Voorstellen, mijn babyblauwe volle 6R - Lifaya

Auto staat bij de garage en helaas blijkt er meer aan de hand te zijn dan er bij de aankoopkeuring was geconstateerd. Draagarm en steunbalk zijn voor uitgescheurd. Monteur is nu aan het kijken wat er allemaal precies gedaan moet worden en de kosten maar vrees dat dit geen goedkoop grapje gaat zijn... Als ik dit had geweten bij de aankoopkeuring had ik de auto niet gekocht.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Bedankt.. komt wel als een klap want zit momenteel in de ziektewet en dat is natuurlijk geen vetpot... maar ik ben afhankelijk van Mn auto dus hij moet gemaakt worden.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Geen idee hoor maar kun je de garage waar de check bij is gedaan niet aansprakelijk stellen?
Die heeft maar een garantie tot een x aantal km geloof ik. Het gaat om een kwik fit in den bosch waar ik de aankoopkeuring heb laten doen. Ik heb het risico genomen met de auto omdat het veel kleine dingen waren maar dit is niet klein meer...
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Die heeft maar een garantie tot een x aantal km geloof ik. Het gaat om een kwik fit in den bosch waar ik de aankoopkeuring heb laten doen. Ik heb het risico genomen met de auto omdat het veel kleine dingen waren maar dit is niet klein meer...
Kwikfit heb ik sowieso slechte ervaringen mee. Je had beter naar de volkswagen garage kunnen gaan voor 30 euro occasion check.. maarja achteraf is het altijd je had beter je kon beter dit dat zus zo. Vind het erg vervelend voor je en ik zou gaan uitzoeken hoe dit zit door met ze te bellen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Kwikfit heb ik sowieso slechte ervaringen mee. Je had beter naar de volkswagen garage kunnen gaan voor 30 euro occasion check.. maarja achteraf is het altijd je had beter je kon beter dit dat zus zo. Vind het erg vervelend voor je en ik zou gaan uitzoeken hoe dit zit door met ze te bellen


30 euro bij de Volkswagen dealer ??? Bij Dekra betaal je 275 euro en de ANWB doet geen aankoopkeuringen
meer............
 
30 euro bij de Volkswagen dealer ??? Bij Dekra betaal je 275 euro en de ANWB doet geen aankoopkeuringen
meer............
Occassioncheck is denk ik iets anders dan een aankoop keuring.. echter word daarbij wel je hele auto nagekeken en je krijgt een verslag met de huidige staat van alles
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Zon occasioncheck wou ik idd ook bij de dealer doen maar wachttijd voor afspraak was 2 weken :rolleyes: dus dat werd het niet.

De kosten voor het maken, lassen en verstevigen van alles, nieuwe wielheuvel als ik het goed zeg, ruitensproeier reservoir (is lek, wist ik al) en inclusief een onderhoudsbeurt voor de winter is 400 euro ongeveer werd mij verteld. Op zich nog te doen.

Accu (150 ong) zal ook binnenkort moeten worden vervangen en de stuurairbag (150) ook en dan zou het hopelijk wel echt klaar moeten zijn... pfff

Edit
Ik heb trouwens nog een foto van alle foutmeldingen die uitgelezen zijn gisteren. Gezien er eerder naar gevraagd was

E6B83954-45AF-4F8D-85A7-C6C57BF664B5.jpeg 0DFF6033-40F9-49BC-8849-C59D00DA9E31.jpeg 93BAF7B7-B720-4134-992E-39AE06E25F8F.jpeg

We hebben alle storingen doorgenomen en hoop dat het allemaal op te lossen is. Accu zal dus ook uiteindelijk vervangen moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Ja en toen werkte je knopjes niet meer weet je nog
Nee dat was met het verwisselen van de stuurairbag. Niet kabelboom. Ze hadden toen alles niet aangesloten. Daarna hebben ze kabel boom van mijn airbag vervangen en alles weer aangesloten en storing kwam binnen een paar km meteen weer terug.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Kleine update.

Boordcomputer is inmiddels vast gemaakt. Volgende week gaat Mn auto naar de garage om het onderstel te verstevigen en het ruitenwisser reservoir te fixen en nog wat dingetjes recht te trekken zoals de schermen. Week erna komt de nieuwe accu en stuurairbag er in dus dan is dat ook opgelost.

Verder ga ik morgen een opknapsetje boavista velgen look ophalen, 17” voor in de zomer. Mijn huidige set word de winterset.
De velgen hebben wat stoeprandschade maar lijken verder helemaal recht te zijn en ongelast.

4E6F4493-BD5C-4479-9F08-B9B3AEE06D08.png 9CBE850A-466A-4ACE-9F84-B5F69C676B41.png 26D8E8F0-8254-4127-8BEC-859D8D8FE897.png ED8B2B18-8000-40D3-9869-D2EA4C359ADC.png
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Setje gehaald, heb er 320 km in totaal voor gereden maar voor de prijs hoefde ik het niet te laten. Zijn niet origineel maar hebben enkel stoeprandschade, verder zien ze er goed uit met 2 banden die nog even mee kunnen. Zal ze volgend jaar er onder zetten.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!