VW Golf forum

@IbifaHo ik twijfel tussen de volgende modellen:

1.0 tsi automaat
1.4 tsi automaat
1.5 tsi automaat

Punt die ik heel belangrijk vind is verbruik. Zuinigheid boven alles.

Ik kom btw van een polo 1.0 met 60pk die optrekt van een slak. Dus heel veel vermogenseisen heb ik niet, want die zitten volgens mij wel goed bij de Golfjes 7.5! Stick Out Tongue
Ik snap dit nooit zo goed. Je gaat geen goedkope auto kopen, want een golf 7.5 zijn nog steeds best prijzig. Maar je gaat je dan wel dood staren op het verbruik. Die paar honderd euro die je meer kwijt bent aan benzine wanneer je kiest voor een fatsoenlijke motor zijn toch niks tov de aanschafprijs. Je geniet zoveel meer van je auto als je niet steeds het gevoel hebt dat die auto onder gemotoriseerd is.
Kan je beter een goedkopere auto kopen die iets minder zuinig is. Daar bespaar je meer op
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Weet niet of je persee een Golf wilt hebben? Je zou ook kunnen kijken naar een Seat Leon. Worden dezelfde motoren aangeboden en zullen goedkoper zijn in de aanschaf. Misschien dat je daar een 1.4 tsi Leon kan kopen tegen de 1.0 tsi prijs van een Golf.

De 1.0 tsi is prima voor auto’s als de Up en Polo. Voor auto’s formaat Golf merk je dat hij net wat tekort komt. Verder prima blokje hoor , verwacht alleen geen strepentrekker. Maar dat zoek je blijkbaar ook niet.
Alles valt of staat met hoe diep je je rechtervoet intrapt tijdens het “zuinig” rijden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!