Wanneer schakelen jullie over van winter naar zomer modus?

nou daar is die dan
Uit de Telegraaf van vandaag:
Van onze weermanSOEST - Vanaf zondag duiken we ongemeen diep de winter in! Met lichte tot matige vorst, kans op potentiële ijsdagen en sneeuwval van betekenis wordt de korte lente-periode in deze midweek spectaculair afgestraft.

 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk DSG 
Heerlijk om te zien dat bij 2 dagen lekker weer vaak al de keuze wordt gemaakt om te wisselen naar zomerbanden, maar we leven nog steeds in Nederland, dus je kan kwa weer alles verwachten.

Zelf rij ik ook liever op zomerbanden (rijdt toch lekkerder), maar veiligheid staat voorop, en ik begrijp dan ook niet dat er al zoveel mensen gewisseld hebben naar zomerbanden. Zelf zal ik dat pas over een week of 4 doen (tenzij het weer nog steeds te slecht is).
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
@hwoltering

Dus rijden met zomerbanden als het vriest is onveilig? :'). En omdat je idd alles kan verwachten rij ik op zomerbanden want je kan ook warm weer verwachten.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
rijden met -5 met zomerbanden is onveiliger dan met winterbanden ja.
Daarbij staan winterbanden met +15 net zo snel stil dan zomerbanden, ze slijten alleen veel harder.

Dus sorry als je op je tenen heb getrapt, maar ik kan er ook niets aan veranderen dat het zo is.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Heerlijk om te zien dat bij 2 dagen lekker weer vaak al de keuze wordt gemaakt om te wisselen naar zomerbanden, maar we leven nog steeds in Nederland, dus je kan kwa weer alles verwachten.

Zelf rij ik ook liever op zomerbanden (rijdt toch lekkerder), maar veiligheid staat voorop, en ik begrijp dan ook niet dat er al zoveel mensen gewisseld hebben naar zomerbanden. Zelf zal ik dat pas over een week of 4 doen (tenzij het weer nog steeds te slecht is).

Ik heb zowiezo geen winterbanden, op mijn 15" liggen ook zomerbanden. Kwestie van rijstijl aanpassen als het koud is
 
Ik heb zowiezo geen winterbanden, op mijn 15" liggen ook zomerbanden. Kwestie van rijstijl aanpassen als het koud is
Ik wil niet flauw doen, maar dat jij je rijstijl aanpast wil niet zeggen dat anderen dat doen. Als je geen winterbanden hebt, dan is dat inderdaad het meeste wat je kan doen (ik heb zelf ook 3 jaar zonder winterbanden gereden), maar als je winterbanden hebt, dan is het gewoon veiliger om ze te gebruiken met temperaturen onder de 7C. Het hoeft daar echt niet voor gesneeuwd te hebben.

Ik zeg ook alleen maar dat ik het gek vind dat er mensen zijn die met 1 dag goed weer de banden meteen wisselen terwijl de kans gewoon 90% is dat je ze weer 'nodig' hebt. Wat iedereen doet moeten ze zelf weten natuurlijk ;)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
rijden met -5 met zomerbanden is onveiliger dan met winterbanden ja.
Daarbij staan winterbanden met +15 net zo snel stil dan zomerbanden, ze slijten alleen veel harder.

Dus sorry als je op je tenen heb getrapt, maar ik kan er ook niets aan veranderen dat het zo is.

Ik ben niet op mijn teentjes getrapt maar je zet meningen neer als feiten. Een winterband remt bij 15 graden bij lange na niet zoals een zomerband.

remmen-op-nat-wegdek.png


Dit zou betekenen dat jij nu dus ook onveilig aan het rijden bent. Dit is overigens ook nog eens op nat wegdek.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!