VW Polo 6R Blue GT, prijzen bekend!

Das wel jammer om te horen ik zou hem zeker met Pano dak genomen hebben

ik zal eens een praatje maken met mijn dealer Lexpoint in Hoofddorp...als die een goed bod geeft voor mijn BM dan denk ik er over na om de BlueGT te nemen...

alleen die Bi-Xenon prijs blijft schandalig duur vind ik
Trouwens wel een groot verschil bij easyline en trendline betaal je 1000 euro meer voor de Climatronic

weet iemand of die 1 op 21 echt wel gehaald gaat worden? dus gewoon normaal rijden met 90-100 op de snelweg?
heb zo mijn twijfels...
 
Das wel jammer om te horen ik zou hem zeker met Pano dak genomen hebben

ik zal eens een praatje maken met mijn dealer Lexpoint in Hoofddorp...als die een goed bod geeft voor mijn BM dan denk ik er over na om de BlueGT te nemen...

alleen die Bi-Xenon prijs blijft schandalig duur vind ik
Trouwens wel een groot verschil bij easyline en trendline betaal je 1000 euro meer voor de Climatronic

weet iemand of die 1 op 21 echt wel gehaald gaat worden? dus gewoon normaal rijden met 90-100 op de snelweg?
heb zo mijn twijfels...

Ik had mijn blue GT ook graag willen bestellen met xenon en panorama dak, als het net zoals bij een "gewone" Polo 1400 euro samen was had ik het zeker gedaan. Maar ik ga niet bijna 1200euro neertellen voor xenon, dan maar after market lampen voor 600euro erin.

Ik denk niet dat je 1 op 22 gaat halen net zoals je nooit 1 op 18 haalt met de 1.2 105pk. Maar ik denk wel dat je, vooral met veel snelweg gebruik, veel zuiniger kan zijn dan de 1.2 105pk.

Ik ben van mening dat je met cilinder uitschakeling op langere afstanden veel meer winst kan halen dan met een start-stop systeem en andere blue motion technieken. Wanneer cilinder uitschakeling actief is moeten de niet-uitgeschakelde cilinders harder werken maar dan heb je een efficientere verbranding in de werkende cilinders.
 
@Sjorrit

dat denk ik ook ik denk 1 op 15/16 is veel reeeler is dan 1 op 21
volgens mij kan het wel maar dan moet je altijd als een slak rijden...dus één keer hard optrekken en het verbruik stijgt enorm
(daar koop je eigenlijk toch de blueGT beetje voor...dat je lekker snel van je plek kan komen)

eigenlijk wel jammer dat er geen Diesel versie is van de BlueGT he...nu gezien met die benzine prijzen is het altijd huilen bij de pomp

jij gaat 100% voor de BlueGT?
 
@Sjorrit

jij gaat 100% voor de BlueGT?

Ja, ik rijd momenteel een diesel met 180pk en 400nm, gaat hard van zijn plek maar ik mis het benzine rijden wel heel erg.

Eigenlijk wouden we een 1.2TSI R-line en die in de toekomst chippen naar 130pk maar nu de Blue GT komt en ik voor bijna dezelfde prijs de blue GT heb ga ik daarvoor. Het interieur in de Blue GT is dankzij het sportstuur met knopjes iets mooier dan de R-line maar de R-line is van de buitenkant weer mooier (voorbumper/diffuser en spoiler zijn mooier dan de Blue GT). maar de prestaties van de Blue GT overtreffen de 1.2TSI teveel (2sec sneller naar de 100!).

Ik denk dat ik toch voor een Candy White ga ipv Onyx White aangezien mocht er in de toekomst schade worden gereden dan is Candy White makkelijker bij te werken dan de parelmoerkleur Onyx White.
 
@Sjorrit

dat denk ik ook ik denk 1 op 15/16 is veel reeeler is dan 1 op 21
volgens mij kan het wel maar dan moet je altijd als een slak rijden...dus één keer hard optrekken en het verbruik stijgt enorm
(daar koop je eigenlijk toch de blueGT beetje voor...dat je lekker snel van je plek kan komen)

eigenlijk wel jammer dat er geen Diesel versie is van de BlueGT he...nu gezien met die benzine prijzen is het altijd huilen bij de pomp

jij gaat 100% voor de BlueGT?

Hard optrekken heeft juist een positieve invloed op je verbruik: beter kort veel van de motor vragen (hogere efficiëntie) dan langzaamaan optrekken naar je gewenste snelheid. Met uitrollen en afremmen is aanzienlijk meer te besparen. De vraag is met cilinder uitschakeling wel hoe je er voor kunt zorgen dat je de maximale versnelling bereikt op 2 cilinders ipv dat ie naar 4 cilinders gaat.
 
Ik denk dat ik toch voor een Candy White ga ipv Onyx White aangezien mocht er in de toekomst schade worden gereden dan is Candy White makkelijker bij te werken dan de parelmoerkleur Onyx White.

Kzag die optie ook die is best door dat Onyx White...is wel mooi dat wel! ;) maar idd spuiten zal problemen opleveren omdat het speciale lak is
de Candy white versie kost niks extra's toch?

EDIT: net even gekeken 162 euro voor de Unilak (ik heb nu ook Zwarte Unilak...voldoet eigenlijk prima)
965 euro voor de Onyx White Holy shit :| ?!?! dat is toch echt duur :(

heb je al nagedacht welke opties je gaat nemen?
 
@ Sjorrit, over welke "aftermarket" xenonlampen heb jij t in godsnaam?
Ik kan me geen enkele aftermarket xenonlampen bedenken. De ORIGINELEN worden wel 2e hands voor een prijs van iets in de orde van inderdaad 600 euro verkocht.
Maw, met die lampen alleen ben je dus nog verre van klaar als je zo'n set aanschaft;)

En enzo gaat zn r-line toch niet inruilen voor zo'n blue gt :mrgreen:
Dus hij neemt wel genoegen met het verbruik wat hij nu heeft Stick Out Tongue

Plus als echt zuinig rijden belangrijk voor jou is, evenals de brandstofPRIJS (werkt ook kosten besparend weetjeStick Out Tongue) en vermogen wanneer nodig, dan is een bluemotion met chip ook zeer aan te raden, haal je makkelijk een minimum verbruik van 1 op 20 en als je een rustige rijder bent nog wel veel beter :mrgreen:
En nou niet aan komen zetten van 'ja maar dat is niet met grote velgen', ik rijd zelf met 17 inchers en haal makkelijk mn genoemde 1 op 20 Stick Out Tongue
notabene: ik doe dan ook geen moeite om zo zuinig mogelijk te rijden, ik rijd gewoon prima met het verkeer mee en als ik het nodig vind om eventjes door te trekken naar 140 (of harder) is dat geen probleem.
Aan het einde van mn ritten zit ik dan altijd aan een minimum van 4,8l/100km.
Die 4,8 klinkt niet spannend, dat weet ik, maar dat is wel de hoogste uitschieter die ik heb gehad sinds ik mijn verbruik ben gaan bijhouden (nu net iets meer dan een jaar).
 
VW  6R  1.2TDI 
heb je al nagedacht welke opties je gaat nemen?

Blue GT met:
- Auto 20.750,-
- Candy White 162,-
- 4 deurs 498,-
-Climatronic 360,-
- RCD 310 147,-
- Licht en zicht 147,-
-Afleverkosten ???,-

totaal: 22.064,-

Wanneer ik een 105pk R-Line zou nemen + advance pakket en verder exact dezelfde opties (dus sportonderstel en 17inch etc etc) zou de R-Line neerkomen op 22.747,-

@ Sjorrit, over welke "aftermarket" xenonlampen heb jij t in godsnaam?

Zag deze voorbij komen in een topic OMtuning Bi xenon LED VW Polo 6R.mpg - YouTube Als ik op die site kijk staan ze er incl stelmotoren en de hele ratteplan voor 600,- euro. Mocht er meer bij komen jammer, ik ga in elk geval geen 1160,- euro neertellen voor alleen xenon lampen, ik ben nog niet nachtblind.
 
Zag deze voorbij komen in een topic OMtuning Bi xenon LED VW Polo 6R.mpg - YouTube Als ik op die site kijk staan ze er incl stelmotoren en de hele ratteplan voor 600,- euro. Mocht er meer bij komen jammer, ik ga in elk geval geen 1160,- euro neertellen voor alleen xenon lampen, ik ben nog niet nachtblind.

Ik kan hun site niet berijken in 4 verschillende browsers?:confused:
dus ik gok dat de site eruit ligt.

Maar hebben ze ook adapters erbij voor de stekkers die in de lamp unit pluggen?
standaard klopt niet qua bedrading namelijk.
verder, doen ze er ook een automatische hoogteregeling bij met bedrading en veranderd dashboard knopje?

kufatec biedt dacht ik een complete set aan om alles volledig origineel in te bouwen en dat kost helaas zelfs 2000 euro.
maar als je 2 units krijgt voor 600 euro met lampen, stelmotoren en ballasten(ook wel genoemd starters, weet niet wat voor benaming hun hanteren), dan zijn ze bij lange na niet de enige die dat aanbieden ;)

er was dacht ik ook een bedrijf in den haag die het kon inbouwen voor 900 euro, dus misschien is dat wat?
weet alleen niet van hoe en wat met lamp units oid, dus heb beste is om ze even op te zoeken ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ja daar had ik het ook nog over gehad met die kerel maar volgens hem stond dat nog niet helemaal vast tenzij het te maken heeft met die co2 uitstoot.

Panorama dak zal vast wel in een soort pakket komen en als er een run opkomt gaat dat zeker wel gebeuren vw kennende
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!