Vreemd fluitgeluid stationair rijden

Beste forummensen,
Sinds enige tijd ben ik in bezit van een volkswagen polo 6c, nu merk ik dat als ik stationair rijd (of dit nu bij 50 km/u is of 80 km/u) dat er een fluitend geluid rechtsvoor (denk ik) hoorbaar is.

Heeft iemand van jullie dit ook of enige idee wat dit kan zijn?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Ja het is bij constante snelheid, ik heb het niet bij de cruise control maar echt gewoon met het zelf gas geven en dus het gaspedaal heel licht ingetrapt. Heb een afspraak gemaakt bij de garage, aangezien ook de airco op stand 2 nu een piepgeluid maakt.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
is dat niet de turbo die fluit?
of een multiriem?

Turbo kan het niet zijn denk ik, want die is afhankelijk van toerental (en belasting) en niet van snelheid. Hetzelfde geldt voor multiriem denk ik?
Ik zat te denken aan misschien dat lucht ergens tussen een kier wordt geforceerd..? Maar dan zou het bij hogere snelheden hoger moeten worden.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
Beste forummensen,
Sinds enige tijd ben ik in bezit van een volkswagen polo 6c, nu merk ik dat als ik stationair rijd (of dit nu bij 50 km/u is of 80 km/u) dat er een fluitend geluid rechtsvoor (denk ik) hoorbaar is.

Heeft iemand van jullie dit ook of enige idee wat dit kan zijn?
Sinds gisteren in bezit van nieuwe 6c, exact hetzelfde geluid inderdaad rechtsvoor. Dacht even een aanlopende remschijf, maar denk gezien de plek war het geluid vandaan komt en het moment waarop het hoorbaar is dat het de benzine pomp is.
 
Mijn Polo heeft hier ook last van..
Begin me hier inmiddels aan te irriteren.
Dealer kon het niet horen, stuk constant 60 gereden.
Het lijkt vooral op te treden na poosje rijden (warme motor dus)
Binnenkort naar een andere vestiging van dealer eens vragen of die het kennen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
als ik dit zo lees vermoed ik dat het ribbel slangetje van het actief koolfilter fluit
rechts voor in de motor ruimte zit een ribbel slang voor het afzuigen van het actief koolfilter
onder bepaalde omstandig heden wordt dit filter leeg gezogen hier door is er een lucht stroom door dit slangetje
maar door de ribbels treed er een fluit toon op
denkt aan zo,n speelgoed ribbel slang waar je vroeger als kleine jongen hard mee ronddraaide en dan ook zo,n irtitante fluit kreeg
als ik het goed heb is er een technische mededeling van bij de golf 7

grt donna
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!