wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Ik stapte vanmiddag in de auto en werd binnen net zo nat als dat ik buiten in de regen werd. Eenmaal thuis toch maar even de bekleding los gemaakt en kwam er dus achter dat de afvoer van het dakraam aan allebei de kanten dicht zat. Dus heb ik deze maar even doorgeblazen met lucht. Maar nu ben ik bang dat de rubber van het dakraam aan zijn eind is. Weet iemand of je deze los kan vervangen ? Er kwam trouwens alleen in het begin veel water naar binnen.
 
gisteren de luchtroosters in de voorbumper hoogglans zwart gespoten.
en vandaag weer gemonteerd resultaat :mrgreen:
alleen op de foto's minder goed te zien.
ow en nieuwe pedaaltjes ( allllluminium )Big Grin
 

Bijlagen

  • IMG_3089.JPG
    IMG_3089.JPG
    553 KB · Weergaven: 97
  • IMG_3090.JPG
    IMG_3090.JPG
    937.6 KB · Weergaven: 104
  • IMG_3091.JPG
    IMG_3091.JPG
    697.1 KB · Weergaven: 109
  • IMG_3092.JPG
    IMG_3092.JPG
    786.6 KB · Weergaven: 111
  • IMG_3093.JPG
    IMG_3093.JPG
    716.7 KB · Weergaven: 105
  • IMG_3094.JPG
    IMG_3094.JPG
    762.9 KB · Weergaven: 110
  • IMG_3095.JPG
    IMG_3095.JPG
    926.6 KB · Weergaven: 103
Volkswagen  Polo 6c  1.4 TSI Blue-GT 
EGR klep vandaag vervangen van de polo. Reed laatste tijd meer in noodloop dan normaal.

Gelukkig moet dat niet jaarlijks gedaan worden, een 4tal uurtjes aan bezig geweest.

Cardan (aandrijfas? Sorry ken de nederlandse benamingen niet Big Grin) eruit halen, roetfilter loszetten en dan heb je nog amper plaats om overal bij te komen.

Weet dat bij vw ze het subframe en roetfilter compleet uithalen mar daar had ik niet zoveel zin in.
Waar zit de roetfilter als ik vragen mag ? En is deze zelf te vervangen ?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 92pk 
Foto 1: Dit is toevallig een benzine polo, van de onderaanzicht hij zit boven je subframe, als alles los is trek je daar je roetfilter er tussenuit.
Unfall2505_Wand.jpg

Foto 2: Als je onder je motorkap bekijkt, dan zie je een VW logo daar achter zit het kreng.

1.2TDI75PK-1.jpg

Foto 3: Kijk even een foto hoe dat ding eruitziet. Oude koffiepot J
000000003159-1.jpg


Foto 4: dit is het achterkant van je motorblok, zie je dat roestige ding dat is je turbo, daar zit je roetfilter op aangesloten. Deze is makkelijk los te maken, er zitten ook stuk of 3 sensors aan maak deze stekkers los.
1170415318.jpg

Je kunt het zelf doen maar, is wel een hele krappe toestand..

Linker wiel eraf, draagarm 3 bouten los, aandrijf as kan eruit.

Beter niet je het subframe los, om meer ruimte te maken voor verwijderen roetfilter, moet je motor blok omhoog duwen de rubbers kunnen heel wat hebben. De brug laten zakken met een steun onder je motor blok ..
 
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: IbifaHo
Vandaag me vingers bijna de kreukels in geholpen met voetverlichting onder de bestuurdersstoel inbouwen, man wat krap en stroef. Helpt natuurlijk ook niet dat me linkerhand wat dikker is na een akkefietje met een wegmisbruiker, wel gewonnen
gewoon even de 4 schroeven van de stoel loshalen en voorover kantelen helpt al een boel. meteen even de stofzuiger er doorheen drukken Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!