Voorstellen, mijn babyblauwe volle 6R - Lifaya

Goedenavond, ik ben nieuw hier dus wil graag mijn auto voorstellen.

Ik heb sinds 2 weken een leuk projectje aangeschaft. Ik wou overstappen van mijn Honda Civic naar een diesel dus kwam de polo 6R 1.2 TDI bm in beeld.

Zoeken en zoeken en verdiepen in de kwaaltjes van de polo heb ik een beetje kennis op gedaan van waar ik op moet letten voor aanschaf. Kwam een erg gave polo tegen maar na kentekencheck bleek er met de km stand gerommeld te zijn (op Mp stond die onder NAP maar op RDW stond voertuig als onlogisch. Later bleek er een ander kenteken onder de advertentie te staan) en kwam toen dit ruwe pareltje tegen. Hij stond te koop voor een aanzienlijk lager bedrag dan vergelijkbare auto’s maar was wel nap en vol opties fabrieksaf. Maar wou wel een aankoopkeuring laten doen.

Ben dus de volgende ochtend vroeg richting de verkoper gegaan met het ov, wat een wereldreis was, en afgesproken bij het station om van daar uit naar kwik fit te gaan. Zag meteen al dat de auto schade heeft gehad, schermen waren niet goed gezet en dat dit echt wel een project zal zijn gezien er ook een motorstoring was en het stuur scheef. En dan waren we nog niet eens bij de aankoopkeuring

Aankoopkeuring gedaan, flinke lijst met toch wel relatief veel dingetjes die makkelijk op te lossen zijn als je een beetje kennis hebt en mensen weet. Heb de prijs nog lager weten te krijgen gezien de auto in deze toestand gewoon 100% niet door de Apk zou komen. Accu zat los (!) in het motorblok, mistlampen werken niet, banden voor versleten, stuurstang linksvoor krom, bodemplaat motor ontbreekt, bumperplaten voor en achter zaten los, wielvlucht kwam tegen veer aan, remschijven voor krom, ramen achter deden het niet, navigatie en radio deden het niet en de EGR was in storing.

Al met al flinke waslijst.

Gelukkig zijn de meeste dingen goedkoop op te lossen... het enige belangrijke wat ik nu nog moet doen is de mistlampen laten maken, het probleem ligt in de bekabeling en/of zekering. Deze lijkt niet aanwezig te zijn. Verder een gps blokje laten plaatsen zodat ik het navigatie kan gebruiken en de radio. Er is net ook een airbagstoring bij gekomen en deze laat ik woensdag uitlezen, gok een kleine storing met een contact ofzo maar haat storingslampjes die aan staan in mijn auto

Bij deze, mijn blue rough pearl
Opties zijn:
-alarm
-regensensoren
-parkeersensoren achter
-navigatie
-verwarmbare spiegels
-stoelverwarming
-elektrische ramen

En zal vast nog wel wat vergeten.

16223B5C-0F29-4605-A9CA-D81922811981.jpeg
Op naar vele kilometers!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Fijn dat je alles tijdig hebt kunnen onderkennen en zo hebt kunnen onderhandelen over je prijs. Al met al een mooie wagen die zeker een goede eigenaar krijgt!

Welkom!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Welkom en veel leesplezier, gefeliciteerd met deze mooie Polo met enig werk.
Wel goed om een aankoop keuring te laten doen en als je de genoemde gebreken
eventueel zelf kan herstellen heb je straks een prima Polo :).
 
Volvo  -  - 
Hartelijk dank. Was wel een flinke uitdaging om alles binnen kort tijdsbestek te regelen gezien ik de auto wel meteen moest gebruiken voor woon werk verkeer. Heb het belangrijkste allemaal de eerste week gedaan; accu vast zetten, stuurstang vervangen, nieuwe voorbanden, uitlijnen, nieuwe remschijven en blokken voor, EGR wegschrijven en turbo storing verhelpen, de bumperplaten vast laten zetten, kenteken verlichting laten maken. Maar dit is gelukkig allemaal gelukt. Ook achterramen zijn gefixed omdat er een zekering ontbrak. De auto is nu in elk geval veilig om te rijden (en al helemaal als de airbagstoring verholpen is) dus ben erg blij. Wil in de toekomst een nieuwe set velgen er op en overweeg evt om het dak en zijspiegels zwart te laten wrappen. Ook nog qua interieur een paar kleine aanpassingen zoals nieuw handschoenen kastje en armsteun gezien deze niet helemaal in orde zijn. Maar verder is het een heerlijke auto. Hoop alleen dat het mogelijk is mijn iPhone 6s te koppen met mijn navigatie (zit rns310 in geloof ik) en niet alleen Bluetooth audio hoef te gebruiken...
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Zo te zien heb je zelf genoeg verstand van auto's in het algemeen om hier een prima beestje van te maken. Ik zeg goed bezig!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Welkom en veel plezier met de Polo.
Vind het toch knap, dat je de stap durft te zetten om toch de auto aan te schaffen.
Maar zo te lezen, wordt de auto weer netjes hersteld. top!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Blue to the Motion 
Welkom!!.

Technische problemen vind ik ook nooit een probleem.
Alleen ik had denk ik afgehaakt bij de schade..

Iedergeval veel plezier met de Polo!!
De schade aan de buitenkant was niet te zien. Dit was, wellicht niet netjes, in mijn optiek dan, herstelt. Maar de chassis was in orde en er ondanks de lijst wel een auto waar je nog lang mee kan rijden. Stond 173.000 km op nap en tot 150.000 km dealer onderhouden en vol opties. Dus in mijn ogen was het wel de moeite waard. Daarbij ook geen geregistreerde schadeauto.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Ach met een paar weekjes heen en weer rijden is het achter de rug. Nou hopen dat het dan ook echt klaar is maar het is altijd gokken. Liever dat ik de auto koop dan een onwetende want de verkopende partij wou de auto als zijnde 100% motorisch in orde verkopen. Maar toen ik voertuig zag bleek dat verre van in orde. Dus eerlijk waren ze niet in mijn ogen, alleen al vanwege de alarmlampjes die brandde. maar omdat de prijs naar beneden is gegaan heb ik het vooralsnog gedaan anders was ik gewoon zonder auto vertrokken.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Inmiddels zit er een nieuwe Apk op, toch al een hele hoop! Van de week word de airbagstoring aangepakt en zal ik het dashboardkastje vervangen en word de gps antenne ingebouwd zodat ik weer optimaal van mijn navigatie kan genieten. Al met al toch bijna klaar... eindelijk haha. Moet de airco nog wel bijvullen en de koppeling zal ook op den duur moeten worden vervangen, maar dat hoeft niet nu
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Even een update. Mistlampen zijn gefixed en hopelijk de airbag storing ook. Was geen goedkoop dingetje (stuur ring ofzo?) en geen garantie dat dit het zou kunnen oplossen maar hij heeft nu 150 km later geen storing nog gegeven dus dat is positief. Navigatie doet het nu ook dankzij een gps blokje alleen radio nog niet dus er zou nog een extra kabel naar de radio moeten gaan. Kijk morgen wel of ik evt dat kan laten doen. Telefoon koppelen met het mediascherm lukt niet, ligt waarschijnlijk aan de Bluetooth apparaat dus misschien moet ik maar een andere zoeken? Wil wel vanaf mijn stuur en scherm gewoon kunnen bellen, wel zo veilig.... Bluetooth audio doet het verder wel. Verder ook nieuw dashboard kastje laten plaatsen omdat de originele krom zat. De koppeling zal ik wss binnenkort moeten vervangen, hij trekt pas heel hoog op. Heb ook een set 17” velgen op het oog van vw origineel. Dus wie weet dat die er ook binnenkort onder komen, zal ik uiteraard ook een foto plaatsen hihi. Al met al heerlijke auto en ben er echt blij mee. Heb soms ook bijna het idee dat die gechipt is want hij loopt echt niet veel achter qua vermogen lijkt soms vergeleken met mijn Honda die 103 pk had.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!