Voorstellen Martijn + 2 vragen

Welkom! Leuke wenslijst!
Betreft de zoemer. Ik heb dit ook gehad. Soms gaat hij wel aan en soms niet. Wat mij opviel was dat als je de deur open doet nadat je de auto hebt ontgrendeld, het display van de km teller ook niet aanging. Ook als ik in de auto ging zitten, en ik starte de auto niet, dan gingen de deuren automatisch op slot.
Ik heb het nooit laten maken omdat mijn auto is verkocht. Maar ik verwacht iets met de deursensor(dat de auto weet dat de deur opengaat) in mijn geval.
Succes met de speurtocht!
dit heb ik ook bij mijn auto, ik denk dat dit meer is voor de veiligheid voor als je b.v weggaat en je vergeet de auto te vergrendelen, dit heb ik vaak bij tanken. als mijn vriendin in de auto is dan grendel ik hem niet, en als ik terug ben moet ik hem weer ontgrendelen.
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
dit heb ik ook bij mijn auto, ik denk dat dit meer is voor de veiligheid voor als je b.v weggaat en je vergeet de auto te vergrendelen, dit heb ik vaak bij tanken. als mijn vriendin in de auto is dan grendel ik hem niet, en als ik terug ben moet ik hem weer ontgrendelen.

Het gene wat ik bedoel is als je de auto ontgrendeld en de deuren dan niet open doet, de auto automatisch weer sluit. Maar de auto moet wel herkennen als je de deur open doet. Dan mag hij niet meer sluiten, want dan schakelt hij ook het alarm in. Deze gaat dan af als je de auto start.
Als de display van de teller bij mij wel ging branden deed hij dit namelijk niet. Ook de zoemer werkte dan gewoon als je de lichten liet aan staan.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Ik ben er inderdaad nu achter dat het te maken heeft met de deur.
Heb dit getest door de auto open te klikken. Als je dat niks doet gaat de deur even later automatisch weer op slot. Wanneer je de deur hebt geopend hoort hij NIET meer op slot te gaan. Dat doet mijne dus wel. Hij ziet dus NIET wanneer de deur geopend is.
Tja en nu... ander deurslot? Of ergens in de elektronica?

Als ik dit allemaal hoor, denk ik toch dat het iets met je deur te maken heeft en met name je slot?
Klopt

Ben er nu achter dat dat bij mij ook het probleem is. Enig idee hoe dit is op te lossen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VOLKSWAGEN  POLO 6R  1.4 16V 
  • Leuk
Waarderingen: Mikkie30
Het lijkt mij dat dit probleem in je deurmodule zit, misschien geeft je auto een foutcode aan in je deurmodule misschien eventjes uitlezen? Ik heb zelf een probleem gehad dat mijn deur niet meer op slot ging dit zat em ook in deurmodule, hij gaf toen een foutcode aan maar weet niet meer welke precies!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
 
Seat  Leon  1.2 TSI 138 PK 228 NM 
Welkom Martijn!

IK denk zelf dat er iets met het duurslot is, volgens mijn zit hier ook de schakelaar in die als lichtzoemer werkt.
Misschien dat uitlezen bij de dealer een foutcode geeft, of dat er iets aan te testen is.

P.S ik heb een aantal berichten van jou samengevoegd, je kan je laatste bericht altijd nog bewerken ipv nog een bericht eronder plaatsen.
 
Ik ben er inderdaad nu achter dat het te maken heeft met de deur.
Heb dit getest door de auto open te klikken. Als je dat niks doet gaat de deur even later automatisch weer op slot. Wanneer je de deur hebt geopend hoort hij NIET meer op slot te gaan. Dat doet mijne dus wel. Hij ziet dus NIET wanneer de deur geopend is.
Tja en nu... ander deurslot? Of ergens in de elektronica?


Klopt

Ben er nu achter dat dat bij mij ook het probleem is. Enig idee hoe dit is op te lossen?

Ik had precies hetzelfde en dat is ook wat ik bedoelde :)
maar ben er nooit mee bezig gegaan, dus heb helaas geen oplossing voor je.

Je zou ook eens langs de werkplaats van de dealer kunnen gaan. Die kunnen je meteen vertellen wat er aan de hand is. Zullen ze wel vaker tegenkomen.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Door een of andere duistere reden doet hij het opeens :eek:
Hij deed het af en toe... maar nu de laatste week doet hij het elke keer weer.
Dus ja ik kijk het even aan, maar misschien wel probleem opgelost.
Lichtverklikker toont een paar seconden en houdt dan wel op, klopt dat?
 
VOLKSWAGEN  POLO 6R  1.4 16V 
In het slot in de deur zit een mikroswitch. Een heel klein schakelaartje dat merkt of de deur geopend word of niet.
Deze gaan wel eens kapot.
Vandaar ook dat de lichtverklikker niet werkt en de auto zichzelf weer vergrendeld na een aantal seconden.
Breng je de polo naar de dealer, dan kan je de hoofdprijs afrekenen voor een complete slotmodule plus het (de-)monteren. Behoorlijk prijzig dus omdat je complete deur uit elkaar moet.
Ben je een handige knakker dan kan je met een paar euro en een middagje knutselen al klaar zijn. De switch kan je geloof ik bij de betere elektronica winkel wel kopen.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!