Vraag m.b.t. FOX einddemper (Procesverbaal)

Beste Polo Buddies,

Vandaag heb ik een proces verbaal binnen gekregen van €389,-
Daarbij als reden "onnodig geluid maken van het voertuig. Daarbij werkt een familie lid bij de politie en heeft de desbetreffende persoon aangesproken. Die persoon gaf aan knallende geluiden te horen vanuit mijn uitlaat.
Dit veroorzaakt mijn auto NIET (video van mijn uitlaat
)
Ik heb contact opgenomen met het bedrijf CrookeTuning met de vraag of zij mij een certicaat kunnen doorsturen, zodat ik kan aanduiden dat de FOX einddemper Legaal/goedgekeurd/gekeurd is. Helaas heb ik nog geen reactie van hen.

De vragen die ik dus wil stellen zijn:

1. Weet iemand of een FOX einddemper standaard onder een auto ligt?
2. Heeft iemand ervaring met de Officier van Justitie?
3. Tenslotte heeft iemand misschien een officieel cerficiaat bij de hand van een FOX uitlaat die ik kan gebruiken?



Mijn dank is groot voor alle hulp die ik ook maar kan gebruiken.


Met vriendelijke groet,


Glenn Richardson
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 130PK 
Maar nu, die uitlaat kan wel goed gekeurd zijn. jou auto is ook goedgekeurd toen hij naar NL kwam.
En daar hebben ze een geluidsmeeting gedaan, daar mag jou auto wel een paar DB van afwijken maar niet zoveel als je nu doet.

Dus of die nou wel of niet knalt, laat ze een db test doen en je bent ook de lul, linksom of rechtsom.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Verdrietig
Waarderingen: MalseGlenn
De politie heeft een decibel meter. Als ze niets hebben gemeten kunnen ze je er geen bekeuring voor geven.(lijkt mijn)
Enigste wat je kan doen is bezwaar maken en ze laten meten.
Als het te hoog is ben je de lul, anders niet
haha, als ze vinden dat je auto herrie maakt dan hoeven ze niet eens te meten. als jij met een lekke uitlaat rijd meten ze ook niet en kunnen ze je ook beboeten.
maar idd als je het er niet mee eens bent, bezwaar aantekenen. maar gezien jou eind demper maak je sowieso teveel herrie.
En op basis van niets meten maar horen kan onnodig geluid veroorzaken je worden aangerekend ja
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: MalseGlenn
Zwart op wit gezien kunnen ze niet zo maar uit het niets een bon geven zonder een db meter er aan te hangen.
Zit wettelijk een maximum op het geluid wat voor alle auto’s geld
nou zwart op wit gezien kunnen ze dat dus wel.. ze schrijven namelijk geen boete voor een te hoge DB maar voor onnodig geluid of lawaai veroorzaken met een motorvoertuig en dat hoef je niet te meten. die boete kan je zelfs krijgen als je met je motor of brommer in z'n neutraal lekker staat te gassen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Idd, zelfs ook in geval van onnodig claxonneren
Kan me er ook wel wat bij voorstellen; wanneer ik in zo'n straat zou wonen zou me een lichte moordneiging bekruipen bij zulke teringherrie (ik chargeer wat uiteraard)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Haha
Waarderingen: MalseGlenn
Als de motivering van de politie is dat er knallen uit je uitlaat kwam en je kan aantonen dat jouw auto geen dergelijke knallen veroorzaakt dan is het in ieder geval de moeite waard om bezwaar aan te tekenen. De waarneming van een agent wordt als waarheid aangenomen, maar tegenbewijs staat altijd open. Het feit dat je auto te hoog DB gehalte aangeeft hoeft hier nog niks aan af te doen en betekend ook niet dat je daar dan een boete voor krijgt. De ten laste legging (ga ik er van gemakshalve van uit) is namelijk ook geen te hoog DB gehalte zoals hierboven al wordt aangegeven, maar onnodig geluid door die klappen uit je uitlaat.

Succes met je bezwaar schrift!
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Geweldig
Waarderingen: MalseGlenn
nou zwart op wit gezien kunnen ze dat dus wel.. ze schrijven namelijk geen boete voor een te hoge DB maar voor onnodig geluid of lawaai veroorzaken met een motorvoertuig en dat hoef je niet te meten. die boete kan je zelfs krijgen als je met je motor of brommer in z'n neutraal lekker staat te gassen

Ik denk dat ik het verkeerd heb gegrepen/verkeerd op in ben gegaan.

ik ging er vanuit dat hij gewoon “normaal” reed.
Als hij inderdaad heeft staan gas geven en dus overlast heeft veroorzaakt heb jij 100% gelijk.
 
De politie heeft een decibel meter. Als ze niets hebben gemeten kunnen ze je er geen bekeuring voor geven.(lijkt mijn)
Enigste wat je kan doen is bezwaar maken en ze laten meten.
Als het te hoog is ben je de lul, anders niet
Helaas mogen ze het wel. Heb het aan een andere agent gevraagd. Ben al in beroep gegaan ik zoek alleen nog een paar mooie tegenargumenten :)
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 130PK 
Helaas mogen ze het wel. Heb het aan een andere agent gevraagd. Ben al in beroep gegaan ik zoek alleen nog een paar mooie tegenargumenten :)

Inderdaad, agenten hebben een ambtseed afgelegd waardoor hun woord in veel gevallen al genoeg is om een boete te kunnen uitschrijven. Dat is maar goed ook want anders zou het NOG moeilijker worden om het een en ander te handhaven.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Helaas mogen ze het wel. Heb het aan een andere agent gevraagd. Ben al in beroep gegaan ik zoek alleen nog een paar mooie tegenargumenten :)
Wees een kerel, pak je verlies en betaal die boete. Je hebt toch een uitlaat onder je auto geplaatst die meer herrie maakt? "Ben al in beroep gegaan, zoek nog een paar tegenargumenten" :mad::mad::mad:
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Arends1989
Als hij een boete heeft gekregen vanwege klappen uit de uitlaat en zijn auto maakt dergelijke geluiden niet, dan is die boete toch onterecht? Het ligt aan de ten laste legging en motivering van de agent. Het is niet omdat hij een luidere uitlaat heeft dat hij maar brave hendrik moet spelen en betalen als een ‘kerel’. Niks mis om aan de rechter te vragen of deze boete terecht is, als er gerede twijfel is of de agent zich in auto heeft vergist oid
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie, dov en Robin
Ik vrees dat "klappen" een niet bestaande categorie is binnen het PV handboek. Onnodig veel lawaai zeker niet ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!