wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Trekhaak inbouwen stap 1: de trekhaak. Bumper er af en bumperbalk vervangen door eentje met wegneembare trekhaak. Gat in de bumper gezaagd en ingenieus magneetsysteem aangebracht waardoor 't gat weer opgevuld kan worden. Werkt helaas (nog) niet helemaal, omdat het aansluitpunt van de trekhaak iets te ver naar beneden komt, dus moet nog even bijgewerkt worden. Bedrading ligt nu tot aan de achterbank want 't is inderdaad echt een crime om bij de boordcomputer te komen. Iemand nog tips om 't enigszins doenlijk te maken of wordt het echt bestuurdersstoel zo plat mogelijk en ondersteboven onder 't dashboard kruipen? Stick Out TongueIMG_2801.JPG IMG_2802.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: HJV, Wicko071 en iichel
75a9c67fc15acb7d7f235bf4a24f6def.jpg


Andere pedaalrubbers..

Netjes gedaan :cool::cool::cool:
 
Volkswagen  Polo 6C (omgebouwde opel astra)  0.8i 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari en Wicko071
Netjes gedaan :cool::cool::cool:
Thnx, was wel fokt op om ze erop te krijgen, mjaa ze zitten erop

Trekhaak inbouwen stap 1: de trekhaak. Bumper er af en bumperbalk vervangen door eentje met wegneembare trekhaak. Gat in de bumper gezaagd en ingenieus magneetsysteem aangebracht waardoor 't gat weer opgevuld kan worden. Werkt helaas (nog) niet helemaal, omdat het aansluitpunt van de trekhaak iets te ver naar beneden komt, dus moet nog even bijgewerkt worden. Bedrading ligt nu tot aan de achterbank want 't is inderdaad echt een crime om bij de boordcomputer te komen. Iemand nog tips om 't enigszins doenlijk te maken of wordt het echt bestuurdersstoel zo plat mogelijk en ondersteboven onder 't dashboard kruipen? [emoji14]IMG_2801.JPG IMG_2802.JPG
Hoe heb je de bumper afgehaald? Ja ja ik weet door los te schroeven, maar is dat vee werk en waar zitten de schroeven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe heb je de bumper afgehaald? Ja ja ik weet door los te schroeven, maar is dat vee werk en waar zitten de schroeven?
Bumper is vrij eenvoudig.
  1. Achterlichten er uit halen. Zitten beiden enkel vast met 1 witte veergeladen schroef. Gewoon losdraaien, en de unit recht naar achter trekken. Niet vergeten op tijd je kabels los te halen
  2. In de wielkasten achter 3 schroeven verwijderen, 1 onderaan, 1 halverwege 1 en 1 onder een onhandige hoek precies waar de bumper bij het achterpaneel komt
  3. Aan de onderkant van de bumper links 2 en rechts 2 schroeven verwijderen
  4. In het midden zit een schroef / imbus / dop- achtige eenheid. Ik heb 't eerst netjes geprobeerd, maar ging niet, ding was lam, maar met grof geweld wilde ie wel loskomen :) Zitten genoeg schroeven in 't ding om deze niet super belangrijk te laten zijn, anders kun je evt. een schroef met wat demping gebruiken om terug vast te zetten.
  5. Met 2 man netjes de bumper recht naar achter trekken, en ondertussen bij de ruimte waar normaal je achterlicht zit een aantal lipjes even wat meebuigen/opzij drukken zodat ie los komt.
  6. Niet opeens weglopen van je auto, want dan vernachel je je kentekenplaatverlichting (en evt PDC), dus even netjes kabels losmaken
 
  • Leuk
Waarderingen: Wicko071
Bumper is vrij eenvoudig.
  1. Achterlichten er uit halen. Zitten beiden enkel vast met 1 witte veergeladen schroef. Gewoon losdraaien, en de unit recht naar achter trekken. Niet vergeten op tijd je kabels los te halen
  2. In de wielkasten achter 3 schroeven verwijderen, 1 onderaan, 1 halverwege 1 en 1 onder een onhandige hoek precies waar de bumper bij het achterpaneel komt
  3. Aan de onderkant van de bumper links 2 en rechts 2 schroeven verwijderen
  4. In het midden zit een schroef / imbus / dop- achtige eenheid. Ik heb 't eerst netjes geprobeerd, maar ging niet, ding was lam, maar met grof geweld wilde ie wel loskomen :) Zitten genoeg schroeven in 't ding om deze niet super belangrijk te laten zijn, anders kun je evt. een schroef met wat demping gebruiken om terug vast te zetten.
  5. Met 2 man netjes de bumper recht naar achter trekken, en ondertussen bij de ruimte waar normaal je achterlicht zit een aantal lipjes even wat meebuigen/opzij drukken zodat ie los komt.
  6. Niet opeens weglopen van je auto, want dan vernachel je je kentekenplaatverlichting (en evt PDC), dus even netjes kabels losmaken
Hartelijk dank voor je uitleg..
Bij punt 4: bedoel jein het middenaa de binnenkant van de kofferbak of aan de onderkant vam de bumper?
P
 
even kijken .... van voor naar achter ( en van links naar rechts )
 

Bijlagen

  • 6Rrearbumprcover.jpg
    6Rrearbumprcover.jpg
    95.4 KB · Weergaven: 70
  • polo-mk5-912.png
    polo-mk5-912.png
    109.8 KB · Weergaven: 58
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: Wicko071
Beste mypolo leden,

Vandaag heb ik een paar onderdelen besteld voor de polo gti 6r met een hoge verwachting kwa eindresultaat.
-supersprint downpipe zonder cat of 200 cells cat een rechte stuk vanaf de turbo naar de uitlaat. ( heb een handgemaakte uitlaat systeem zonder middendemper en een aangepast einddemper.
-cold air intake van volkswagen racing.
-brakemax remschijven+blokken voor en achter.

Wat ik had al stage 1 chip van tunex erin hangen maar na de upgrades ben ik van plan om het te verhogen naar stage 2 motorisch en stage 1 dsg tuning ook word het geremapd zodat ik geen brandende motorlamp krijg wegens het verwijderen van de cat vanaf de turbo.

Hebben mensen hier ervaring met de aanpassingen die ik ga verrichten zo ja kun je a.u.b je ervaringen delen. Ook wil ik graag horen als jullie handige tips of ideen hebben. Elke extra die we kunnen insteken in onze auto is mooi meegenomen natuurlijk als het resultaat met zich mee levert.

Mvg,
 
Volkswagen  Polo gti 6r  1.4 tsi gti 
  • Leuk
Waarderingen: bdbroker
Beste mypolo leden,

Vandaag heb ik een paar onderdelen besteld voor de polo gti 6r met een hoge verwachting kwa eindresultaat.
-supersprint downpipe zonder cat of 200 cells cat een rechte stuk vanaf de turbo naar de uitlaat. ( heb een handgemaakte uitlaat systeem zonder middendemper en een aangepast einddemper.
-cold air intake van volkswagen racing.
-brakemax remschijven+blokken voor en achter.

Wat ik had al stage 1 chip van tunex erin hangen maar na de upgrades ben ik van plan om het te verhogen naar stage 2 motorisch en stage 1 dsg tuning ook word het geremapd zodat ik geen brandende motorlamp krijg wegens het verwijderen van de cat vanaf de turbo.

Hebben mensen hier ervaring met de aanpassingen die ik ga verrichten zo ja kun je a.u.b je ervaringen delen. Ook wil ik graag horen als jullie handige tips of ideen hebben. Elke extra die we kunnen insteken in onze auto is mooi meegenomen natuurlijk als het resultaat met zich mee levert.

Mvg,

Moeten we hier ook drie keer op reageren?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
  • Leuk
Waarderingen: pipo en IbifaHo
Moeten we hier ook drie keer op reageren?

Niks moet alles mag.
Heb je tips of ervaring dan hoor ik het graag. Ik ben gewoon enthousiast en wilde daarom zo snel mogelijk reacties ontvangen daardoor heb ik het ook onder diverse posten geplaats. Het word binnenkort uitgevoerd en als er iets is wat ik heb misgelopen kan ik het toevoegen namelijk.

Mvg,
 
Volkswagen  Polo gti 6r  1.4 tsi gti 
Niks moet alles mag.
Heb je tips of ervaring dan hoor ik het graag. Ik ben gewoon enthousiast en wilde daarom zo snel mogelijk reacties ontvangen daardoor heb ik het ook onder diverse posten geplaats. Het word binnenkort uitgevoerd en als er iets is wat ik heb misgelopen kan ik het toevoegen namelijk.

Mvg,
Het is voor de andere forumleden wel zo netjes als je:
  1. even vriendelijk voorstelt op 't forum, zodat we je ook welkom kunnen heten (hey @Loudfast, welkom op MP :) )
  2. niet andermans / een algemeen topic kaapt voor je eigen interesse
  3. niet je vraag op 3 verschillende plekken gaat plaatsen waar ze niks te zoeken hebben. Maak even een nieuw topic aan joh, komt ook bovenaan de lijst met nieuwe berichten te staan hè ;)
Verder leuk dat je zo enthousiast bezig gaat met je Polo, klinkt alsof je er al flink wat geld en denkwerk aan gespendeerd hoe je 'm precies wilt hebben!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!