VW = Veel Werkplaats? Polo zeer onbetrouwbaar?

Gisteren zat ik even wat VW Polo topics te lezen op autoweekforum en het is werkelijk opvallend hoe unaniem anti VW men daar is en hoe pro Toyota. Het werkt bijna aanstekelijk en je vraagt je af of er misschien verkopers van Toyota actief zijn.

Op elke vraag welke Polo men het beste kan aanschaffen luidt zowat steevast het antwoord: niet doen, koop een Toyota Bejaardis (Yaris) want die zijn veel en veel beter! Of een Opel Corsa, een Ford Fiesta of een Fiat Punto. Allemaal stuk voor stuk stukken beter! Ik rijd al heel wat jaren uitsluitend Polo's maar ik herken de kritieken niet. Wat vaak kapot gaat zijn de elektronica en ze willen wel lekken is althans mijn ervaring met het merk. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn vorige monteur ook ontzettend pro Toyota is en mij altijd aanraadde mijn Polo in te ruilen op een Toyota. Het was geen vergelijking vond hij en Toyota blinkt in alle opzichten uit. En nee, hij verkoopt geen auto's dus heeft de man geen enkel financieel belang bij zo lyrisch te zijn.

Wat vinden jullie nou van al die kritiek op VW Polo's, geheel uit de lucht gegrepen of is een Toyota Yaris nou zoveel beter?
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Avanti1
Een van de dingen die meespelen is dat de VW groep nog volop diesels verkoopt terwijl Toyota al heel wat jaren vooraan staat bij de verkoop van hybrides.
De Toyota is in de basis een prima betrouwbare auto. De VAG benzines van de laatste 10 jaar zijn dat ook. De diesels worden ook steeds beter (en minder) waardoor die statistieken enigszins vertekend zijn.

Daarentegen zijn de Aziatische auto's historisch wel gewoon heel betrouwbaar.

Waar het door komt, ik weet het niet. Elektra zal mee spelen, dat is wat ik vooral weet van de Polo 6C. Infotainment, combischakelaar zijn populaire problemen.
 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo