VW Golf forum

Beste leden,

Is er ook een VW Golf forum? Ik ben namelijk van plan om over te stappen naar een golf, alleen wil ik hier wel nog advies over van de leden.
 
Volkswagen  Polo  1.0 MPI 60pk 
Welk model golf wil je nemen? Forum waar ik veel info van heb is golfmk7.com (bestaat ook als MK8, MK6 & MK5)

@IbifaHo ik twijfel tussen de volgende modellen:

1.0 tsi automaat
1.4 tsi automaat
1.5 tsi automaat

Punt die ik heel belangrijk vind is verbruik. Zuinigheid boven alles.

Ik kom btw van een polo 1.0 met 60pk die optrekt van een slak. Dus heel veel vermogenseisen heb ik niet, want die zitten volgens mij wel goed bij de Golfjes 7.5! Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo  1.0 MPI 60pk 
  • Leuk
Waarderingen: Allison6R
@TolgaE waarom denk je dat als ik vragen mag?
Een 1.5 tsi is iets minder zuiniger of zelfs zuiniger over de lange termijn. Daarnaast is de restwaarde ook veel hoger en krijg je hem ook veel sneller verkocht. Een 1.5 TSI heeft, als het goed is, ook cilinderuitschakeling waardoor je gewoon zuinig rijdt. En dit allemaal naast dat het gewoon fijner rijdt en een betere ophanging heeft e.d.
 
Volkswagen  X  X 
Zou zeggen doe een testrit. Geen ervaring met de 1.0 in de golf, maar toen ik bij Opel werkte regelmatig met een Astra 1.0 gereden en dat was toch dat niet. Heel nerveus om mee te rijden, zeker in file verkeer en ook niet zuinig. De 1400 in de Astra was beduidend zuiniger en aangenamer te rijden.

Grotere motor wilt niet meteen zeggen gulziger, zwaardere motor moet minder moeite dan dan den 1.0 (als je gelijke rijstijl aanhoudt natuurlijk). Als je continue gaat planken zal die natuurlijk meer verbruiken.
 
Zou zeggen doe een testrit. Geen ervaring met de 1.0 in de golf, maar toen ik bij Opel werkte regelmatig met een Astra 1.0 gereden en dat was toch dat niet. Heel nerveus om mee te rijden, zeker in file verkeer en ook niet zuinig. De 1400 in de Astra was beduidend zuiniger en aangenamer te rijden.

Grotere motor wilt niet meteen zeggen gulziger, zwaardere motor moet minder moeite dan dan den 1.0 (als je gelijke rijstijl aanhoudt natuurlijk). Als je continue gaat planken zal die natuurlijk meer verbruiken.
Ik rij voor mijn bijbaantje veel in allerlei (nieuwe) VW's. Ik zelf vind de golf met 1.0 erg wennen. Redelijk zuinig, maar de motor is veel beter geschikt voor een polo qua grootte en gewicht. Ikzelf vind de 1.5TSI veel beter, en qua verbruik scheelt het niet ontzettend veel, en weegt absoluut op tegen dat kleine beetje "minder zuinig". Daarnaast heeft de 1.5 meer pit, dus hoef je minder gas te geven als je auto een beetje beladen is. Naar het verbruik zou ik niet kijken, het ligt voornamelijk aan je eigen rijstijl.
 
  • Leuk
Waarderingen: IbifaHo
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!