wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Spoiler is te verkrijgen bij de VW dealer, 279 euro voor neer kunnen tellen.
Spuiten en montage laat ik bij een ander bedrijf doen, deze is iets duurder dan gemiddeld spuiter, maar levert echt top werk (en alsnog goedkoper dan de dealer). De winnaar van Volkstyle Best of Paint was het werk van dit bedrijf bijvoorbeeld.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
Remvloeistof laten verversen bij de dealer.
Vrijdag weer terug en rijden met een monteur voor de trillingen in het stuur.
Net de winter wielen en nog is onder gelegd en toen trilde het stuur wel gewoon met het proef rijden, ik snap er niks meer van:confused:
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Remvloeistof laten verversen bij de dealer.
Vrijdag weer terug en rijden met een monteur voor de trillingen in het stuur.
Net de winter wielen en nog is onder gelegd en toen trilde het stuur wel gewoon met het proef rijden, ik snap er niks meer van:confused:

Wazige sh*t man... versleten schokdemper? Speling in de wiellager? slijtage draaipunten wielophanging? Kan 1001 oorzaken hebben dat is het klote hieraan
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ja dit is zeker klote, bij de dealer zeiden ze de zomerbanden zien er nog goed uit en hoeven niet vervangen te worden ondanks dat ze 8 jaar oud zijn.
En tijdens het verversen van de remvloeistof heeft de monteur meteen visueel gekeken naaf de ophanging maar dat zag er optisch goed uit.
Ik zet de wielbouten altijd vast op 120 nm
Wordt vrijdag vervolgd.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ja dit is zeker klote, bij de dealer zeiden ze de zomerbanden zien er nog goed uit en hoeven niet vervangen te worden ondanks dat ze 8 jaar oud zijn.
En tijdens het verversen van de remvloeistof heeft de monteur meteen visueel gekeken naaf de ophanging maar dat zag er optisch goed uit.
Ik zet de wielbouten altijd vast op 120 nm
Wordt vrijdag vervolgd.

Pff nou hou ons up to date en laat eens naar de wiellagers kijken
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Die heb ik grondig schoongemaakt met de slijptol met een staalborstel erop toen ik de schijven vervangen heb, tot blinken toeStick Out Tongue.

Vandaag de chef van de werkplaats mee gereden en hij erkende dat het stuur trilt en dat het niet hoort.
De auto maar meteen daar gelaten en afgesproken dat hij het onderstel,aandrijving etc etc ging controleren.
Zo gezegt zo gedaan.

Vanmidag kreeg ik telefoon goed nieuws meneer, Het onderstel en aandrijving etc etc is allemaal in orde. Maar we hebben voor de zekerheid de voorwielen nog een keer aan het balanceer apparaat gehad en daar moest 20 gram per velg bij...:dizzy:
De chefwerkplaats heeft dat gedaan en proef gereden en volgens hem is de trilling weg.

Ik heb zelf nog geen tijd gehad om proef te rijden op de snelweg, volgende week kom ik weer op de snelweg dan kan ik het zelf ervaren.

Ik heb trouwens de wielen nog laten balanceren voordat ik op vakantie ging bij een willikeurige bandenboer omdat de dealer dicht was.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!