Vreemd geluid na bandenwissel

Heeft iemand een idee wat het volgende probleem kan zijn?

Heb de zomerbanden weer gemonteerd onder mijn polo. Nu heb ik de achterste banden voor geplaatst en de voorste achter. Wanneer ik 80 km/u rij hoor ik een vreemd geluid. Ik kan het lastig omschrijven, maar het klinkt als "zoefzoefzoefzoef"... Ik heb zelf het idee dat het mijn banden zelf zijn en dat dit te maken heeft met de slijtage van de band. Maar dat weet ik niet zeker. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Het geluid neemt niet toe als ik door een bocht ga of iets dergelijks en ik hoor het geluid alleen wanneer ik de radio zacht zet. Uiteraard heb ik gecheckt of alles goed vastzit en dat is ook het geval.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Ik denk ook gecupte banden. Geluid komt me bekend voor. Zoals je omschrijft. Mijn vorige auto (Skoda octavia station) had er ook veel last van. Met het monteren van een band met lijn profiel was probleem opgelost(langere tijd). Uiteindelijk gingen deze ook cuppen.
 
Ik ga zo even checken of ik iets kan voelen aan mijn banden. Maar stel dat de banden cuppen, slijten de band(en) dan weer recht of gaat het dan alleen maar erger worden?

Denk zelf niet dat het aan de schokbrekers ligt, omdat het geluid echt van de band afkomstig is. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Ik ga zo even checken of ik iets kan voelen aan mijn banden. Maar stel dat de banden cuppen, slijten de band(en) dan weer recht of gaat het dan alleen maar erger worden?

Denk zelf niet dat het aan de schokbrekers ligt, omdat het geluid echt van de band afkomstig is. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

De schokbreker factor zette ik erbij, omdat als je schokbrekers slechter worden, je wielen niet volledig op de weg worden gedrukt, ff simpel uitgelegd, dus worden je banden op en neer op de weg gedrukt wat kan resulteren in gecupte banden

Kijk ff hier, wordt cuppen uitgelegd met wat duidelijke plaatjes, bij jou kan het minder opzichtig zijn, maar dan weet je waar je moet zoeken!

http://www.carblogger.nl/auto-onderhoud/banden/gecupte-banden/
 
@pigeon kijk, dat is een duidelijk artikel. Daar kan ik zeker wat mee. Net even snel gecheckt of ik iets zag, tevergeefs want het was al donker. Iik zal morgen even de auto op de krik zetten. Ik gok zomaar dat dit dan toch het probleem is. Wordt vervolgd.. Big Grin


@vwpolo6r1.2tdi nee niet eens, dunlop sportmaxx
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Het was even zoeken... (in de regen..) maar ik denk dat ik het probleem heb gevonden
2dtszyh1yzo.27.25.jpg


Laatste keer dat ik gemeten heb was 4-4,5mm. (laatste keer was voordat de winterbanden erop gingen)
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!