wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Als ik een auto goed wil polijsten, zeker de VAG lakken, doe ik er 3 dagen over om alle swirls, krassen en oneffenheden weg te polijsten en gewassen en beschermd weer op te leveren. Maar ja, je hebt natuurlijk polijsten en polijsten..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16v CGGB 
Als ik een auto goed wil polijsten, zeker de VAG lakken, doe ik er 3 dagen over om alle swirls, krassen en oneffenheden weg te polijsten en gewassen en beschermd weer op te leveren. Maar ja, je hebt natuurlijk polijsten en polijsten..
Hoe lang een bepaalde klus duurt zal volgens mij afhangen van een aantal factoren, zoals :
- materialen
- hulpmiddelen
- werktempo
- gewenste resultaat
- aantal personen

En zo zullen er waarschijnlijk nog wel meer factoren zijn.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
Als ik een auto goed wil polijsten, zeker de VAG lakken, doe ik er 3 dagen over om alle swirls, krassen en oneffenheden weg te polijsten en gewassen en beschermd weer op te leveren. Maar ja, je hebt natuurlijk polijsten en polijsten..
Het is ook geen bedrijf waar ik het laat doen, maar gewoon een kennis die dit doet als hobby/bijverdienste in z'n vrije tijd. Hij heeft er wel veel ervaring mee en levert goed resultaat (voor mij goed genoeg in ieder geval, sowieso beter dan zelf wassen en ik hoef hem de komende tijd alleen maar met de tuinslang af te spuiten, want al het vuil glijd er zo vanaf), dus voor een leuk prijsje laat ik dat door hem doen.
Ik ga niet achterlijk veel geld uitgeven om m'n auto te laten polijsten namelijk. Ik werk in de zorg dus ik ben niet rijk hahah:tearsofjoy: :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Hier dan het resultaat. Ik ben dik tevreden!
Bovenste foto is van zo'n twee weken geleden, toen m'n grill en ondergrill nog niet gespoten waren. Onderste foto heb ik zojuist gemaakt.
Eindelijk zijn ook mijn koplampen niet meer zo dof, dus morgen gaan de booskijkers erop! Big Grin
Zelfs de lakschade die ik achter in de bumper had door een kindje op een fiets is er helemaal uitgepoetst.
Morgen met het zonnetje maar weer wat mooie plaatjes schieten!(l)

20200418_202206.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Die staat er weer mooi glimmend bij! Als ik vragen mag, hoe heb je de onderste grill hoogglans gemaakt?
Heeft m'n vriend laten doen voor m'n verjaardag, dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
Ik wilde het eigenlijk zelf gaan doen en dan gewoon poetsen/ontvetten, zwarte lak + blanke lak (maar hij was me voor haha).
@Moes-Moze heeft het zelf gedaan, dus die kan je dat vast wel vertellen :)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R en Moes-Moze
Heeft m'n vriend laten doen voor m'n verjaardag, dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
Ik wilde het eigenlijk zelf gaan doen en dan gewoon poetsen/ontvetten, zwarte lak + blanke lak (maar hij was me voor haha).
@Moes-Moze heeft het zelf gedaan, dus die kan je dat vast wel vertellen :)
@Jurgen6R
Dat kan ik zeker, hierbij een beschrijving wat ik heb moeten doen. Als je gewoon nooit wat aan hebt gedaan. Met spuiten of plasti dip niet gaan schuren. Dat kan je dan overslaan. De rest is wel hetzelfde. Voor foto’s moet je even ‘het grote kleine vragen’ topic checken.
Na een dag volledig te hebben toegewezen aan het opnieuw spuiten van de ondergrill, is hier het resultaat.

Ik ben begonnen met het eraf schuren van de oude plastidip, omdat ik glossifier van plastidip had gebruikt was het goed vast gaan zitten. Het kwam er dus niet af in 1 stuk. Begonnen met grover zandpapier en opgebouwd naar fijner. Na dat dit allemaal klaar was. Wat echt wel zowat de hele dag heeft geduurd. Heb ik de kunststofprimer als eerst gespoten, toen high gloss black. Hiervan aantal lagen en daarna 3 lagen blanke lak.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R
Gister heb ik mijn mistlampen gesmoked, en vandaag de witte streep op de achterlichten gesmoked. Ook te horen gekregen dat de velgenboer mijn velgen kan leveren dus die worden besteld.
 

Bijlagen

  • EB1C2ABA-98FB-46D6-AA08-7AABCBBC3FD6.jpeg
    EB1C2ABA-98FB-46D6-AA08-7AABCBBC3FD6.jpeg
    147.1 KB · Weergaven: 76
  • D62FD7C7-2087-4EEC-8CE9-374226E8D000.jpeg
    D62FD7C7-2087-4EEC-8CE9-374226E8D000.jpeg
    650.4 KB · Weergaven: 76
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: M.U.Y en Allison6R
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!