wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Het type is anders dan die voor jou, gaat op motorinhoud. Ik heb sinds het plaatsen geen enkele storing gehad, top ding!

20190406_123307.jpg
Ik hoor vaak dat een blow off valve slecht is voor het blok. Misschien is dit 1.4 gti specifiek? ik wil al heel lang een blow off valve maar al die verhalen houdt me toch tegen om het aan te schaffen. Iemand die hier meer over weet toevallig?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
@Jay511 Vast wel, er is een kleine toevoer van verse rijwind onder de motorkap door de grill en het hitteschild doet ook best veel. Merk tot nu toe alleen positieve performance verandering + een mooi aanzuig en afblaasgeluidje ;)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
In welk opzicht slecht voor het blok?
Dat het slecht zou zijn voor de turbo of dat het blok het niet aan kan. Ik weet het niet meer precies om eerlijk te zijn.
Na dat ik mijn middendemper heb weggehaald hoor ik mijn turbo sowieso al een stuk harder maar een dumb valve maakt het wel nog wat leuker natuurlijk.
Als ik de andere reacties zo lees kan het geen kwaad? ook niet bij een 1.4 gti?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 GTI 180 PK 
Het enige wat vaak mis gaat bij flow off valves is dat de ECU rekent op de teruggeblazen lucht dmv de diverter valve. Als je een deel afblaast naar de atmosfeer klopt je mengselverhouding niet meer en wilt hij soms wel eens lastig gaan doen. Als de DV dicht bij de filter zit hoor je die echt al hard genoeg zonder dat je lucht kwijtraakt naar de atmosfeer.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Enrico__GTI
Koelvloeistof bijgevuld want lampje ging knipperen (Rood) met een helse pieptoon. o_O
Niveau stond een cm. onder het minimum. :eek:
Nu check ik het echt niet elke week maar de laatste keer stond hij boven het maximum.
Morgen maar eens kijken.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!