Voorstellen Martijn + 2 vragen

Hallo allemaal!

Ik heb mijn Volkswagen Up ingeruild voor een Volkswagen Polo 1.4 uit 2010.
Hij is nog lekker basis maar er staan wel wat dingen op mijn lijstje:

Radio met Apple carplay RCD330 (wordt morgen geplaatst)
Ramen tinten
Lichtmetalen velgen
Armsteun
Mistlampen plaatsen?
Interieurverlichting -> Led

In welk tijdsbestek dit allemaal gaat gebeuren is nog onbekend. Heeft geen haast.
Ik heb echter 2 vragen waar ik niet uit kom en wat ik graag opgelost wil hebben:

Vraag 1:
Wanneer mijn lichtschakelijk gewoon op 'uit' staat (naar links), gaan bij het contact aan zetten mijn lampen aan (dimverlichting). Alleen de binnenverlichting (tellerklok etc.) blijft wel uit. Wanneer ik handmatig mijn dimlicht inschakel (naar rechts) brandt wel mijn binnenverlichting ook.
Dat mijn lampen standaard 'aan' staan klopt volgens mij niet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Is dit in het systeem aangezet of kan het zijn dat er met de bedrading is gerommeld??

Vraag 2:
Mijn lichtzoomer is defect. Wanneer is handmatig mijn lichten heb ingeschakeld en daarna de motor uit zet en de deur open geeft de auto geen signaal dat de lampen nog aan staan. Ik kan geen goed zekeringoverzicht vinden waaruit ik kan terugvinden welke zekering het betreft. Of kan het iets anders zijn?

Alvast bedankt!

Groet MartijnIMG_0127.JPGIMG_0128.JPGIMG_0129.JPG
 
VOLKSWAGEN  POLO 6R  1.4 16V 
Welkom Martijn en veel veilige kilometers! Met je vragen kan ik je helaas niet helpen omdat ik hier niks van ken zelf...
Benieuwd naar je updates en weet je al wat voor velgen eronder komen? :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Hoi Martijn.
Ik heb dezelfde polo, mijn drl staat ook aan op stand 0 standaard. Lampen kan je dus niet helemaal uit zetten, dat hoort zo.
Of mijn dashboard verlichting dan ook brand weet ik niet. Zal ik moeten checken.

Waarom je zoemer niet werkt geen idee?
Misschien een relai of misschien zit er in je deur wat mis? Krijg je wel gordel waarschuwing?

Verder mooie wenslijst. Heb ik ook aangepast, op ramen tinten na dan.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Welkom Martijn, misschien heb je wat aan de volgende bestanden.
 

Bijlagen

  • Polo-6R-Fuses.pdf
    479.4 KB · Weergaven: 12
  • Zekeringenoverzicht Polo (6R) 1.4 63 kw 86 pk.pdf
    253.7 KB · Weergaven: 9
Volkswagen  Polo 6R  1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Als de schakelaar op stand 0 staat , gaat idd je dimlicht aan , normaal gesproken branden dan je dagrij lampen in je mist licht unit. Maar zoals ik al zie op de foto’s die heb jij niet, dus brand je dimlicht.
Dat je dimlicht brand op stand 0 is gewoon af fabriek. Dit zou je evt wel kunnen uit coderen.


Betreft de zoemer , dat zou ik zo 1,2,3 ook niet weten.
Ik zou eerst even een actuator diagnose doen. Dit houd in met de testkast de zoemer aansturen en kijken of die lawaai maakt. Zo niet is of de zoemer stuk , of je hebt een onderbreking. Of je licht schakelaar is niet meer goed. Het kan van alles zijn.
Zoemer valt onder kanaal 17Instrumentenpaneel.

Miss ken je iemand met vcds of odis “vw” uitlees programma.

Succes
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Welkom Martijn en veel veilige kilometers! Met je vragen kan ik je helaas niet helpen omdat ik hier niks van ken zelf...
Benieuwd naar je updates en weet je al wat voor velgen eronder komen? :mrgreen:
Bedankt! Nee nog niet, ben rustig op marktplaats aan het kijken of er iets leuks voorbij komt

Hoi Martijn.
Ik heb dezelfde polo, mijn drl staat ook aan op stand 0 standaard. Lampen kan je dus niet helemaal uit zetten, dat hoort zo.
Of mijn dashboard verlichting dan ook brand weet ik niet. Zal ik moeten checken.

Waarom je zoemer niet werkt geen idee?
Misschien een relai of misschien zit er in je deur wat mis? Krijg je wel gordel waarschuwing?

Verder mooie wenslijst. Heb ik ook aangepast, op ramen tinten na dan.

Okeee bedankt voor de reactie. Jaa gordelwaarschuwing krijg ik wel

Welkom Martijn en hopelijk vindt je oplossingen voor je problemen.
Thanks!! Gaat wel goed komen.

Welkom Martijn en hopelijk vindt je oplossingen voor je problemen.
Thanks!! Gaat wel goed komen.
Welkom Martijn, misschien heb je wat aan de volgende bestanden.
Bedankt voor het toesturen van de bestanden. Ik ga op onderzoek uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VOLKSWAGEN  POLO 6R  1.4 16V 
Zoals eerder vermeld halogeen lampen zonder de juiste drl units in de bumper brand je dimlicht als DRL.

De zoemer van de sleutel vergeten kan beteken dat deze met VCDS is uitgeschakeld als deze al eens onder handen is genomen. De zoemer heeft geen aparte zekering btw maar zit gekoppeld aan je tellerunit
 
  • Leuk
Waarderingen: Michel6C
Bedankt voor alle reacties.

Heel gek! Laatst deed de lichtzoomer het opeens. Zodra de deur open stond en ik haalde mijn sleutel uit het contact ging hij zoomen. Helaas toen ik het een uur later weer checkte deed hij het niet, en sindsdien heeft hij het ook niet meer gedaan. Blijft een raadsel :( Iemand aan de hand van dit verhaal nog ideeën? IMG_0130.JPGIMG_0131.JPG IMG_0132.JPG

Eerste update is gedaan, nieuwe radio geïnstalleerd. De RCD330 met apple carplay. Ben er erg tevreden over :) Zie foto' s.

Groet Martijn
 
VOLKSWAGEN  POLO 6R  1.4 16V 
  • Leuk
Waarderingen: Zablio125
Bedankt voor alle reacties.

Heel gek! Laatst deed de lichtzoomer het opeens. Zodra de deur open stond en ik haalde mijn sleutel uit het contact ging hij zoomen. Helaas toen ik het een uur later weer checkte deed hij het niet, en sindsdien heeft hij het ook niet meer gedaan. Blijft een raadsel :( Iemand aan de hand van dit verhaal nog ideeën? IMG_0130.JPGIMG_0131.JPG IMG_0132.JPGIMG_0132.JPG

Eerste update is gedaan, nieuwe radio geïnstalleerd. De RCD330 met apple carplay. Ben er erg tevreden over :) Zie foto' s.

Groet Martijn
Waar heb je de rcd330 vandaan als ik vragen mag?


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
 
Seat  Leon  1.2 TSI 138 PK 228 NM 
Bedankt voor alle reacties.

Heel gek! Laatst deed de lichtzoomer het opeens. Zodra de deur open stond en ik haalde mijn sleutel uit het contact ging hij zoomen. Helaas toen ik het een uur later weer checkte deed hij het niet, en sindsdien heeft hij het ook niet meer gedaan. Blijft een raadsel :( Iemand aan de hand van dit verhaal nog ideeën? IMG_0130.JPGIMG_0131.JPG IMG_0132.JPG

Groet Martijn

Had je je lichtschakelaar handmatig op aan staan ipv auto?
 
Welkom! Leuke wenslijst!
Betreft de zoemer. Ik heb dit ook gehad. Soms gaat hij wel aan en soms niet. Wat mij opviel was dat als je de deur open doet nadat je de auto hebt ontgrendeld, het display van de km teller ook niet aanging. Ook als ik in de auto ging zitten, en ik starte de auto niet, dan gingen de deuren automatisch op slot.
Ik heb het nooit laten maken omdat mijn auto is verkocht. Maar ik verwacht iets met de deursensor(dat de auto weet dat de deur opengaat) in mijn geval.
Succes met de speurtocht!
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
welkom ik heb de zelfde soort auto alleen die van mij is uit 2009 en die is niet donkergrijs maar grijs. jou vraag 1 dat is gewoon hoe de auto is, uit mijn ervaring. vraag 2 weet ik niet, want die van mij werkt wel gewoon als ik de auto bv uit heb of aan, en ik doe mijn bestuurder deur open dan gaat hij standaard altijd piepen nooit problemen mee gehad.
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!