Vreemd fluitgeluid stationair rijden

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn polo 6C. Geluid is bij mij alleen hoorbaar indien de motor warm is. Geluid is goed te horen op constante snelheden tot +-80kmpu. Ben langs de dealer geweest en hebben uitgebreide testrit gemaakt geluid was het beste hoorbaar bij constant 20/25 rijden in de 2e versnelling, indien het gaspedaal wordt ingetrapt of losgelaten verwijnt het geluid direct. Tot op heden helaas nog geen oplossing.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn polo 6C. Geluid is bij mij alleen hoorbaar indien de motor warm is. Geluid is goed te horen op constante snelheden tot +-80kmpu. Ben langs de dealer geweest en hebben uitgebreide testrit gemaakt geluid was het beste hoorbaar bij constant 20/25 rijden in de 2e versnelling, indien het gaspedaal wordt ingetrapt of losgelaten verwijnt het geluid direct. Tot op heden helaas nog geen oplossing.

Eergisteren bij vd Brug in Drachten geweest met Polo 1.2 TSI Bluemotion najaar 2014 (terugroepactie nokkenas). Tevens hebben ze het piepen verholpen :) is bekend probleem konden ze vinden in de database, met een bekende oplossing, applaus voor de vd Brug.
Euvel: Piepend geluid in 3de versnelling bij 50 km/h constant (database melding)
Oplossing: Vervangen van lucht en dan nog iets pijp.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Exeo  2.0 tdi 
Eergisteren bij vd Brug in Drachten geweest met Polo 1.2 TSI Bluemotion najaar 2014 (terugroepactie nokkenas). Tevens hebben ze het piepen verholpen :) is bekend probleem konden ze vinden in de database, met een bekende oplossing, applaus voor de vd Brug.
Euvel: Piepend geluid in 3de versnelling bij 50 km/h constant (database melding)
Oplossing: Vervangen van lucht en dan nog iets pijp.
Zaten hier grote kosten aan verbonden? Ik heb precies het zelfde probleem en begin mij er ook aan te storen. Het klinkt als een vrij simpele oplossing.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
Zit dit ook op een 1.2 TDI? De Seat heeft hier ook last van. Geluid verdwijnt inderdaad bij gas loslaten en gasgeven. Constante snelheid giert ie behoorlijk.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Dit probleem heb ik ook gehad op mijn 1.2 tsi CJZC 2015. Probleem is heel simpel op te lossen door deze slang te vervangen: EVAP pipe mod.jpg

Onderdeelnummer: 04E133518E
Voor de Polo AW 2018 welk onderdeel heb je hiervoor nodig? Of is deze al standaard van rubber ipv plastic?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!