wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Is allemaal waar inderdaad maar de politie doet niet moeilijk over "bijvangst". Zolang je de beelden maar niet online publiceert (waarop mensen herkenbaar zijn) is er over het algemeen niet zo'n groot probleem. Ja het "mag niet" maar zolang je geen klachten krijgt van buren is er niets aan de hand.

Sterker nog je kunt je camera's registreren en daarmee de politie helpen mocht er ooit wat gebeuren in de buurt (wat ik iedereen zou aanraden). Zie hier.

De politie zegt dit er ook nog over:

U mag alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk.

Klopt. En dat vind ik dus precies zo doodeng aan deurbelcamera's. Hoe populairder die dingen worden, hoe minder anoniem je over straat kan, want vooral bij voordeuren die gericht zijn op de openbare weg ontkom je er niet aan om die ook te filmen. Dat je die camera's bij de politie kan registeren vind ik helemaal van de pot gerukt; zo wakker je een politiestaat wel aan ja. Dan kan de politie wel niet zoveel problemen hebben met dit soort camera-bewaking, dat zegt mij helemaal niets. De politie heeft namelijk sowieso niet zo heel erg veel op met privacy.
 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Klopt. En dat vind ik dus precies zo doodeng aan deurbelcamera's. Hoe populairder die dingen worden, hoe minder anoniem je over straat kan, want vooral bij voordeuren die gericht zijn op de openbare weg ontkom je er niet aan om die ook te filmen. Dat je die camera's bij de politie kan registeren vind ik helemaal van de pot gerukt; zo wakker je een politiestaat wel aan ja. Dan kan de politie wel niet zoveel problemen hebben met dit soort camera-bewaking, dat zegt mij helemaal niets. De politie heeft namelijk sowieso niet zo heel erg veel op met privacy.

De camera's worden geregistreerd voor het geval dat er wat gebeurd, de politie kan dan beelden opvragen en die kunnen dan vrijwillig overhandigd worden. Het is niet zo dat de politie de hele tijd met je camera mee kan kijken ofzo, je geeft alleen aan dat je er eentje hebt en wat er ongeveer in beeld komt. Als er dan een ernstige misdaad gepleegd wordt in de buurt en de politie vraagt om hulp kun je overwegen om de beelden te overhandigen. Niets politiestaat maar burgerplicht.

Op deze manier heb ik al een inbreker laten opsluiten voor een aanzienlijke periode...

Overigens ben ik groot voorstander van privacy, echter heb je buiten op straat geen verwachting van privacy. Privacy heb je thuis of op eigen grond. Buiten kan en mag iedereen je filmen zonder toestemming zolang ze dat maar niet publiceren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
De camera's worden geregistreerd voor het geval dat er wat gebeurd, de politie kan dan beelden opvragen en die kunnen dan vrijwillig overhandigd worden. Het is niet zo dat de politie de hele tijd met je camera mee kan kijken ofzo, je geeft alleen aan dat je er eentje hebt en wat er ongeveer in beeld komt. Als er dan een ernstige misdaad gepleegd wordt in de buurt en de politie vraagt om hulp kun je overwegen om de beelden te overhandigen. Niets politiestaat maar burgerplicht.

Op deze manier heb ik al een inbreker laten opsluiten voor een aanzienlijke periode...

Overigens ben ik groot voorstander van privacy, echter heb je buiten op straat geen verwachting van privacy. Privacy heb je thuis of op eigen grond. Buiten kan en mag iedereen je filmen zonder toestemming zolang ze dat maar niet publiceren.
Dit wordt ten sterkste afgeraden je naam komt in het Politie straf dossier, als getuigen dit gaat je allemaal ellenede kosten, beter kan je camera niet aanmelden bij de Politie laatst nog een artikel gelezen, dat man met dood is bedreigt omdat hij camera beelden had vrijgeven aan de Politie en dat de Politie dat kenbaar had gemaakt in het strafdossier.
 
De camera's worden geregistreerd voor het geval dat er wat gebeurd, de politie kan dan beelden opvragen en die kunnen dan vrijwillig overhandigd worden. Het is niet zo dat de politie de hele tijd met je camera mee kan kijken ofzo, je geeft alleen aan dat je er eentje hebt en wat er ongeveer in beeld komt. Als er dan een ernstige misdaad gepleegd wordt in de buurt en de politie vraagt om hulp kun je overwegen om de beelden te overhandigen. Niets politiestaat maar burgerplicht.

Op deze manier heb ik al een inbreker laten opsluiten voor een aanzienlijke periode...

Overigens ben ik groot voorstander van privacy, echter heb je buiten op straat geen verwachting van privacy. Privacy heb je thuis of op eigen grond. Buiten kan en mag iedereen je filmen zonder toestemming zolang ze dat maar niet publiceren.
Ok, laatste wat ik ervan zeg in dit topic, iets met vervuiling enzo.

Dat het nu vrijwillig is en dat de politie nu niet meekijkt, wil niet zeggen dat ze deze middelen voor steeds meer opsporingsdoeleinden gebruikt gaan worden. Politie (en overheid in zijn algemeen) is notoir voor het oprekken van doeleinden, vandaar dat er een aparte term voor is, function of mission creep. Zie bijvoorbeeld het gebruik van beelden van ANPR-camera's. De burgerplicht strekt zich er wat mij betreft toe dat je het de politie meldt als je iets verdachts ziet, niet dat je zelf rechercheurtje gaat spelen door je camerabeelden onnodig op te slaan.

Je kan niet én voorstander zijn van privacy én claimen dat je in het openbaar geen presumptie hebt van privacy. Ook in het openbaar zijn zowel overheid als het bedrijfsleven wel degelijk gebonden aan regels. Zie bijvoorbeeld wifi-tracking. Wat mij betreft zijn die regels niet streng genoeg en lopen ze al jaren achter de feiten van de moderne samenleving aan. Het zou een mooie Minority Report boel worden als we geen enkel recht meer op privacy zouden hebben in het openbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Paar dagen geleden melding rechter drl defect en ja hoor, nog maar 1 led deed het nog. Waar ik ze gekocht had, verkocht ze niet meer ivm keurmerk en politie etc etc. Dus bij een ander besteld, eerst postnl die een dag uitliep en net binnen gekregen. Dus uitgepakt en dacht al, korter en met rode accenten. Blijken ze dus de rode versie gestuurd te hebben :poop:. Morgen sturen ze de juiste, hoop ik....

Staat wel grappig

20200813_175627.jpg
 
Vandaag de Polo op de bank gezet. Geen ideale omstandigheden qua temperatuur, i know. Maar de afspraak stond al een tijdje en had geen zin om hem te verplaatsen. Desalniettemin tevreden met het resultaat! Welliswaar niet de volle 240pk, maar dat was te verwachten met 30+ graden. Wel een positieve verassing is het koppel. Niet de opgegeven 360, maar bijna 390. Lekker:mrgreen:
Leuke ervaring om eens een keer te doen!
 

Bijlagen

  • ED1B5AF3-3828-4302-9770-45C452E8DD86.jpeg
    ED1B5AF3-3828-4302-9770-45C452E8DD86.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 31
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!