[voorzichtig] VW roept in het VK 1.2TSI motoren terug om nokkenas probleem

Hmmm, de mijne gaat over 14 dagen even naar de dealer, gratis wintercheck. Dan maar eens even informeren over mogelijke terugroepactie op mijn auto.
Waar ze sowieso even naar moeten gaan kijken is de airco. Nu het weer wat kouder en vochtiger wordt duurt het ontwasemen van m'n ramen best lang, zowel met de normale airco aan als met de speciale ruststand aan. Vorige winter geen last van gehad.
hier exact hetzelfde probleem, heb al zo'n Pingi in de auto gelegd maar tot nu toe zonder resultaat. Het frappante is dat de ruiten meestal niet beslagen zijn als je instapt, maar daarna binnen enkele seconden compleet dicht zitten en je kunt rustig 5 min wachten tot 't überhaupt iets beter wordt... (@GertJan wat is de "speciale ruststand" trouwens? )
 
Typisch volkswagen probleem als je het mij vraagt.
Mijn vorige Polo 6R had het, nu mijn 6c ook en mijn Golf GTE heeft het ook.

Ik denk dat er gewoon een constructie "fout" inzit waardoor er als het koud is condens komt op metalen delen in de airco en dat zorgt er dan voor dat als je start de vochtige lucht tegen de ruit geblazen wordt waardoor hij dan pas beslaat.

Zeer zeer irritant maar weinig aan te doen volgens mij.
Dit is nu de 3e nieuwere VW en ze hebben het allemaal. Denk dus niet dat er iets aan te doen is.

Mijn Polo staat vandaag de hele dag bij de dealer voor de 2 terugroepacties (nokkenas steller en airbag computer)
Ik zal straks wel even posten wat er gedaan is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
Auto is terug.
De nokkenas steller en het airbag regelapparaat zijn compleet vervangen voor een gemodificeerd model.
Staat ook mooi achterin het service boekje vermeldt nu met stempel van de dealer.
Dus er zullen vast meer auto's zijn die deze terugroep acties nodig hebben lijkt me.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
hier exact hetzelfde probleem, heb al zo'n Pingi in de auto gelegd maar tot nu toe zonder resultaat. Het frappante is dat de ruiten meestal niet beslagen zijn als je instapt, maar daarna binnen enkele seconden compleet dicht zitten en je kunt rustig 5 min wachten tot 't überhaupt iets beter wordt... (@GertJan wat is de "speciale ruststand" trouwens? )
Moest ruitstand zijn ... aangepast overigens.
 
Ah, jij hebt een climatronic dus? Ik heb "gewoon" airco maar dat maakt dus schijnbaar ook al geen verschil :tongueclosed:
Inderdaad, ik heb climatronic.
M'n polo gaat volgende week een dagje logeren bij de dealer zodat ze het probleem ook zelf kunnen zien.
En belangrijker ... hopelijk dan ook op kunnen lossen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!