Vreemd geluid na bandenwissel

Ja rijrichting/draairichting is goed.

Trimmen is idd ook wel een goed idee. Zouden jullie voor dit soort problemen langs de kwikfit rijden of naar de VW dealer? Ik heb namelijk geen zin om teveel te gaan betalen voor kleine problemen..
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Je hebt een paar opties:

Nieuwe banden, zonder het probleem op te lossen

Oude banden laten afschuren tot een egaal oppervlak, ook zonder het probleem op te lossen.

Langs de vw gaan, zullen waarschijnlijk nieuwe banden monteren en verder niets.

Langs de bandenboer gaan die weet waar hij over praat.

Belangrijk is te kijken wat het probleem veroorzaakt over hoeveel km. Heb je dit na 1000 km of na 20000 km bv. Kan je bandenspanning wezen of je uitlijning, schokbrekers of iets anders.

Ik zou persoonlijk langs de bandenboer gaan met een uitlijnkast. Kijken of je de juiste bandenspanning voert en ff de auto laten controleren op uitlijning, is zo'n 30 euro volgens mij.
 
Vandaag even tijd gehad om langs de profile tyrecenter te rijden. Daar zei een medewerker dat het idd gecupte banden waren. Daar hoefde ik verder niets mee te doen, dat zou er vanzelf afslijten. (Moet hier wel even bijzeggen dat het bij mijn banden niet zo extreem is als je op google tegenkomt!) En ja het is even irritant, maar het gaat vanzelf over. Dus dat is positief bericht! Het schijnt te maken met de ophanging van de polo, dat probleem zien ze vaker bij de lichtere auto's.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Ik heb dit ook, vreselijk irritant!
Gecupte banden, over bijna 2 weken gaan er gehuurde winterbanden onder en dan weet ik zeker of gecupte banden zijn, maar moet haast wel.
Heb laten checken of wielen uitgelijnd zijn en of er iets in mijn banden zat, geen van beide waren een probleem.
Monteur van Heron VW dealer laten meerijden, hoorde duidelijk ook het geluid en die checkte daarna mijn banden, zag meteen dat alle 4 mijn banden gecupt waren.
Blijkbaar is de Polo erg gevoelig voor dit probleem. :-(
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Aha, dus ik ben niet de enige!Stick Out Tongue
Ben nu ongeveer 1000km verder en nog steeds last van dat geluid. Is wel minder geworden, maar of het echt weg zal slijten betwijfel ik nu. Heel irritant..
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Je hebt last van gecupte banden helaas kun je dit nooit voorkomen aangezien vw veel met een starre achterassen werken hierdoor gaan alle achterbanden cuppen maak niet uit welk merk je nou neemt het blijft terug komen dit komt dat de banden links en rechts niet onafhankelijk van elkaar kunnen veren wanneer jij met het rechter wiel over een drempel gaat gaat je linker wiel deels mee

9090da971a4dd32afe36feecfed3821c.jpg
zo ziet een starre as eruit zoals je ziet zit links en rechts met elkaar in verbinding
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Fijne oplossing van VW dan... :angry:
Ik had trouwens geen last met de gehuurde winterbanden, maar daar heb ik dan ook niet lang op gereden natuurlijk.
Volgende week komen er nieuwe Vredestein Sportrac 5 banden onder, ik hoop toch dat het wegblijft, fingers crossed!
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Fijne oplossing van VW dan... :angry:
Ik had trouwens geen last met de gehuurde winterbanden, maar daar heb ik dan ook niet lang op gereden natuurlijk.
Volgende week komen er nieuwe Vredestein Sportrac 5 banden onder, ik hoop toch dat het wegblijft, fingers crossed!

Niet alleen vw heeft het hoor veel kleine personenauto's hebben

Wanneer je banden eronder zitten zal het idd weg zijn maar komt altijd weer terug op de achteras na loop van tijd
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI Highline 
Vaag, zoiets was mij ook al verteld bij profile tyrecenter. Dure grap om iedere keer je banden te vervangen!

Update:
Banden zijn niet meer goed gesleten en cuppen nog steeds.. Helaas, nu de muziek maar wat harder aanzetten onderwegBig Grin
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Robin66079
Je hebt last van gecupte banden helaas kun je dit nooit voorkomen aangezien vw veel met een starre achterassen werken hierdoor gaan alle achterbanden cuppen maak niet uit welk merk je nou neemt het blijft terug komen dit komt dat de banden links en rechts niet onafhankelijk van elkaar kunnen veren wanneer jij met het rechter wiel over een drempel gaat gaat je linker wiel deels mee

9090da971a4dd32afe36feecfed3821c.jpg
zo ziet een starre as eruit zoals je ziet zit links en rechts met elkaar in verbinding
Helaas je gaat niet door voor de koelkast. Cuppen komt echt niet door een starre as, een 159 heeft onafhankelijke ophanging achter en die cupt als de pest. Het zit hem in je Camber en Toe in and out. Het voordeel van onafhankelijk is dat je nog exentrieke bouten en of moeren kunt retrofitten om het te 'verbeteren'. Een starre as is gewoon pech
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!