Vraag onderdelen Polo 9N

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het opknappen van mijn Polo 9N 1.4 (2004) en zou graag jullie expertise willen inroepen voor het vervangen van enkele laatste onderdelen. Het zijn van die onderdelen die je ook kunt laten voor wat het is. Maar ik geef mij nog niet gewonnen. Hier zijn de specifieke punten waar ik hulp bij nodig heb (zie bijgevoegde foto's):
  1. Vervanging veren kofferruimte: Deze functioneren nog, maar beginnen hun kracht te verliezen. Heeft iemand een idee welk type veer hier geschikt voor is?
  2. Reparatie interieurlamp voorin: Op de foto kun je zien dat er een Gamma-kaartje rechts in de unit is gedrukt omdat de knop kapot is. Is het mogelijk om de hele interieurlamp-unit te vervangen? Zo ja, waar kan ik zo'n onderdeel vinden?
  3. Haakje in kofferruimte vervangen door een schroef: Kan dit onderdeel vervangen worden? Is het mogelijk om het hele plastic deel aan de achterkant te vervangen?
Elk advies of suggestie is van harte welkom!
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groet,
Felix
 

Bijlagen

  • IMG_3352.jpg
    IMG_3352.jpg
    941.1 KB · Weergaven: 16
  • IMG_3355.jpg
    IMG_3355.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 16
  • IMG_3357.jpg
    IMG_3357.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 16
Volkswagen  9N  1.4 16v 
Gasdrukveer; 6Q6 827 550 C
Binnenverlichting grijs?; 6Q0 947 105 C Y20 anders 3PT (beige) ipv Y20
Achterklep grijs?; 6Q6 867 603 N X30 anders 6N6 (beige) ipv X30
Dank voor de snelle reactie! Ik ga direct aan de slag.

Weet jij dan toevallig ook welke kleurcode voor de kleur blauw bij deze auto hoort? Dan kan ik wat plekjes wegwerken.
 

Bijlagen

  • IMG_3369.jpeg
    IMG_3369.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 9
  • A40FCDE5-9515-4518-95A2-CAF67AF4AFC4.jpeg
    A40FCDE5-9515-4518-95A2-CAF67AF4AFC4.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 10
Volkswagen  9N  1.4 16v 
BBY - blok, fijn ding.
Heb ik zelf ook in mijn 9N gehad, toen ik 'm weg deed stond er ca. 264.000 op de teller en rijd nog steeds rond :cool:
Dank allemaal voor de reacties.

Aangezien jij ook een 9N met BBY gereden hebt, neem ik de gelegenheid om nog een extra vraag te stellen:

Nog tips voor onderhoud bij deze auto’s? Ik weet dat je niet te lang door moet rijden met oude olie, zeker bij dit blok. En dat je de bougies op tijd moet vervangen (logisch, maar goed). Nog andere zaken die ik moet weten?

Dank!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  9N  1.4 16v 
Ik heb naast het reguliere onderhoud, olie, oliefilter, bougies, etc. heb ik slechts 1x een defecte bobine gehad.
Verder gewoon, zoals elke auto rustig warm rijden en genoeg snelweg km's rijden ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Felixvdb
Ik heb naast het reguliere onderhoud, olie, oliefilter, bougies, etc. heb ik slechts 1x een defecte bobine gehad.
Verder gewoon, zoals elke auto rustig warm rijden en genoeg snelweg km's rijden ;)
Helder! Dank!

Laatste vraag:
En het vervangen van de olie van de versnellingsbak?

Ik weet dat Volkswagen zegt dat het zo lang meegaat als de auto zelf. Maar ik vraag mij af of Volkswagen er rekening mee houdt dat deze auto’s na 20 jaar nog rondrijden.
 
Volkswagen  9N  1.4 16v 
Helder! Dank!

Laatste vraag:
En het vervangen van de olie van de versnellingsbak?

Ik weet dat Volkswagen zegt dat het zo lang meegaat als de auto zelf. Maar ik vraag mij af of Volkswagen er rekening mee houdt dat deze auto’s na 20 jaar nog rondrijden.
Voor een handbak gebeurt er over het algemeen niks mee, maar goed advies is wel om een keertje een paar tientjes uit te geven en het te verversen. Let ook even op hoe lang het geleden is dat de distributieriem is vervangen. Ik zou max 150.000 km aanhouden of een jaar of 8-10
 
  • Leuk
Waarderingen: Felixvdb
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!