VW Polo 6R CDL EA113 2.0 TFSI engine swap

Appie2005

Premium lid
Well... ik denk dat het inmiddels 2-3 jaar geleden is dat ik in contact kwam met Szymon, een Poolse Polo 6R rijder. Die een engine swap van de 1.4 16v CGGB naar 2.0 CDL (Gemodificeerd blok CDLJ ligt in de Polo WRC) heeft gedaan. Dat begon toen al te kriebelen. Maar ik zag het toen niet zitten, en wist niet of ik dit wel kon.
Maar voor 3kwart jaar geleden kwam het weer boven bij surfen op internet. Toen ik uiteindelijk in Engeland een mooi blok met alle aanbouwdelen, en kabelboom + ECU kon kopen, was de knoop cel doorgehakt (Deze blokken zijn in goede staat zéér zeldzaam). Zo'n kans kon ik niet laten gaan. Dus met verkoper veel contact gehad, foto's en filmpjes gestuurd. Maar toen begon de verzending. En daar heb ik me even vies in verkeken. Omdat de UK niet meer bij de Europese Unie hoort, gelden er dus hogere importheffingen, en uiteindelijk meer papierwerk. Maar goed, ik had A gezegd, nu moest ik ook B zeggen.
Het einde van het verhaal is, dat het blok in Nederland is gekomen, en we nu druk bezig zijn met deze monster build.

Dit gaat niet alleen een bommetje worden, maar ook een ware raket .

Ik probeer van tijd tot tijd het e.e.a. op de Insta pagina van de auto te posten. Zie: https://www.instagram.com/black.red.6r?igsh=MW90cm85eGxva2lxeg==
Maar soms ontbreekt de tijd om echt gedetailleerd verslag te kunnen doen.

Volgen is lief

Bijlagen

• WhatsApp Image 2025-12-27 at 12.10.30 (1).webp
    WhatsApp Image 2025-12-27 at 12.10.30 (1).webp
    315.7 KB · Weergaven: 4
  • WhatsApp Image 2025-12-27 at 12.10.30.webp
    WhatsApp Image 2025-12-27 at 12.10.30.webp
    290.4 KB · Weergaven: 4
Volkswagen  Polo 6R 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!