Vreemde probleem Polo 6R 1.2TSi 2012

Hallo controleer ook eens de motor kabelboom op door schuren met name bij start motor
wat nog wel eens gebeurt dat de kabelboom iets tegen de start motor aan ligt en doorscheurt
en vooral met lastwissel heel kortstondig sluiting maakt vaak gebeurt dit bij een verstuiver draad .
gevolg even een hik maar vaak geen storing opslag
goed kijken vaak is het maar een heel klein schuur plekje
groet Donna
 
  • Leuk
Waarderingen: M_1.8T-1.2TSI
Hallo controleer ook eens de motor kabelboom op door schuren met name bij start motor
wat nog wel eens gebeurt dat de kabelboom iets tegen de start motor aan ligt en doorscheurt
en vooral met lastwissel heel kortstondig sluiting maakt vaak gebeurt dit bij een verstuiver draad .
gevolg even een hik maar vaak geen storing opslag
goed kijken vaak is het maar een heel klein schuur plekje
groet Donna
Ik zal dit eens controleren dit weekend, bedankt voor de tip! Ik kom hier nog op terug.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Hallo controleer ook eens de motor kabelboom op door schuren met name bij start motor
wat nog wel eens gebeurt dat de kabelboom iets tegen de start motor aan ligt en doorscheurt
en vooral met lastwissel heel kortstondig sluiting maakt vaak gebeurt dit bij een verstuiver draad .
gevolg even een hik maar vaak geen storing opslag
goed kijken vaak is het maar een heel klein schuur plekje
groet Donna
Ik ben nu aan het kijken, als ik met de kabels speel, dan gaat die raar doen.... maar kan ook geen kabels vinden die schade hebben...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Maken de kabeltjes ook ergens kortsluiting of onderling contact? mijn polo heeft een beetje de zelfde verschijnselen, dus ik ga morgen denk ik ook eens even zoeken. Ik heb wel al nieuwe bougiekabels besteld, maar dat kan nooit kwaad lijkt me.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Maken de kabeltjes ook ergens kortsluiting of onderling contact? mijn polo heeft een beetje de zelfde verschijnselen, dus ik ga morgen denk ik ook eens even zoeken. Ik heb wel al nieuwe bougiekabels besteld, maar dat kan nooit kwaad lijkt me.
Dat weet ik niet, maar 3 canbus kabels zijn licht beschadigd, ik ga even wat tape over de 3 individueel doen en proberen...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Helaas heeft het niet geholpen, heb de isolatieplakband van startmotor tot de thermostaat huis eraf gehaald, niks mis met kabels, maar motor bonkt alsnog... dat wordt maar doorrijden ermee dan...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Update.

Dacht eraan om naar de injectoren te gaan luisteren met een schroevendraaier of ze lekker rustig klikken zonder onderbreking terwijl ik met de kabelboom bij de startmotor bewoog zodat die hard ging bonken, kwam niet echt verder...

VAGcom eraan gehangen, shortcut injector 2 op de kilometerstand dat ik ermee bezig was. Gekeken naar de stekker, en ja hoor, kabel isolatie gescheurd, ik denk dat het door mij kwam[emoji58] toen ik aan het luisteren was, stekker rustig eruit gehaald, en de pin rustig uit de stekker gehaald, beetje tape om de kabel gedaan en terug in de stekker, het hikken en bonken lijkt weg te zijn met warme motor voor nu, zal wachten tot de motor koelt en dan weer kijken en updaten hier.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Update #2

Bij koude motor blijft het hikken, maar heb gehoord dat het normaal is dat die het af en toe doet bij koudere start, maar bij warme motor loopt die zoals een naai machine, voel ik niks van, en dat met hoe kritisch ik ben op hoe de auto loopt [emoji848].
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
1.Controle bobine: op corrosie of aanslag vaak groen/wit
2. Controleren bougiekabels op scheurtjes corrosie of aanslag vaak groen/wit
3.Controle Bougies (deze zijn in de loop der jaren gemodificeerd.) Max 30.000 km
4. Controle Wastegate accutuator en of Turbodrukregelaar (vervangen veertje breekt of loopt vaak vast) (trekstangetje loopt vaak vast bekend probleem voor de TSI Motoren
5. Controleer gasklephuis eventueel reinigen en opnieuw inleren (in basistand zetten)

Dit zijn de meest voorkomende en bekende problemen voor de TSI Motoren.
Mocht het hierna nog steeds niet verholpen zijn dan raad ik aan uit te lezen.

Alle codes zijn te vinden online

Verdere stappen kunnen nog zijn:

-Injectoren (vervuild of defect)
-Carbon aanslag (spruitstuk)
-Luchtmassameter
-etc.
 
Volkswagen Polo  6R  1.2.TSI 105 PK 77KW 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!