Waarom hebben jullie voor de Polo gekozen?

Hier voor had ik een Abarth Punto esseesse. Hele andere bak dan de Polo, natuurlijk. Voor mijn werk kon een dieseltje uit, dus ging ik mij oriënteren. In eerste instantie ging ik voor een 2013 Clio. Bij de dealer stond deze Polo. Wit uitgevoerd met getinte ramen. Ik was op slag verkocht, en nog geen seconde spijt van gehad. Wat HoMi ook zegt, ze zijn leuk en aanpasbaar zodat je de Polo kan vormen naar wat jij persoonlijk wil. Het enige grote wat ik nog zal gaan veranderen is een chiptuning er op gooien, wat man man man wat zijn die 1.2 TDi'tjes treurig traag.. Maar het is wel leuk bij het tankstation, dat dan weer wel.
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R en HoMi
Mijn vorige auto is een Skoda Citigo, handgeschakeld. Ik rij buiten mijn privé auto om al zo'n 10 jaar automaat voor mijn werk, in het begin altijd op een Mercedes Sprinter en daarna op de vrachtauto, een Mercedes Actros. Ik ben dus een soort van niet anders gewend dan lekker automaat te rijden. Daarbij kwam ook nog eens dat ik met mijn Skoda iedere ochtend en middag in de file stond van en naar werk. Een hel dus met een handgeschakelde auto als je automaat gewend bent. Mijn volgende auto MOEST en zou dus een automaat worden. Ik ben eerst begonnen om te kijken naar een Golf 7.5 R-Line, maar dit was net buiten mijn budget, en kwam dus als gauw bij een Ibiza of Polo uit. Ik wilde namelijk wel in de VAG wereld blijven, want de Skoda reed wel erg lekker voor zo'n kleine auto. De reden waarom ik uiteindelijk voor de Polo heb gekozen is dat ik qua interieur een veel betere keuze kon maken, namelijk het R-Line interieur. De nieuwe Ibiza heeft een heel stoer exterieur, maar voor mij is het interieur ook een hoop waard! En tevens is het exterieur van de nieuwe Polo R-Line ook heel dik! Ik rij nu iets meer dan 5 maanden met mijn Polo, maar MAN wat heb ik hier zo geen spijt van. Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van een auto! :flushed:
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Mijn vorige auto is een Skoda Citigo, handgeschakeld. Ik rij buiten mijn privé auto om al zo'n 10 jaar automaat voor mijn werk, in het begin altijd op een Mercedes Sprinter en daarna op de vrachtauto, een Mercedes Actros. Ik ben dus een soort van niet anders gewend dan lekker automaat te rijden. Daarbij kwam ook nog eens dat ik met mijn Skoda iedere ochtend en middag in de file stond van en naar werk. Een hel dus met een handgeschakelde auto als je automaat gewend bent. Mijn volgende auto MOEST en zou dus een automaat worden. Ik ben eerst begonnen om te kijken naar een Golf 7.5 R-Line, maar dit was net buiten mijn budget, en kwam dus als gauw bij een Ibiza of Polo uit. Ik wilde namelijk wel in de VAG wereld blijven, want de Skoda reed wel erg lekker voor zo'n kleine auto. De reden waarom ik uiteindelijk voor de Polo heb gekozen is dat ik qua interieur een veel betere keuze kon maken, namelijk het R-Line interieur. De nieuwe Ibiza heeft een heel stoer exterieur, maar voor mij is het interieur ook een hoop waard! En tevens is het exterieur van de nieuwe Polo R-Line ook heel dik! Ik rij nu iets meer dan 5 maanden met mijn Polo, maar MAN wat heb ik hier zo geen spijt van. Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van een auto! :flushed:
Verschil in materiaalgebruik tussen de Ibiza en de Polo is echt veel groter dan je eigenlijk verwacht. Helaas eigenlijk ook bij de 6C en de AW waarbij de 6C meer zachtheid heeft.
 
Volkswagen  X  X 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
Begonnnen met een polo (1.4?)uit '95, die was binnen 2 maanden gaar, koppeling, versnellingsbak enz...
Daarna een peugeot 206(1.6?) gereden voor paar maanden, 206(1.4?) van mijn oom gekocht.
Dit was het toch allemaal net niet, vervolgens een fiat stilo 1.8 130 pk gekocht, erg fijne auto,maar fiat blijft fit, dus na 1,5/2 jaar rijden toch maar naar vag overgestapt. toen was er een seat leon 1.5 1.2tsi, deze gechipt. na 2,5 jaar ruikte het alweer naar wat snellers/luxer enz. dus toen kwam na lang zoeken enz. de polo aw gti, wat een beest is dat zeg pfoe, heb ruim 3 maanden gezocht naar de juiste die ik wilde met alle opties, in die tussentijd een opel corsa helemaal afgezeikt en erna weer verkocht toen ik de gti in ontvangst mocht nemen.
mijn plan is om deze helemaal op te gaan rijden, denk absoluut niet aan wat anders nu eigelijk. als ik ooit iets anders wil, zal het de nieuwe leon of a3 wel worden schat ik in
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Toch de betrouwbaarheid. Binnen de brandweer veel kilometers gevreten in de polo en wat een wegligging. Hem even de rotonde over blazen of met 90 de bocht in gooien is gewoon eenvoudig te doen.

daardoor zelf een aangeschaft en heb nu voor het eerst kennis leren maken met auto tweaken zoals choppen of Intereuraanpassingen.
 
Volkswagen  Polo 6C1  1.4 TDI 75PK - Gechipt naar 115PK 
Toen ik een 'vaste' leaseauto mocht kiezen was ik net in het bezit van een short-lease Polo AW Comfortline. Toch heb ik nog erg getwijfeld of ik een Polo ging bestellen voor in de 'vaste' lease (4 jaar). Ik heb o.a. ook getwijfeld tussen een Volkswagen Golf R-Line, Ford Focus ST Line (180) PK, Kia Ceed GT Line (140PK), Seat Ibiza FR (115PK) en de Mazda 3. Waarom dan toch voor de Polo gekozen? Ik heb in alle genoemde wagens een proefrit gemaakt en ik moet zeggen dat ik er allemaal tevreden over was. Echter vond ik de Focus ST line heel mooi van buiten maar van binnen 3keer niks. Seat Ibiza was toen alleen nog maar leverbaar met max 115PK, overige genoemde modellen vielen in het niks toen ik het interieur zag van de R-Line op de Polo. De Focus stuurde overigens wel heel lekker!

Tevens had ik nog een paar andere eisen: Prijs ~30-33K, automaat en zoveel mogelijk PK voor m'n budget, en het liefst het sportpakket erop van het betreffende merk. Maar dat hadden jullie vast al door.

Uiteindelijk ben ik de 1.5 Polo AW tegengekomen, en in Reef Blue was ik helemaal verkocht. Ik moet wel zeggen dat ik deze alleen heb gekozen omdat ook het R-Line interieur hierop mogelijk was. Mocht deze niet beschikbaar zijn dan was ik voor een Golf gegaan, nu was de Golf te duur met R-Line en de 1.5 DSG inclusief opties.

Daarnaast moest ik ook rekening houden met een maximale Co2 uitstoot, deze mocht niet hoger zijn dan 120 gram. De 1.5 kwam op 116gram. De GTI was echter een stukje hoger, als ik me niet vergis zit deze rondt de 136gram. Anders had ik voor hetzelfde geld een GTI gekozen uiteraard.

Ik ben erg blij met m'n huidige Polo echter merk ik wel dat de kwaliteit niet meer zo Duits is als gehoopt, maar daar klagen al meerdere leden over..
De Focus met 180 PK is overigens net zo snel als de 150 pk die ik nu in mijn Polo heb vanwege het gewicht waarschijnlijk.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Verschil in materiaalgebruik tussen de Ibiza en de Polo is echt veel groter dan je eigenlijk verwacht. Helaas eigenlijk ook bij de 6C en de AW waarbij de 6C meer zachtheid heeft.

Merkte ik inderdaad ook tijdens de proefritten. De ibiza zag er van buiten iets sportiever uit, maar vond het interieur maar kaal. Ook dat het touchscreen daar zo laag zat en totaal niet op ooghoogte zat irriteerde ik me aan. Vind met het hoogglans dashboard en touchscreen en ook de locatie van het touchscreen veel fijner en een luxere uitstraling geven, waar ik wel op gevallen ben.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
[QUOTE="ThomH, post: 263547, member: 9736"
Ik ben erg blij met m'n huidige Polo echter merk ik wel dat de kwaliteit niet meer zo Duits is als gehoopt, maar daar klagen al meerdere leden over..
De Focus met 180 PK is overigens net zo snel als de 150 pk die ik nu in mijn Polo heb vanwege het gewicht waarschijnlijk.
[/QUOTE]
Ik heb daar ook naar gekeken, maar die Focus 180 pk verschilt alleen bij veel toeren enigszins van de 150 pk versie
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Mijn vorige auto is een Skoda Citigo, handgeschakeld. Ik rij buiten mijn privé auto om al zo'n 10 jaar automaat voor mijn werk, in het begin altijd op een Mercedes Sprinter en daarna op de vrachtauto, een Mercedes Actros. Ik ben dus een soort van niet anders gewend dan lekker automaat te rijden. Daarbij kwam ook nog eens dat ik met mijn Skoda iedere ochtend en middag in de file stond van en naar werk. Een hel dus met een handgeschakelde auto als je automaat gewend bent. Mijn volgende auto MOEST en zou dus een automaat worden. Ik ben eerst begonnen om te kijken naar een Golf 7.5 R-Line, maar dit was net buiten mijn budget, en kwam dus als gauw bij een Ibiza of Polo uit. Ik wilde namelijk wel in de VAG wereld blijven, want de Skoda reed wel erg lekker voor zo'n kleine auto. De reden waarom ik uiteindelijk voor de Polo heb gekozen is dat ik qua interieur een veel betere keuze kon maken, namelijk het R-Line interieur. De nieuwe Ibiza heeft een heel stoer exterieur, maar voor mij is het interieur ook een hoop waard! En tevens is het exterieur van de nieuwe Polo R-Line ook heel dik! Ik rij nu iets meer dan 5 maanden met mijn Polo, maar MAN wat heb ik hier zo geen spijt van. Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad van een auto! :flushed:
ZEKER nu hij gekieteld is !
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
[QUOTE="ThomH, post: 263547, member: 9736"
Ik ben erg blij met m'n huidige Polo echter merk ik wel dat de kwaliteit niet meer zo Duits is als gehoopt, maar daar klagen al meerdere leden over..
De Focus met 180 PK is overigens net zo snel als de 150 pk die ik nu in mijn Polo heb vanwege het gewicht waarschijnlijk.
Ik heb daar ook naar gekeken, maar die Focus 180 pk verschilt alleen bij veel toeren enigszins van de 150 pk versie
[/QUOTE]
Ja precies! Daarna was de keuze snel gemaakt, jammer dat ik geen GTI kon kiezen ..
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ik heb al veel autos gehad, maar blijf toch in de vag groep hangen.
Ook omdat ik er 7jaar heb gewerkt:)

Ik zat te twijfelen tussen een seat ibiza en een polo.
Maar de ibiza van 2012 heeft geen sportieve uitstraling vind ik, en de polo blijven leuke sportieve autos.

Nu zit ik te twijfelen tussen de Seat leon of VW golf.
En dan de 1.4 122pk.
Lastig lastig haha

Welnee voor Golf gaan
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Leuke vraag wel! Ik ben praktisch groot geworden in Volkswagens. Mijn vader heeft via zijn werk eind jaren 90 tot eind jaren 00 diverse Volkswagens (ook Polo 6N1 en 6N2) gereden. En later ook Golf IV. Inmiddels rijdt hij sinds begin jaren 10 privé Opel, maar zakelijk weer een T-cross 1.0 TSI. Mijn voorkeursauto's zijn dus altijd Volkswagens geweest, ik ben echter zelf begonnen in een Swift 1.3 uit 1994, omdat die ongeveer goedkoper waren dan een brommer in vaste lasten. Daarna via een gratis Opel Kadett E, een Peugeot 106 diesel (voor degene die de 1.2 TDI traag vinden... probeer die 106 eens) uiteindelijk de 'droom' kunnen kopen (Lupo 3L 1.2 TDI) daar had ik al interesse in toen ik net mijn rijbewijs had en de belastingvoordelen van weleer nog niet eens van toepassing waren, maar ze waren toen (2010) rond de 10k (zonder opties). Naar volle tevredenheid mijn Lupo van 2013 en 243.000km naar 2018 404.000km gereden was het tijd voor een logische vervanging. Uiteraard binnen de VAGstal. Dit is dus de Polo 1.2 TDI geworden. Hij is iets minder zuinig van de 3L, maar ik heb wel veel meer auto onder m'n kont en hij is vrij luxe uitgerust af fabriek. (Comfortline executive plus + licht en zichtpakket)

Opvolger van de Polo 6R is mogelijk een 6C of AW. Maar ik streef ernaar de 6R 5 jaar te rijden... nog 3,5 jaar dus. ik ben tevreden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R en Kelvin B.
Omdat mijn ouders mij overhaalde om géén bmw 3 serie (F30, 316i) te kopen i.v.m. mijn relatief jonge leeftijd (woon nog thuis etc). Ipv 16k, heeft de polo mij 8k gekost zonder dat mn spaargeld op was.

Achteraf toch wel een beetje spijt dat ik niet de 316i had gekocht, des te meer gezien het feit dat ik onlangs weer 3k armer ben geworden voor een nieuw blok. Mja, keuzes....
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Vw modellen zijn de leukste auto's.
Je kan er het meeste mee.
Maar de ellende als ze op leeftijd zijn zal je niet bij Toyota vinden.
Geen dsg bakken die overlijden.
Of motoren die ontploffen.
En dan nog niet gesproken over alle kleine gebreken.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!