Wanneer zout wegspoelen?

Wat is volgens jullie het beste moment om de auto vrij te maken van dat smerige straat zout? Wachten jullie tot alle sneeuw weg is en er geen zoutresten meer op straat ligt of gaan jullie dit weekend al met de hoge druk aan de weer?
 
Volkswagen  2022 Polo Business R+  TSI 
Ik heb die van mij gister gelijk schoon gespoten met de hoge druk. Hoe sneller het eraf is hoe beter voor je lak.
Maar echt goed poetsen heeft nu nog geen zin vind ik, aangezien er op de weg nog genoeg rotzooi ligt.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR
Ik wilde het afgelopen weekend eigenlijk al doen, in de zon was het goed te zien, de auto was meer wit dan oranje.. Helaas had de carwash afgelopen dagen een storing (misschien door het koude weer), dus heb het laten zitten tot gisteren. Gisteren hoge druk erover gehaald, overigens was er gisteren ook geen wit of zout meer te zien, wellicht al een beetje eraf geregend.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR
En inderdaad, eerst ook laten regenen, zodat het zout op de wegen weg kan spoelen, dat dit er na een schoonmaakbeurt niet weer opnieuw ingereden word.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR
Meeste zout is denk ik wel van de weg afgespoeld door de regen afgelopen dagen. Maar voor je auto idd eerst goed met een hoge druk spuit schoonmaken.
Voordat je de wasstraat of met de spons aan de slag gaat om krassen te voorkomen.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Niet:
Toyota Aygo: Zakelijke lease -> was ik straks wel een keer
Fiat Seicento: Beunhok -> Wassen doet af aan de waarde van dit hok
Golf 3 Cabrio: Hobbyhok -> Staat al geruime tijd onder een zeiltje in de opslag
Saab 9-3 Aero: Hobbyhok -> Staat al geruime tijd binnen te wachten op cosmetische onderdelen
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: TimothyR en kawazxr
Gewoon door de was(kras)straat! Stick Out Tongue Gekheid! Polo heeft weinig gereden, dus valt wel mee. En als die niet rijdt, staat die droog in de schuur. Voor de winter auto helemaal in de wax gezet, hiermee voorkom je dat het gaat hechten aan het lak. Hoge druk eroverheen en alles is er weer af! Dit weekend maar even doen :)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Daarom! Ik vermijd deze methode van auto wassen altijd.
Ik denk dat grote car wash in NL wel goed zijn ik weet niet wat voor borstel er worden gebruikt in dat filmpje.
Ik ga 2x per jaar naar Bob car wash premium. Rest doe ik afspuiten en soms met de hand met grit guard in de emmer.
En 2x per jaar zelf in de wax zetten.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Wassen geeft altijd krasjes dit is niet te voorkomen.
Ik ben zelf ook nu 2 keer door de wasstraat gegaan en ik merk aan de polo weinig extra krassen.

Neemt niet weg dat een wasstraat altijd meer krassen maakt dan met de hand wassen
Wil je dit goed zien moet je echt in de juiste lichthoek kijken evt met inspectiellamp. Probleem is dat bij de wasstraat al het vuil (kleine steentjes, zand delen) op de borstels blijven. Swirls krijg je sowieso, ook zonder te wassen. Wasstraat vergroot echter de kans aanzienlijk en levert veel meer swirls op. Daarnaast niet vergeten dat ze vaak aggresieve zepen met hoge Ph waardes gebruiken om de boel schoon te maken, deze tasten tevens je lsp aan.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!