wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Klopt ik doe bijna hetzelfde alleen inschuimen pak ik nog mijn spons.. maar misschien moet ik dat niet meer doen. Zal laatst x in de volle zon swirls..
Wat je zegt zoveel mogelijk afblijven van je auto is eigenlijk wel het beste.. maar wat ik wel doe is afdrogen buitenkant met een zeem en de binnenkant scharnieren, kofferklepranden en onder de portieren. Dat doe jij dus ook niet afdrogen?
1 keer per 1,5 week doe ik hem goed, en daar tussen door spuit ik hem ff schoon zoals hierboven staat omschreven.
swirls ga je altijd krijgen hoe je je auto ook wast, alleen op de ene manier sneller dan de andere.
Als ik hem dus alleen heb afgespoten ga ik hem niet droog maken want je hebt hem niet grondig gewassen, dus er kan altijd nog een vuiltje op zitten.
dat drogen doe ik bij de uitgebreide beurt.
af en toe spuit ik binnenkant portieren en onderkant deuren ff na met kalkvrij water nog
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
1 keer per 1,5 week doe ik hem goed, en daar tussen door spuit ik hem ff schoon zoals hierboven staat omschreven.
swirls ga je altijd krijgen hoe je je auto ook wast, alleen op de ene manier sneller dan de andere.
Als ik hem dus alleen heb afgespoten ga ik hem niet droog maken want je hebt hem niet grondig gewassen, dus er kan altijd nog een vuiltje op zitten.
dat drogen doe ik bij de uitgebreide beurt.
af en toe spuit ik binnenkant portieren en onderkant deuren ff na met kalkvrij water nog
Aha duidelijk!
Enige nadeel is dat ik altijd kleingeld moet hebben voor de wasbox, bij mij werkt het wisselapparaat nooit :) .
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
De mijne vandaag ook maar eens verblijden met een bezoek aan Washin7 want hij ziet er echt niet uit.
Gelukkig is Grijs een kleur waar je het pas van dichtbij ziet dat hij goed vuil is.
Dan heb je Summer Blue nog niet geprobeerd Stick Out Tongue Ik kan 'm makkelijk 3 weken niet wassen, en hij ziet er nog redelijk schoon uit, totdat je ziet wat voor kleur water eraf loopt:poop: Moet natuurlijk alleen geen vogel een boodschap op gedaan hebben zoals op dit moment het geval is...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Niet vandaag maar wel gedaan. Iets hogere banden gemonteerd.
Ik werk bij een werkplaats waar nieuwe VAG auto's worden klaargemaakt. Daar monteren wij ook veel allseason-banden, de zomerbanden kunnen wij voor een heel zacht prijsje kopen. Mijn Crosspolo staat standaard op 215/40-17, die maat wordt niet meer op nieuwe auto's gebruikt. 215/45-17 zit wel onder bijvoorbeeld een Ibiza FR of Polo R-line. Nu heb ik zitten rekenen en zou het qua rolomvang van de band niet uitkomen. Maar de snelheidsmeter gaf zeker meer dan 5km p/u teveel aan . Dus toch voor 215/45 gegaan. Mijn auto stond op 3 verschillende merken banden en was een draak om mee te rijden bij nat weer. Nu dus 4 bijna nieuwe Conti Sportcontact 5. Dat staat een Crosspolo juist heel erg goed en het rijdt veel fijner. En de snelheidsmeter geeft nog steeds 1 of 2 km teveel aan.
 
Volkswagen  Polo 9N3 CrossPolo  1.6 16V 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en Allison6R
Zojuist de 80-120 tijden met en zonder racechip proberen te meten (indicatie via dashcam filmpje die snelheid vastlegt). Ben benieuwd. Resultaten zal ik delen in een apart topic.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: ThomH
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!