wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Net even de spoiler gepast die ik gratis van Michel heb overgenomen er zit indd een naar scheurtje in.. Morgen maar is kijken bij de spuiter wat hij er van zegt. Anders maar sparen voor een gti spoiler
c6cc15551030c7ace83d772b753c7947.jpg
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Goed, ik had dus zo'n antenne op het dak, zo'n sprietje, en die vind ik enorm lelijk. Dus die moest eraf.
Maar dan moet je dus een antenne in je achterruit inbouwen.
En ik wil graag navi in de auto hebben, dus dan heb je een extra antenne nodig voor de diversity EN GPS.
Dus dan zet je meteen zo'n mooie strakke haaievin op het dak.
Want ik had ooit wel eens een GPS antenne onder het dashboard maar dat werkt ook niet zodra je een stad inrijdt.
En ik woon toevallig in een nederzetting waar men nog al wat van die hoge kaa uu thee gebouwen heeft.
Dus wat willen we? Goede radio ontvangst. En goede GPS ontvangst.
En wat willen we, liever dan dat, nog meer? O-E-M! O-E-M! O-E-M! O-E-M!
Precies.
Dus wat gaan we doen? We gaan de achterruit antenne inbouwen. Diversity style. En een haaievin op het dak.

Dus wat heb ik vandaag voor m'n Polo gedaan:
- Achterklep bekleding vakkundig eraf gesloopt en er weer op gezet
- Kofferbakbekleding in- en uitgebouwd
- OEM 6R ontstoringsfilters ingebouwd en deze was kwalitatief uitdrukkelijk teleurstellend, dus ook het ontstoringsfilter van de Golf 6 erbij gezet
- 67 km aan kabel getrokken
- FM, FM2 en DAB ontvangst via de achterrui ingebouwd
- Vingers gebrand aan soldeer ijzer (traditie)
- Gevloekt op VW, waarom het zo gruwelijk ingewikkeld moet zijn...
- Kabels getrokken dor dat veel te kleine rubber tussen kofferklep en auto
- Antenne gewisseld voor een OEM GPS haaievin
- Bidden dat dat ding waterdicht is (iemand nog een dummy haaievin OEM in glanzend zwart kopen?)
- Hemelbekleding in- en uitgebouwd
- Rechter dorpel bekleding los en vast gezet
- Alles getest
- Vreugdedansje gedaan dat alles in 1 goed gelukt is

Ik ben redelijk verrast, zelfs achterdochtig, dat het allemaal in 1 keer werkt en past
Radio ontvangst is niet meer om te huilen en de achterruit wordt nog steeds warm.
 
Goed, ik had dus zo'n antenne op het dak, zo'n sprietje, en die vind ik enorm lelijk. Dus die moest eraf.
Maar dan moet je dus een antenne in je achterruit inbouwen.
En ik wil graag navi in de auto hebben, dus dan heb je een extra antenne nodig voor de diversity EN GPS.
Dus dan zet je meteen zo'n mooie strakke haaievin op het dak.
Want ik had ooit wel eens een GPS antenne onder het dashboard maar dat werkt ook niet zodra je een stad inrijdt.
En ik woon toevallig in een nederzetting waar men nog al wat van die hoge kaa uu thee gebouwen heeft.
Dus wat willen we? Goede radio ontvangst. En goede GPS ontvangst.
En wat willen we, liever dan dat, nog meer? O-E-M! O-E-M! O-E-M! O-E-M!
Precies.
Dus wat gaan we doen? We gaan de achterruit antenne inbouwen. Diversity style. En een haaievin op het dak.

Dus wat heb ik vandaag voor m'n Polo gedaan:
- Achterklep bekleding vakkundig eraf gesloopt en er weer op gezet
- Kofferbakbekleding in- en uitgebouwd
- OEM 6R ontstoringsfilters ingebouwd en deze was kwalitatief uitdrukkelijk teleurstellend, dus ook het ontstoringsfilter van de Golf 6 erbij gezet
- 67 km aan kabel getrokken
- FM, FM2 en DAB ontvangst via de achterrui ingebouwd
- Vingers gebrand aan soldeer ijzer (traditie)
- Gevloekt op VW, waarom het zo gruwelijk ingewikkeld moet zijn...
- Kabels getrokken dor dat veel te kleine rubber tussen kofferklep en auto
- Antenne gewisseld voor een OEM GPS haaievin
- Bidden dat dat ding waterdicht is (iemand nog een dummy haaievin OEM in glanzend zwart kopen?)
- Hemelbekleding in- en uitgebouwd
- Rechter dorpel bekleding los en vast gezet
- Alles getest
- Vreugdedansje gedaan dat alles in 1 goed gelukt is

Ik ben redelijk verrast, zelfs achterdochtig, dat het allemaal in 1 keer werkt en past
Radio ontvangst is niet meer om te huilen en de achterruit wordt nog steeds warm.
Foto's Foto's
 
Volkswagen  VW Polo Cross 6R Bj: 2013  TSI 1.2 77kw - 105 pk 
Foto's Foto's
Ik heb net alles weer mooi ingebouwd, met ook die lampjes zoals jij erin hebt. Ga niet weer die plaat eraf halen als het niet hoeft Stick Out Tongue
Zou ik bij mijn Polo Cross ook DAB in kunnen bouwen ??
Ja zeker kan dat. De vraag is alleen of het zin heeft, als je RNS/RCD geen DAB kan ontvangen Stick Out Tongue
Leuk projectje weer iichel! Wat ik mij alleen afvraag; op mijn Touran zit origineel ook een vinnetje, heb een rns510. Zit daar de fm antenne dus niet bij in gebouwd?
Ik denk dat in ieder geval 1 antenne in de achterruit zit, en de andere in een zijruitje of ook in de achterruit. Een korte haaievin heeft bijna nooit FM erin.

edit: vooruit, speciaal voor @heugt fotos:

6r2FQF5.jpg


2SnQ5kH.jpg


9YoyjNG.jpg


wg4ZwNH.jpg


Ja, das duct tape en ja, dat laat ik zo en nee, het ziet er niet uit Stick Out Tongue
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: heugt
:)

Dank je wel voor de foto's , ziet er allemaal perfect uit.:);)

En ging dit nog alles door de rubber doorvoer als er teveel kabels doorgaan heb je meer kans op kabel breuk :eek:
Maar ja rechts is nog plaats voor een doorvoer.:mrgreen:;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  VW Polo Cross 6R Bj: 2013  TSI 1.2 77kw - 105 pk 
Zoals gezegd 20pk erbij onder de motorkap.
Verder coming home ingesteld op de ledkoplampen.
Needle sweep.
Meebrandende achterlichten bij dagrijverlichting.
"Akoestisch signaal" bij afsluiten auto (piepje)

Rainclosing was helaas niet mogelijk, net als comfortknipperen instellen op 4 (ipv 3x)
UItschakelen start-stop was mogelijk, maar dan moet je voor eventuele verkoop dit weer aan laten zetten.
 
Volkswagen  Polo 6C GTI  1.8 TSI 192pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!