VW Polo 6R Blue GT, prijzen bekend!

Ik weet niet of je erin mag rijden ik denk het niet want hij staat er maar voor 1 dag en het is bij de importeur in leusden daar komen alle auto's binnen en vandaar gaan ze naar de dealers. Het is niet de PON dealer in amersfoort al zijn zer wel een onderdeel daarvan:wink:
 
Stond voor een poosje terug ook 1 bij een dealer langs de A1 volgens mij. Ik ga morgen proefrijden in een 1.2TSI 105pk en ga daarna om tafel met de dealer voor een R-line en als deze kwa prijs niet veel gaat verschillen van de Blue GT wacht ik daar nog even op.

Nog tips wat ik wel en niet moet nemen? Wou sowieso geen navi van fabriek erin hebben aangezien achteraf inbouwen goedkoper is.

EDIT: Komende zaterdag staat er ook een proefrit geplanned in een A1 1.4TFSI, ben daar ook erg benieuwd naar.
 
kzou wachten als ik jou was Stick Out Tongue dat is het echt wel waard ;)
RNS310 is idd iets overrated...zou voor iets beters kiezen dan bijv die ZENEC kan je ook dvdtjes kijken Big Grin
dus als het kan waarom niet? bespaart je wel 1000+ euro ofzo ...maar vaak is die executive plus pakket incl telefoonvoorbereiding, speakers, alarm plus so it is up to you ;)

Ahhh de Audi A1...heb daar ook een zwakte voor...als je voor A1 gaat zou ik voor de 1.2 TFSI kiezen ipv de 1.4 TFSI maar dat is persoonlijk
 
A1 1.2TFSI heeft "maar" 85pk, graag zou ik een auto over de 100pk willen hebben, rij nu een diesel met 400nm en 180pk.

Zonet dus in de 1.2TSI 105pk polo gereden, fijn motorblok met een leuk geluidje zodra het gas erop gaat. Ook pittig onderin en schakelen ging zeer makkelijk. Sturen vind ik wat minder, weinig contact met de voorwielen.

De dealer had zojuist de prijslijst van de Blue GT binnengekregen en een Blue GT zat rond dezelfde prijs als mijn samengestelde R-line. Enige waar ik consessies op moet doen zijn xenon lampen en schuifdak(die helemaal niet op de Blue GT te leveren is). Op de R-line 105pk was xenon+schuifdak 1400,- en dat vond ik een nette prijs maar alleen xenon op de Blue GT is 1190 euro!!

Ik ga nog even puzzelen wat er op moet komen kwa opties en dan de Blue GT bestellen! Alleen nog mijn vriendin overhalen want die wil geen auto kopen zonder eerst een proefrit te maken.
 
De dealer had zojuist de prijslijst van de Blue GT binnengekregen en een Blue GT zat rond dezelfde prijs als mijn samengestelde R-line. Enige waar ik consessies op moet doen zijn xenon lampen en schuifdak(die helemaal niet op de Blue GT te leveren is). Op de R-line 105pk was xenon+schuifdak 1400,- en dat vond ik een nette prijs maar alleen xenon op de Blue GT is 1190 euro!!

Ik ga nog even puzzelen wat er op moet komen kwa opties en dan de Blue GT bestellen! Alleen nog mijn vriendin overhalen want die wil geen auto kopen zonder eerst een proefrit te maken.

Denk dat je niet helemaal goed bent ingelicht door de dealer. Een Bi-xenon koplamp en het grote panorama dak zijn zeker wel leverbaar voor de de BlueGT!! Daarnaast ben ik erg benieuwd als jij al een prijzenlijst heb gezien, wat de echte prijzen zijn (hier is nog weinig over bekend)
 
daar ben ik ook erg benieuwd naar!!

ik heb nog geen officiele prijzen gezien op de websites...dus dan ga ik er vanuit dat jouw dealer indicatie prijzen heeft?
Als je op Volkswagen.de kijkt (de BlueGT is wel configureerbaar daarzo) dan is de Bi-Xenon en Panorama dak idd wel degelijk te bestellen (kzou niet weten waarom je dit niet zou kunnen bestellen...)

ik denk dat je wel rond de 24-25k uit komt hoor voor een leuke gevulde Blue GT...vind dat wel een smak met geld (kan je ook een Golf halen met Advance pakket + Executive Plus pakket)...maar goed Blue GT blijft lekker zuinig dan zo'n Golf Highline (die niet zo zuinig rijd)
 
En de eerste prijzen zijn bekend, met dank aan el coche SEAT! Helaas is de belofte om de BlueGT onder de 20.000euro te verkopen niet nagekomen.

Prijzen BlueGT.jpg

Verder is het toch wel opmerkelijk dat de Bi-Xenon koplampen wel te bestellen zijn en het panorama dak niet in tegenstelling tot dealer bij de oosterburen waar dat wel mogelijk is. (configurator DE)
 
Ga morgen (vandaag als je dit in een half uur nog niet gelezen heb) toch even naar de importeur PON die polo GT bezichtigen staat daar tussen
9-17uur beneden in de garage zal wel even foto's maken en effe posten (moet ik het niet vergeten ;))
 
Dat is met dank aan Pon dat die niet te bestellen zijn. Zij kunnen kiezen om bepaalde opties niet leverbaar maken in Nl. Zo was er ook in België een paar maanden dat de beetle niet meer leverbaar was met pano dak en na x aantal maanden hebben ze het terug beschikbaar gemaakt.

Dat die optie er niet is heeft te maken met de CO2 uitstoot: het gewicht van het schuifdak is te hoog in het geval van keuze voor alle beschikbare opties: de CO2 uitstoot stijgt dan teveel. Hetzelfde was het geval met de Audi A1 1.4TFSI 114g -> alle opties behalve schuifdak.
 
Denk dat je niet helemaal goed bent ingelicht door de dealer. Een Bi-xenon koplamp en het grote panorama dak zijn zeker wel leverbaar voor de de BlueGT!! Daarnaast ben ik erg benieuwd als jij al een prijzenlijst heb gezien, wat de echte prijzen zijn (hier is nog weinig over bekend)


Ik zie dat de prijslijst al bekend is ondertussen, de verkoper heeft mij de prijslijst gemailed.

Schuifdak heeft te maken met een hogere uitstoot wanneer deze openstaat waardoor de auto niet meer wegenbelasting vrij is. Vanaf 2014 is die sowieso niet meer wegenbelasting vrij en ik denk dat het schuifdak dan wel leverbaar is.

Verder viel mij dit ook op, climatronic is een optie terwijl dit standaard op de highline zit.

http://i.imgur.com/qfqyS.jpg

climatronic.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!