Waarom hebben jullie voor de Polo gekozen?

Ieder merk heeft problemen op leeftijd Stick Out Tongue elke auto gaat met de kilometer op betrouwbaarheid achteruit. En soms heb je geluk en rij je even zonder gekke dingen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Omdat mijn ouders mij overhaalde om géén bmw 3 serie (F30, 316i) te kopen i.v.m. mijn relatief jonge leeftijd (woon nog thuis etc). Ipv 16k, heeft de polo mij 8k gekost zonder dat mn spaargeld op was.

Achteraf toch wel een beetje spijt dat ik niet de 316i had gekocht, des te meer gezien het feit dat ik onlangs weer 3k armer ben geworden voor een nieuw blok. Mja, keuzes....
Zonde om 16 k uit te geven aan een 316i, dat hoort sws 325i te zijn en als je diesel neemt een 320d. Voor 16 k had je sws een hele dikke 325i e90 gehad ipv van een F30 316i
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Omdat mijn ouders mij overhaalde om géén bmw 3 serie (F30, 316i) te kopen i.v.m. mijn relatief jonge leeftijd (woon nog thuis etc). Ipv 16k, heeft de polo mij 8k gekost zonder dat mn spaargeld op was.

Achteraf toch wel een beetje spijt dat ik niet de 316i had gekocht, des te meer gezien het feit dat ik onlangs weer 3k armer ben geworden voor een nieuw blok. Mja, keuzes....
Goede keuze, 16k en dan maar een 316i.. daar zou je echt spijt van krijgen.
 
Volkswagen  X  X 
Oude toyotas zoals een starlet zijn niet te slopen.
Maar een oude vw met een 1.9tdi pomp verstuiver is ook niet te slopen.

Toyota heeft ook zo zijn gebreken.
Elk merk heeft EGR problemen.
Je laat het nu overkomen of vw troep is als techniek

Hiervoor dat ik mijn Polo 6N nog 1.4tje uit 1997. Heb hem ruim 3 jaar gekocht, gekocht met 110k op de teller en verkocht met 157k. Ding was ook niet te slopen. Nooit problemen gehad met motor of versnellingbak. Alleen 1 keer een kapotte thermostaat en een hele kleine lekkage remleiding (ouderdom scheurtjes).
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Soms moet je ook geluk hebben. Mensen klagen vaak over Franse auto's maar een vriend van mij rijdt al jaren naar volle tevredenheid in een Renault Megane CC.
Toyota's zijn over het algemeen wel heel betrouwbaar volgens de ADAC.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
wellicht is een 316 (veel) goedkoper in verzekering dan bijv 325?
Hij is namelijk een jonge (beginnende) bestuurder.
Ik heb mn rijbewijs al langer dan 5 jaar en rij jaarlijks zo'n 15k, dus ik zou mezelf niet meer becategoriseren als beginner.

Een 316 levert daarentegen best aardig wat vermogen, en de kostenplaatje woog ook zwaar inderdaad. Afijn.
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
hiervoor had ik een polo bluemotion en wilde eigenlijk de zelfde auto alleen wat sneller dat is goed gelukt!
 
Volkswagen  Polo GTI  1.8 turbo 192 pk 
  • Geweldig
Waarderingen: Sal
Opgegroeid in een VAG-familie. Ma had een Audi S3 (2001) en pa heeft verschillende Transporters gehad. Toen ik 7 jaar geleden mijn rijbewijs haalde heb ik +- 20k per jaar in de Transporter (2011, 2.0BiTurbo gechipt naar 205pk met DSG) gereden, en heb ik sindsdien geen enkele auto gevonden die ik beter vond rijden (verklaar me maar voor gek Stick Out Tongue). Als hobby heb ik een Opel GT uit 1971, maar sinds 2 weken ben ik de eigenaar van een Polo 9N3 1.2 uit 2007.

Eigenlijk wilde ik geen enkele andere eerste auto dan een Polo, het was voor mij de meest logische keuze. Een (tweedehands) Polo is in mijn optiek de allerbeste auto per euro die je betaalt. Niet alleen qua aanschaf, maar ook qua beschikbaarheid en kosten van onderdelen.
 
Ik ben nu 57 jaar en vanaf mijn 20ste toen al voor de polo gekozen, en moet zeggen dat ik vanaf mijn 32ste elke 4 jaar weer een polo kocht en verveelt nooit. helemaal het model die ik nu heb vind ik een prachtig model.
het minste model die ik kocht was de gene met de ronde koplampen voor en achter, sorry voor de geïnteresseerden die hem wel mooi vinden ;)
 
Volkswagen  Volkswagen Polo AW Highline 1.0 TSI 95 PK Chuning 140 Pk 240 Nm  1.0 TSI | 70kw 
Vond altijd een nieuw type polo mooi en aangezien ik nu het geld heb om er één te kopen viel mij oog op een zwarte polo 1.8 tsi gti dsg 2017 6C.
Proefrit gemaakt en kreeg een glimlach op mijn gezicht.
Zo relax rijden en krachtig als je het gaspedaal intrapt.
Krijg hem volgende maand kan niet afwachten.
 

Bijlagen

  • 20200910_230648.jpg
    20200910_230648.jpg
    94.5 KB · Weergaven: 24
Volkswagen  Polo gti  1.8 tsi gti 220 pk 6C 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en kawazxr
Ik had een Citroën C1 en een Volvo V40 T5 in de lease. Nieuwe baan zonder leasebak, maar wel 1,5u per dag rijden. Ik had geen zin om dat in de C1 te doen, dus toen gaan zoeken naar een iets grotere, jonge, zuinige benzineauto. Heb in een Kia Rio/Hyundai i20 gereden, nog even een nieuwe Opel Karl overwogen want lompe korting voor voorraadmodelletjes. Toen zag ik dat met een beetje budgetverhoging een vrije jonge Polo met DSG binnen bereik kwam. Proefritje gemaakt en gelijk gekocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Ik heb destijds mijn Polo aangeschaft gewoon omdat ik een auto moest hebben zodat ik om vijf uur 's morgens op mijn werk moest kunnen zijn. OV was geen optie omdat de dichtstbijzijnde bushalte drie kwartier lopen is en ik er met de eerste verbinding pas om half acht kan zijn.

Mijn budget was 1000 euro (niet veel dus) en voor dat geld stond er hier in de buurt niet veel te koop. Een afgeragde Seat Ibiza met bijna drie ton op de klok, een Hyundai Excel die me met 1 op 12 een beetje meer benzine zuipt dan me lief is, en veel driedeurs Peugeots 106 en Citroën Saxo's met een héél krappe achterinstap. Toen er een vijfdeurs Polo met relatief lage km-stand én mistlampen voorbij kwam heb ik dus meteen toegeslagen.
 
Volkswagen  Polo 6N1  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Bomo42
Had hiervoor verschillende merken maar wilde nu maar eens iets krachtigers. En zo kwam ik eerst op een Polo Highline die maar 1 jaar gehad en zag ik bij toeval een droom auto! De VW Polo Blue GT en ook nog in het blauw! Dus Highline ingeruild voor de Gt. :hearteyes:
 
Honda Jazz  1.5 E:HEV EXECUTIVE AUTOMAAT  1.5 109pk 
  • Leuk
Waarderingen: Kelvin B. en Sal
Hier ook de Ibiza FR Business Intense proef gereden. Vond het qua looks een hele toffe auto. Mooi rood, dikke velgen, pano dakje, geblindeerde ruiten en alle toeters en bellen.

Echter, vond ik hem lomp schakelen en was er aanzienlijk meer geluid van buiten te horen. De Polo hadden we op dat moment al proef gereden en daardoor was de beslissing snel gemaakt. Interesse in modellen buiten het VAG concern was er niet. Ik heb een hekel aan alles dat Frans is, geen gevoel voor Aziatische auto's en Mercedes en BMW is weer net even een stapje te hoog.

We rijden nu een jaar met plezier in de Polo. Voor een 95PK vind ik hem lekker doorrijden en hij ziet er tof uit! Echter, gaat hij er in December alweer uit. Het leasecontract is afgekocht (viel reuze mee qua prijs) en de T-Roc is besteld. De "Golf aan de steroide" look en de extra ruimte om twee kindjes mee te nemen beviel ons uitstekend!
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!