wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Even gecheckt, die heb ik inderdaad ook (xxx40) maar laatste bit heeft met controller te maken geloof ik. Probleem met gti instelling was overigens niet te zwaar bedenk ik me nu, maar juist erg licht en zweverig, te meer bij hogere snelheden.

Staat het regelapparaat bij een Blue GT ook standaard gecodeerd op xxx20? (GTI)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Bij mij stond hij op xxx20 bij aflevering (als ik mij goed herinner), in ieder geval niet op 40! Ik ben mij hier juist in gaan verdiepen omdat hij zweverig aanvoelde en ben toen direct naar 40 gegaan (n.a.v. HOW-TO hier op forum).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ik zal zo even mijn originele autoscan erbij pakken, dan kan ik het dubbelchecken.
Code:
Address 44: Steering Assist        Labels: 6Q0-423-156.clb
   Part No: 6R0 423 156 C
   Component: LenkhilfeTRW        V278
   Coding: 11221
   Shop #: WSC 00788
   VCID: 306FF64BF7D6889E243-8065

No fault code found.
Die is gemaakt op 13 mei 2013, auto is van 9 april 2013. Eerste scan die ik gemaakt hebt na aanschaf van de (eerste) kabel. Auto heeft wel sportonderstel mocht dat er invloed op hebben.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Okay, goed idee! Wat voor verschil merkte je tussen die twee?
Zoals gezegd vind ik de GTI instelling zweverig aanvoelen, te licht en des te harder je rijdt des te zweveriger hij voor mij voelt. Met de '4' setting lijken de wielen gewoon direct aan stuur verbonden te zijn, en dat blijft op hogere snelheid ook zo en geeft mij meer gevoel van controle (nog meer als er 'GTI'-stijl mee gereden wordt Big Grin).
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Zoals gezegd vind ik de GTI instelling zweverig aanvoelen, te licht en des te harder je rijdt des te zweveriger hij voor mij voelt. Met de '4' setting lijken de wielen gewoon direct aan stuur verbonden te zijn, en dat blijft op hogere snelheid ook zo en geeft mij meer gevoel van controle (nog meer als er 'GTI'-stijl mee gereden wordt Big Grin).

Okay! Bedankt voor deze heldere uitleg! Zal deze week eens met deze setting rijden, en volgende week zaterdag setting 4 proberen!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
goeie info, thanks!
Ik moet hier denk ik deels op terug komen. Gezien de regen had ik geen zin om naar buiten te gaan maar ik heb inmiddels die LCode.exe werkend van VCDS met de juiste label file. Daarin zie ik dat de autoscan die van 13 mei zou zijn, de 09-longcoding erin heeft met aanpassingen van kort geleden. Ik bedenk me nu dat ik de datum van de laptop steeds terugzet vanwege de clone kabel, dus dat zal 't probleem zijn. Dat brengt mij op het volgende, dat zou betekenen dat ik nu met 21 rijdt i.p.v. 41, dus nu snap ik het helemaal niet meer, want zoals in HOW-TO topic is te zien heb ik die juist op 41 gezet :').

Ik heb inmiddels de daadwerkelijke originele file gevonden, hij stond inderdaad op 41 origineel, en dat heb ik omgezet naar 21. Mijn observaties waren uiteraard wel correct, maar dat gevoel had ik dus met 4, en niet met 2...
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
nou dat was het dagje wel
- Auto light + haaievin antenne gemod naar FM ontvangst in de 1.2 TDI Bluemotion van @NickD
- Auto light ingebouwd bij de 1.2 TSI Bluemotion van @guus6r
- Gepland om de BCM van Cali10 weer terug te bouwen maar die komt een andere keer
- Auto light ingebouwd bij 1.2 TSI R-Line @HoMi en met VCDS aan de praat geweest
- Een enorm verlichtingsprobleem van de 1.2 FSI van Harm van marktplaats opgelost waar de dealer niet uit kwam. 2 zekeringen later werkte alles.
- De RLS van de 1.2 TDI Bluemotion van @Badboykillaz aan de praat gekregen zodat deze nu 95%* geniet van z'n coming home leaving home + auto light

Helaas is m'n laser 3929 wel overleden, de pootjes zijn nog maar 2mm lang... RIP

maar al met al een gezellig dagje gehad.

* 5% aftrek voor defecte mistlamp Stick Out Tongue
 
Ik moest voor nickD nog wat solderen en ik had m'n soldeerbout niet bij me. 15 strafpunten voor mij.
maar bij de praxis hebben ze de weco budget soldeerbout. hoewel ik niet weet wat er budget is aan 20 euro.
Afijn, daar zat zo'n mooie grote ronde europlug aan, terwijl mijn dieselgenerator (vermomd als Polo) een platte eurostekker heeft.

Cable guy being cable guy, being not for one hole to catch, maar wat aan elkaar geprutst.
De eerste uitschakelbare, polo-powered soldeerbout...

2018-01-02 09.55.05.jpg 2018-01-02 09.55.10.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Uniqpolo en kawazxr
Gister LED ingebouwd in het grootlicht, dimlicht had ik reeds vervangen. Helaas mocht mijn pocket zaklampje het niet langer volhouden en is overleden *snik snik* Dus maar een nieuwe gekocht!

IMG_0440.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!