Vreemde probleem Polo 6R 1.2TSi 2012

Hallo beste forumleden,
Ik heb hierbij een vraag, waar ik geen antwoord of mogelijke oorzaken van heb kunnen vinden, (de polo heeft een 1.2TSI motor met 90pk, bouwjaar 2012, en 142xxxkm gelopen, geen foutcodes in de computer) het probleem is als volgt, als de auto stationeer loopt, loopt de motor netjes stationeer, maar af en toe komt er een irritante opvallende bonk van de motor af, en is het even weg, of volgt het snel achterelkaar.
Ik merk ook heel vaak dat de auto moeilijk start (langer starten als andere 1.2tsi's die ik heb gezien) als de auto een dag ongeveer heeft stilgestaan, heb het gasklephuis gereinigd, ingeleerd via VCDS, en de geleerden waardes gereset met de hoop dat de ECM opnieuw waardes zou inleren en beter zou lopen, het was ook zo voor een paar duizend kilometer, maar nu komt het weer langzaam aan terug, bij het schakelen geeft de motor ook een nare bonk, zouden de kleppen vol met vuil kunnen zitten en af en toe niet goed kunnen sluiten?
Ik zou er een video van kunnen maken maar je ziet en hoort het dan bijna helemaal niet
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Bedoel je met die 'bonk' dat het lijkt alsof hij een cylinder even kort overslaat of even niet netjes verbrand? En met het schakelen bedoel je dan als je het gaspedaal los laat dat het lijkt alsof de motor even hikt?
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Bedoel je met die 'bonk' dat het lijkt alsof hij een cylinder even kort overslaat of even niet netjes verbrand? En met het schakelen bedoel je dan als je het gaspedaal los laat dat het lijkt alsof de motor even hikt?

Lijkt alsof een cylinder dan kort overslaat ja, en met gaspedaal loslaten lijkt alsof de motor even hikt zegmaar, vermogen is abrupt weg ineenkeer
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Lijkt alsof een cylinder dan kort overslaat ja, en met gaspedaal loslaten lijkt alsof de motor even hikt zegmaar, vermogen is abrupt weg ineenkeer
Ik heb bij een koude motor alleen dat als ik hem even laat lopen hij een klein hikje kan geven waarbij het lijkt alsof hij even overslaat. Maar dat heb ik altijd bij koude buiten temperaturen. Was je zegt over het gaspedaal heb ik ook 'last' van.
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Controleer je bougie kabels is.
En dan vooral de kant die op de bobine zit.
Wil wel eens voorkomen dat er groene aanslag (corrosie) in komt

Had tijdje geleden met VCDS gekeken, rn paar cilnders gaven misfires aan, ik bewoog de kabels van die cilinders, en het was even weg, werd tijd voor een beurtje, dus heb gelijk nieuwe bougiekabels gemonteerd en nieuwe bougies, en nu is het bij de misfire counter weg, maar doet het nogsteeds, zijn vacuum lekken bekend bij deze blokken? Zo ja dan denk ik rond te gaan kijken naar ze...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Ik heb bij een koude motor alleen dat als ik hem even laat lopen hij een klein hikje kan geven waarbij het lijkt alsof hij even overslaat. Maar dat heb ik altijd bij koude buiten temperaturen. Was je zegt over het gaspedaal heb ik ook 'last' van.

Denk dat het kan liggen dan aan het feit dat de 1.2 TSI's geen recirculatie klep hebben van de turbo, maar het werkt dat wastegate klep vol open wordt gezet? En dat er dan een redelijk druk tegen de gasklep aanstoot misschien. En dat daarom een schok komt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Dit dingetje is bekend, dealer heeft gaskleppenhuis schoongemaakt en ingeleerd. Daarmee is het wel minder geworden maar niet weg.
Ophanghang rubbers van de motor zijn allemaal goed.
 
Volkswagen polo  6R  1.2 TSI 
Had tijdje geleden met VCDS gekeken, rn paar cilnders gaven misfires aan, ik bewoog de kabels van die cilinders, en het was even weg, werd tijd voor een beurtje, dus heb gelijk nieuwe bougiekabels gemonteerd en nieuwe bougies, en nu is het bij de misfire counter weg, maar doet het nogsteeds, zijn vacuum lekken bekend bij deze blokken? Zo ja dan denk ik rond te gaan kijken naar ze...


Originele bougies + kabels?.
En heb je de bobine nog gecontroleerd op corrosie?.

Controleer ook even het carterventilatie klepje.
Die loopt van het luchtfilter met een slangetje naar het kleppendeksel, onder de turbopijp(voor de auto rechts achterop het kleppendeksel).
 
Originele bougies + kabels?.
En heb je de bobine nog gecontroleerd op corrosie?.

Controleer ook even het carterventilatie klepje.
Die loopt van het luchtfilter met een slangetje naar het kleppendeksel, onder de turbopijp(voor de auto rechts achterop het kleppendeksel).

Niet origineel VW maar waren van autodoc, ngk kabels en bosch bougies, er was geen corossie op de bobine.
Maar wat moet ik controleren van het carterventilatie klepje?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Heb een compressie test gedaan,
Cil. 1 = 13bar
Cil. 2 = 12 bar
Cil. 3 = 9 bar( 11 bar na beetje olie in de cilinder te doen en best vaak te starten )
Cil. 4 = 12 bar

Nou, denk dat het probleem gevonden is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!