Wanneer schakelen jullie over van winter naar zomer modus?

Ik ben niet op mijn teentjes getrapt maar je zet meningen neer als feiten. Een winterband remt bij 15 graden bij lange na niet zoals een zomerband.

remmen-op-nat-wegdek.png


Dit zou betekenen dat jij nu dus ook onveilig aan het rijden bent. Dit is overigens ook nog eens op nat wegdek.

Er zit dus inderdaad verschil in tussen winter en zomerbanden bij 20C. Maar het is nog geen 20C, het is 1 dag 16C geweest. Nu is het weer iets van 12C, dus de impact is veel groter. En verwacht wordt dat het dit weekend weer gaat vriezen met dagtemperaturen net boven het vriespunt. Mogelijk zelfs nog winterse neerslag. Het is imo nog totaal niet logisch om de zomerbanden er al op te leggen, en eigenlijk bewijst je plaatje dat alleen maar, als je bedenkt dat we in NL leven ;)
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
Ja dat weet ik wel zekers ;)

In combinatie met het omrollen van de randjes in de voorspatborden komt dat helemaal goed!
Heb nu ongeveer 600 KM op de 3SDM gereden en nu de bandjes echt fijn gezet waren op de velg, kreeg ik ook last van trillingen in het stuur.

Plannen voor nu zijn dan ook:

Bumpstops steken,
Velgen schoonmaken
Velgen opnieuw laten balanceren
Velgen in de velgenwax zetten
Spatborden laten rollen

Wachten op het definitieve einde van de winter
Velgen weer eronder :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!