Ja sdi is sterke blok. Gemakkelijk ombouwen en weinig werk.
Maar 1.2 tdi heeft veel werk om het vermogen en motor is niet zo sterk genoeg. Snap je?
Gemakkelijk ombouwen zou ik niet zo zeggen, je hebt toch redelijk wat aanpassingen nodig om de turbo aan te sturen en zien dat dat ding genoeg brandstof krijgt. Daarnaast is het wachten tot wat het eerst stuk gaat. Het ongeblazen 1.9 pd blok valt op zich wel mee. Maar als je weet dat een 115pk tdi motor al veel zwakker is dan de 130 ASZ motor, gaan de internals van een sdi motor zeker niet kunnen tippen aan die van een ASZ of ARL.
Bij de 1.2 heb je de turbo al wel, maar dat blok heeft gewoon zoveel beperkingen dat het gewoon niet de moeite is om daar iets aan te veranderen. Ik zou gewoon voor een standaard chip gaan en voor de rest van afblijven. Als je wat verder wil tunen dan enkel stage 1 chip doe eerst wat research en koop dan ook de juiste motor die iets of wat potentieel heeft.
@Durban, heb je tips voor een detox kuurtje?topic over het hoofd gezien ?? ..
Maar goed ik heb er eentje voor je, ik kan niet in zeggen waar je op uit komt.
Het zou mooi zijn tussen de 130/ 140 pk uit te komen, dan moet de motor in goede conditie zijn.
Beter eerst een Detox kuurtje voor het oplossen van vervuiling motorblok, kleppen en zeker de nozzles door onregelmatige flow
en dan op de vermogens testbank en kijken waar je op uit komt ..
Ik ben erg benieuwd met een andere turbo het is geen extreme turbo upgrade maar wat kan het blok aan wat je al zegt eddy..
Met een aantal aanpassingen/ wijzigingen 1.6 Tdi loopt het verder goed, en toch moet ik elk jaar middelen gebruiken om de motor in conditie te houden om vervuiling tegen te gaan.
Als het toch over arl 1.9 Tdi hebben is dit mijn favoriete motorblok ik was er mee bezig met het opbouwen maar heb er even geen zin meer in waarom deze zware t4 bus en gaat eruit voor een lichtere voertuig voorbeeld caddy pickup of zo maar heb er geen haast mee.
Met deze ARL-motor upgrade zou je op 320pk moeten komen turbo druk op 2.4bar
De turbo komt uit een auto 3.0 Tdi en is gelast op een andere uitlaat spruitstuk, deze heeft een grotere 65 mm compressor wiel.
Het is zeker een leuke hobby, het kost een beetje maar je heb ook veel plezier ervan.
Voor onderdelen moet je een beetje mazzel hebben, iemand die stopt met een project of zo..
Op zich is het wel zelf te doen.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.