Waar is deze aanwijzing voor

Ik kwam in mijn boordcomputer waar ik het gemiddelde verbruik, temperatuur snelheid digitaal enz kan aflezen het volgende tegen, zie foto.
Waar is dat voor?
Het gaat om het gedeelte onder de tijd.
Sorry voor de foto maar kan hem niet draaien.
 

Bijlagen

  • 20150813_191324.jpg
    20150813_191324.jpg
    543.1 KB · Weergaven: 139
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Nope, niets met je CC te maken. Jij hebt een 6R aan de klok te zien, dus je CC moet je gewoon instellen door op je klokje te kijken en te denken: "NU" Bij de 6C kun je ook een snelheid in km/u aangeven en dat doet ie dan netjes :)
Ik heb helaas geen cruisecontrol. ik had al wel gevraagd of men het achteraf in kan bouwen maar hier in nederland bij de dealers zeggen ze nee. In duitsland bij de vw dealer zeggen ze misschien. boordcomputer nr moet eindigen 087 dat heb ik maar dan blijft het nog de vraag of ze hem dan kunnen coderen. Daarom dacht ik dat die aanwijzing te maken had kunnen hebben met cruisecontrol.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
cruise control moet echt via de hendel. zou wel moeten werken op een 087 BCM. kun je mij je chassis nummer eens per PB sturen? ga ik even kabel schema's kijken.
die vw dealer in duitsland verkocht een complete set met kabel,het enige wat hij nog vroeg was,of ik aan de andere kant een hendel had waar ik mee door de bc kon kijken wat betreft het verbruik,gem.verbruik enz. Deze hendel heb ik. Maar dan blijft nog de vraag kan men de bc coderen en wordt het dan geaccepteerd. Maar het blijft een onzeker iets. Dit zeiden ze ook in nuenen bij vagtech.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Je ECU en BCM zijn beide wel geschikt voor cruise control volgens je chassis nummer (087F BCM) volgens ETKA.
De kabelset is de investering vaak niet (dat zijn uit m'n hoofd 6 kabels met connectoren, een diode en een zekering). De grote 'investering' is de cruise control hendel (richtingaanwijzer + ruitenwisser).
Dus of je dat risico wilt nemen... 50-75 zie je ze wel eens langskomen op marktplaats.
 
Je ECU en BCM zijn beide wel geschikt voor cruise control volgens je chassis nummer (087F BCM) volgens ETKA.
De kabelset is de investering vaak niet (dat zijn uit m'n hoofd 6 kabels met connectoren, een diode en een zekering). De grote 'investering' is de cruise control hendel (richtingaanwijzer + ruitenwisser).
Dus of je dat risico wilt nemen... 50-75 zie je ze wel eens langskomen op marktplaats.
Beste iichel volgens mij endigd mijn nummer op 087 K,ik meende dat ik dat zag toen de obd stekker werd aangesloten. Of is die letter niet zo belangrijk?
Wat betreft de hendel die set kost bij de vw dealer in duitsland incl kabels 126,- maar hun bleven twijfels oproepen wat betreft de boorcomputer en het coderen daarvan
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
bij 087K bcms wordt in de Z-codes geen onderscheid gemaakt tussen met en zonder cruise control (8Tx PR codes). Dus alle BCMs ondersteuenen cruise control in die serie.
Ik ben blij dat jij dat bevestigd,ik zou bijna denken dat je monteur of iets dergelijks bent.
Dus ik hoef niet bang te zijn dat als ik dat inbouw mijn bc het coderen voor cc niet accepteerd.
Dan ga ik eens denken om naar vagtech in nuenen te gaan want daar kost het hele inbouwen incl hendels en hercoderen 229,-
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Ik ben blij dat jij dat bevestigd,ik zou bijna denken dat je monteur of iets dergelijks bent.
Dus ik hoef niet bang te zijn dat als ik dat inbouw mijn bc het coderen voor cc niet accepteerd.
Dan ga ik eens denken om naar vagtech in nuenen te gaan want daar kost het hele inbouwen incl hendels en hercoderen 229,-
soms kan het bij het coderen er op aan komen dat een vinkje niet beschikbaar is. dan moeten ze met de hand even de code aanpassen:

motor: byte 5 bit 5 van 0 naar 1
central electrics: byte 17 bit 7 van 0 naar 1
 
soms kan het bij het coderen er op aan komen dat een vinkje niet beschikbaar is. dan moeten ze met de hand even de code aanpassen:

motor: byte 5 bit 5 van 0 naar 1
central electrics: byte 17 bit 7 van 0 naar 1
iichel toch even een vraag, ik heb in Enschede de vw dealer gebeld en nog twee andere bedrijven en die zeiden dat het niet kon. Hoe komt het dat jij het dan aan de hand van mijn chassisnr het wel weet. Wat weten hun niet wat jij dan wel weet?
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
dealers bouwen sowieso niet vaak achteraf dingen in omdat ze dat niet willen/kunnen/mogen
voor mijn polo bluemotion was het inbouwen van electrische ruiten achterin, bi-xenon, gti teller, multifunctioneel stuur achteraf allemaal niet mogelijk. toch gelukt.

vaak ontbreekt het gewoon aan specifieke kennis over een systeem als bv PQ25 (het eletrische systeem in de polo).

ik weet van andere fora dat achteraf inbouwen van cruise control kan bij bepaalde bcms en in alle motoren. jouw bcm valt hier ook onder.
zelf heb in inmiddels bij 2 mensen achteraf ook cruise control ingebouwd waar de dealer zei dat zij het niet konden.
 
dealers bouwen sowieso niet vaak achteraf dingen in omdat ze dat niet willen/kunnen/mogen
voor mijn polo bluemotion was het inbouwen van electrische ruiten achterin, bi-xenon, gti teller, multifunctioneel stuur achteraf allemaal niet mogelijk. toch gelukt.

vaak ontbreekt het gewoon aan specifieke kennis over een systeem als bv PQ25 (het eletrische systeem in de polo).

ik weet van andere fora dat achteraf inbouwen van cruise control kan bij bepaalde bcms en in alle motoren. jouw bcm valt hier ook onder.
zelf heb in inmiddels bij 2 mensen achteraf ook cruise control ingebouwd waar de dealer zei dat zij het niet konden.
iichel zou jij ook mij kunnen inbouwen? ik kan dan wel voor de hendels en kabels zorgen. hoop dan wel dat je niet te ver van Enschede af woont
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!