geen speling op componenten die onderdeel zijn van de stuurinrichting of draagarm. Conclusie: het stuur (overigens van een golf 5 GTI) is scheef gemonteerd. Dat wordt weer een projectje binnenkort.

Anyhow - balanceren en uitlijnen: check.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Vandaag langs de bandengarage geweest voor een uitlijning. Ik ging er van uit dat er een uitlijning nodig was omdat mijn stuur altijd iets meer naar links stond dan in het midden. Blijkt dat hij eigenlijk, sinds de laatste uitlijning in oktober, nog perfect op zijn banden stond. Voorbanden zijn meteen gebalanceerd.

Dat was de laatste optie op het lijstje van 'scheef stuur'. Geen speling op componenten die onderdeel zijn van de stuurinrichting of draagarm. Conclusie: het stuur (overigens van een golf 5 GTI) is scheef gemonteerd. Dat wordt weer een projectje binnenkort.

Anyhow - balanceren en uitlijnen: check.
Hebben zeje auto nu weer uitgelijnd of niet?
Want als ze je stuur voor het uitlijnen hadden recht gedraait hadden ze hem perfect recht kunnen stellen.
Kan best zijn dat als je je stuur nu een tandje verzet dat je hem nogsteeds niet exact recht krijgt.
En je dus alsnog door correct uit te lijnen je stuur recht zet.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
@DeeOow nee, hebben alleen gecheckt. Hij stond eigenlijk echt perfect. Ik ga proberen zelf het stuur recht te zetten (of het te laten doen, heb niet echt het juiste gereedschap daarvoor) en vervolgens kijken wat dat doet. Ik denk dat het wel een tandje op een spline is dat hij verzet kan worden.

Maargoed, ik was voor nu even blij met de financiële meevaller dus dat komt wel. :)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
@DeeOow nee, hebben alleen gecheckt. Hij stond eigenlijk echt perfect. Ik ga proberen zelf het stuur recht te zetten (of het te laten doen, heb niet echt het juiste gereedschap daarvoor) en vervolgens kijken wat dat doet. Ik denk dat het wel een tandje op een spline is dat hij verzet kan worden.

Maargoed, ik was voor nu even blij met de financiële meevaller dus dat komt wel. :)
Als je betaald hebt voor de chack zou ik terug gaan.
Stuur recht hoort ook bij uitlijnen.
En is toch gewoon super irritant als die scheef staat.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
@DeeOow nee ja ik heb 25 euro betaald voor een check, het uitlijnen zelf zou dan €30 euro extra zijn. Ze hebben dus alleen gecontroleerd of alle variabelen die horen bij uitlijnen goed staan, en dat stonden ze. Als ik er aan denk, upload ik een foto van het rapportje dat ik heb mee gekregen.

In ieder geval bedankt voor de tip. Ik ga ze eens bellen.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Yes, kostte maar €13 bij van den udenhout. Ff met een torx 6 openschroeven en nieuwe erin klikken :)
Tutorial:

Koop ajb geen aliexpress replacement cap, veel passen net niet waardoor je de torx en schroefdraad verneukt. Overigens zijn ze niet veel goedkoper :)
Klasse. Vandaag gelijk langs de dealer gefietst en besteld. €13,50
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
  • Geweldig
Waarderingen: Mikie
Het is polo verwenweek deze week. Zojuist een nieuwe Forge FMDV008 gekocht. Met een beetje geluk was de stock DV de oorzaak van alle problemen en kan ik daarna weer lekker crossen. Anders is het volgende op het lijstje alle luchtslangen controleren/vervangen en dan de brandstofpomp (meteen upgrade naar 4 bar en afhankelijk van hoe ik me voel grotere injectoren).

Helemaal daarna nog een catless downpipe en dan een retourtje JD Engineering voor een stage 2 (of toch eerst een grotere intercooler? zucht...) :)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Brammuss en Rosinfield
Awesome! Sleutel wordt lekker zwaar daardoor en voelt zoveel meer premium aan, mark my words Stick Out Tongue

Dan ga ik er ook een halen, zonder keyless voelt dat ding zo licht..

@Giltix Ondanks dat ik bij mij oude auto wel wat meer vermogen had deed een intercooler echt veel imo. Daardoor doorbrak ik ook de 400pk grens wat het doel was :)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie en Giltix
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!