[voorzichtig] VW roept in het VK 1.2TSI motoren terug om nokkenas probleem

iichel

Exclusive lid
12,822
4
8,052
283
Ik las op het engelse Polo forum dat de Polo 6Cs met 1.2TSI motoren soms teruggeroepen kunnen worden ivm een zwakheid in de nokkenas.

bron: http://www.uk-polos.net/viewtopic.php?f=56&t=67336

nieuws erover uit Zuid Afrika: http://topcar.co.za/news/news-articles/volkswagen-polo-recall-are-you-affected/

Ik wil geen onrust schoppen in de Nederlandse Polo wereld maar dan weet je iig een beetje wat er in de rest van de wereld gebeurt ;)
Vooralsnog niets om je zorgen over te maken, aangezien niet alle Polo 1.2TSI motoren hetzelfde zijn (andere batch en/of andere productielocatie)
 
Ik ben aan het wachten op mijn kenteken imv met invoer uit Duitsland.
Als ik het kenteken heb ook maar eens gelijk even checken of mijn TSI Bluemotion van 5-2014 ook in aanmerking komt.

Staat er dan gewoon een terugroep actie op het chassisnummer open of hoe werkt dit ?
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Maar 't gerammel / traktorgeluid bij net starten is dan ook normaal, vooral als 't wat kouder wordt kan dit wat langer duren... oplossing: deur dicht, radio aan, rustig wegrijden :mrgreen:
4 maanden en 8000km verder? Best gelopen...

Ik heb m vanaf juli 2014 en staat nu op 51.xxx.

OT: Ik ratelde de showroom uit hoor. Haha. Echt al vanaf t begin.
 
Net gebeld met de dealer.
Voor mijn Polo TSI staan er zelfs 2 terugroep acties open.
De nokkenas steller controleren of vervangen
en de Airbag computer moet iets mee gebeuren.
Volgende week een afspraak.
Fijn dat ik dit te weten ben gekomen via dit forum en dit nog mooi voor einde fabrieks garantie opgelost is.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Net gebeld met de dealer.
Voor mijn Polo TSI staan er zelfs 2 terugroep acties open.
De nokkenas steller controleren of vervangen
en de Airbag computer moet iets mee gebeuren.
Volgende week een afspraak.
Fijn dat ik dit te weten ben gekomen via dit forum en dit nog mooi voor einde fabrieks garantie opgelost is.
Da's wel raar want de 6C heeft bij mijn weten een ander generatie blok dan de 6R, en dit zou een 6C probleem betreffen... maar beter safe than sorry!
 
Ik heb ook een 6c.

Mijn profiel foto is nog de 6R die morgen weg gaat.
Als het goed is krijg ik vandaag het kenteken binnen van mijn vers ingevoerde Highline.
Ik moet nog een keer een nieuwe profielfoto maken van mijn 6c TSI van 2014 :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Ik heb ook een 6c.

Mijn profiel foto is nog de 6R die morgen weg gaat.
Als het goed is krijg ik vandaag het kenteken binnen van mijn vers ingevoerde Highline.
Ik moet nog een keer een nieuwe profielfoto maken van mijn 6c TSI van 2014 :mrgreen:
Aahhh dat verklaart een hoop :mrgreen: maar dan zit je toch ook nog LANG niet aan het verstrijken van je garantie Stick Out Tongue
 
Eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe lang er fabrieksgarantie op zit.
Ik ging uit van 2 jaar, is dit langer dan ?
Hij is van 5-2014, dus 1,5jaar oud
Naja nog een half jaar garantie is nog best veel op die 2 jaar dus Stick Out Tongue Die van mij is ook van 5-2014 maar heb 2+2 jaar zolang ik 'm bij dezelfde dealer in onderhoud hou, wat 'k op zich toch al van plan was :)
 
Hmmm, de mijne gaat over 14 dagen even naar de dealer, gratis wintercheck. Dan maar eens even informeren over mogelijke terugroepactie op mijn auto.
Waar ze sowieso even naar moeten gaan kijken is de airco. Nu het weer wat kouder en vochtiger wordt duurt het ontwasemen van m'n ramen best lang, zowel met de normale airco aan als met de speciale ruitstand aan. Vorige winter geen last van gehad.
 
Laatst bewerkt:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!