Voorstellen en vraag aankoop Polo

Hallo,

Ik ben Nicole, 25, kom uit de buurt van Eindhoven en wil graag mijn Citroen Saxo VTS (hartstikke fijne auto, maar verouderd!) inruilen en een Polo TSI kopen.

Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer. Graag zou ik een Shadow Blue of een Silk Blue willen, maar deze komen helaas niet zo veel voor.
Hierdoor heb ik mijn zoektocht aan moeten passen.

Ik ben erg aan het twijfelen of ik een 'vernieuwde' Polo uit 2014 wil kopen (Comfortline met 90pk) of wellicht toch een oudere Polo waar allerlei opties op zitten. Bij een Comfortline uit 2014 zit volgens mij standaard geen navigatie, geen parkeersensoren, geen cruise control. Eigenlijk alleen maar de standaard vernieuwde boordcomputer (waar ik erg van gecharmeerd ben) en een bandenspanningscontrole systeem. Ook vind ik de nieuwe kleur erg mooi; Silk Blue.

Ik heb ondertussen ook Polo's gevonden uit 2012 en 2013 met allerlei leuke snufjes erop.
Wat ik behoorlijk belangrijk vind is dat mijn nieuwe Polo niet gejat zal worden, dat gerucht hoor ik namelijk erg vaak (kloppen de geruchten trouwens?). Een alarm systeem is daarom ook zeer gewenst, maar zit volgens mij niet standaard op de vernieuwde Polo, toch?.
Parkeersensoren zijn ook welkom. Cruise control lijkt me ook hartstikke fijn.

Het enige waar ik vraagtekens bij krijg is de 6e versnelling. Ik heb ooit een gerucht gehoord dat men geen Polo moet kopen met 6 versnellingen. Helaas weet ik alleen niet meer waarom.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke Polo? of kan iemand me adviseren hierin?

Kan ik beter een 'vernieuwde' Polo kopen met 5 versnellingen? of een oudere Polo met 6 versnellingen (en veel extra opties)?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Hopelijk vind ik binnenkort mijn Perfect match Polo ;)

Groetjes,
Nicole
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Hallo Nicole, welkom op dit forum. Je stelt een hoop vragen :)

Ik heb onlangs een nieuwe 6C gekocht, ben zelf niet zo bang dat deze gestolen zal worden, en anders ben ik goed verzekerd. veel verzekeraars hebben wel nieuwwaarderegelingen waardoor je niet al te veel geld verliest. Voor zover is een alarm onderdeel van het Executive (Plus) pakket.

Volgens de folder van juli 2014 die ik nog heb is cruise control standaard vanaf de comfortline maar inderdaad geen navigatie en parkeersensoren. Het navigatiesysteem is wel 1000x verbeterd t.o.v zijn voorganger. Echt een verademing.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Hallo,

Ik ben Nicole, 25, kom uit de buurt van Eindhoven en wil graag mijn Citroen Saxo VTS (hartstikke fijne auto, maar verouderd!) inruilen en een Polo TSI kopen.
Welkom :)
Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer. Graag zou ik een Shadow Blue of een Silk Blue willen, maar deze komen helaas niet zo veel voor.
Hierdoor heb ik mijn zoektocht aan moeten passen.
Zoek je een Polo nieuw of tweedehands?
Ik ben erg aan het twijfelen of ik een 'vernieuwde' Polo uit 2014 wil kopen (Comfortline met 90pk) of wellicht toch een oudere Polo waar allerlei opties op zitten. Bij een Comfortline uit 2014 zit volgens mij standaard geen navigatie, geen parkeersensoren, geen cruise control. Eigenlijk alleen maar de standaard vernieuwde boordcomputer (waar ik erg van gecharmeerd ben) en een bandenspanningscontrole systeem. Ook vind ik de nieuwe kleur erg mooi; Silk Blue.
Je hebt een Polo 6R en een Polo 6C. De Polo 6R is van bouwjaar 2009-2013, de 6C is het nieuwe model vanaf 2014.
Silk blue is volgens mij alleen voor de 6R BlueGT of voor de nieuwe Polo 6C een optie. Tweedehands zul je deze kleur bijna niet vinden. De Shadow Blue versie (zoals de mijne) kom je af en toe tegen op Marktplaats.

Ik heb ondertussen ook Polo's gevonden uit 2012 en 2013 met allerlei leuke snufjes erop.
Wat ik behoorlijk belangrijk vind is dat mijn nieuwe Polo niet gejat zal worden, dat gerucht hoor ik namelijk erg vaak (kloppen de geruchten trouwens?). Een alarm systeem is daarom ook zeer gewenst, maar zit volgens mij niet standaard op de vernieuwde Polo, toch?.
Parkeersensoren zijn ook welkom. Cruise control lijkt me ook hartstikke fijn.
De Polo's zijn inderdaad graag gewild bij dieven. Zelf ben ik hier niet zo bang voor. Ik laat hem nu nog een jaar of twee AllRisk verzekerd zijn, en dan vind ik het goed.
Het enige waar ik vraagtekens bij krijg is de 6e versnelling. Ik heb ooit een gerucht gehoord dat men geen Polo moet kopen met 6 versnellingen. Helaas weet ik alleen niet meer waarom.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijke Polo? of kan iemand me adviseren hierin?
Ik heb 6 versnellingen, vraag me niet bij welk pakket deze zaten (ik heb deze auto namelijk 2e hands), maar heb er geen problemen mee en vind het zelfs heel fijn. Heb er ook nog geen slechte dingen over gehoord. Hij is gewoon wat zuiniger door deze extra versnelling.
Kan ik beter een 'vernieuwde' Polo kopen met 5 versnellingen? of een oudere Polo met 6 versnellingen (en veel extra opties)?
Wat is je budget als ik vragen mag? Zelf zou ik geen 'kale' 6C kopen, maar juist een 6R met veel opties. Hier zul je zeker plezier van hebben.
Alvast hartstikke bedankt voor jullie reacties!
Hopelijk vind ik binnenkort mijn Perfect match Polo ;)
Succes met je keuze!
Groetjes,
Nicole
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
Graag zou ik een tweedehands auto willen kopen en wil hier maximaal 14.000 euro aan uitgeven.
Ik heb een Polo 1.2 TSI Match Edition Coca Cola uit 2012 gevonden, met een hele boel opties (zelfs verwarmde voorruit).
Ik heb zelf alleen nog nooit van de Match Edition gehoord.
Qua uitvoeringen is het toch: Easyline> Trendline > Comfortline> Highline> BlueMotion> Edition.
Of zit ik er nou helemaal naast? Ik dacht eerst namelijk dat de Edition versie tussen de Trendline en Comfortline zat.

Tja, mijn Citroen Saxo VTS uit 2003 (met 146.000km) is nogsteeds AllRisk verzekerd Stick Out Tongue haha. Ik rij al 7 jaar schadevrij (van de 7), dus ik durf hm ook niet van de AllRisk af te halen (je zult altijd zien dat er dan iets gebeurd).

Gr,
Nicole
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Mwa het is iets anders qua edities :)

Easy - Trend - Comfort - High
Ieder stapje is een beetje luxer uitgerust.

En dan heb je nog de speciale versies:
- Cross Polo -> kan een Comfort of High zijn met ander interieur, hoger onderstel en ander body pakket
- Bluemotion -> is een Trend in de basis, soms 'opgeleukt' tot een Comfortline, alleen 1.2TDI
- R-Line -> sportief uitrustingpakket voor een High of Comfort
- Rosa-Line -> Bluemotion met sportieve accenten maar stelt motorisch teleur.
- 444 -> speciale editie van de 2010 6R
- GTI -> 'race' model met 180pk en speciale accenten. 1.4 TSI met DSG
- R -> race model met nog meer powerrr en extreme accenten. (Polo 6R R WRC Street Edition)
- Edition is een 'speciale' uitvoering van bijvoorbeeld een GTI. Dus een GTI Edition 35 Jahres van de Golf GTI

In Duitsland (o.a.) is het iets anders ingedeeld

Match - Team (=Style) - Life

Een Match is een soort van Trendline
Een Team is een soort van Comfortline
Een Life is een soort van Highline

En vaak, hoe hoger de motor, hoe 'luxer' uitgevoerd.
de 1.2i (zonder TSI) is vaak een trend of easy
De 1.2TSI 105 of 1.6TDI zijn vaak dan weer comfortlines of highlines.

En dan heb je nog de hele optielijst waar je mee kunt spelen.
 
Als ik zou mogen kiezen zou ik voor de 6C gaan. Het Interieur is mooier, uiterlijk is wat opgeleukt met betere koplampen, mooiere standaard bumpers en het techniek is verbeterd. De 1.2TSI motoren zijn bekend om hun kettingproblemen, dit zal vast opgelost zijn bij de nieuwere modellen, sterker nog die zijn er niet meer met ketting (als het goed is). Als PK's geen probleem zijn, moet je voor een model zonder turbo gaan. Een atmosferische motor is gewoon betrouwbaarder.

De 6R is gewild bij de boeven, dat klopt...maar het is ook een beetje afhankelijk van waar je woont. Daarnaast moet de auto vrij exclusief zijn willen ze deze stelen. De boeven kennen de 6R nu door en door denk ik, ze kunnen de auto binnen 5 minuten al starten en wegrijden, zelfs met een "bearlock" is hij te stelen... De 6C is nu wat nieuwer, misschien heeft vw ook al wat aan de beveiliging van de auto gedaan, dus dan zit je op dat gebied ook beter (voor nu dan...) Ik heb ook een alarminstallatie, deze is OEM en daar weten de dieven ook wel wat voor te verzinnen denk ik...

Ik heb 5 versnellingen, dit gewoonweg omdat de polo 6r in diesel als handbak niet bestaat in 6 versnellingen (had ik op zn minst wel verwacht bij de 1.6tdi). Het zijn aan de andere kant wel 5 hele lange versnellingen...:laughing:

De stoelen van de Highline en wat luxere modellen zitten ook lekkerder...
 
Heb zelf ook sinds oktober een 6C, nadat m'n moeder in 2009 de 6R had gekocht toen deze net uit kwam. Heb zelf ook eerst getwijfeld een leuke 2e hands 6R te kopen, maar na 2x in de 6C te hebben gezeten was ik verkocht. Naast de ge-upgrade dingetjes zoals de koplampen en bumpers is de kwaliteit van de afwerking in het interieur gewoon haast niet te vergelijken, echt een stuk mooier allemaal, terwijl ik voor die tijd de 6R al chique afgewerkt vond voor het segment.

De 6-bak is volgens mij alleen geleverd in de 1.2 tsi met 110pk (en de Blue GT / GTI denk ik?) De 90pk versie is niet met 6-bak leverbaar geweest voor zover ik weet. Als je een atmosferische motor wilt zoals @sambir hierboven aangeeft zou ik sowieso voor een 1.4 en niet voor een 1.2 gaan. De 1.2 is in theorie zuiniger, maar in de praktijk een stuk zwakker, waardoor je gewoon je voet dieper naar beneden doet en alsnog meer verstookt.
De nieuwere TSI motoren hebben inderdaad geen ketting meer, maar een riem, dus die problemen zijn wat dat betreft opgelost, maar uitsluiten van andere kinderziektes / problemen kun je natuurlijk nooit.

Edit: oja welkom :)
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!
Graag zou ik een tweedehands auto willen kopen en wil hier maximaal 14.000 euro aan uitgeven.
Is dat met of zonder inruil? en hoeveel denk je dat je saxo gaat opleveren?
de 6C-modellen die je voor dat geld kan krijgen zijn over het algemeen vrij kaal. echt tweedehands zijn die er ook nog niet, veelal showroommodellen en/of demo-auto's

met dit budget kan je beter naar de 6R kijken. Die zijn goedkoper en meer aanbod.

dus ik durf hm ook niet van de AllRisk af te halen (je zult altijd zien dat er dan iets gebeurd).

Gr,
Nicole
ook met WA+ heb je nog steeds een prima dekking. Een auto van 12 jaar oud all risk verzekeren is echt zonde van je geld.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Wil je trouwens een benzine of een diesel? Maakt de keuze al een stuk eenvoudiger qua motorisering Stick Out Tongue
Het gaat sowieso een TSI (benzine dus) worden! haha

Is dat met of zonder inruil? en hoeveel denk je dat je saxo gaat opleveren?.
De 14.000 euro is inclusief alles (kosten rijklaar maken, etc). De inruilwaarde ligt ongeveer op 1.500 euro (volgens de dealers).
Bij sommige officiele dealers hebben ze acties (wellicht met Pasen weer) voor 1000 euro extra inruilpremie.

Een Match is een soort van Trendline
Een Team is een soort van Comfortline
Bedankt! Op de site stond ook een R-line. Daar ga ik dan nu dus liever voor! :)
Volgens mij zijn ze wel ingevoerd. Maar dit heeft geen echte nadelen, toch?

Mja, misschien is het toch beter om nog een beetje verder te shoppen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 
Een auto is een auto, een slecht onderhouden originele nederlandse Polo is niet beter dan een prima onderhouden geimporteerde Duitser. :) Het is net per se een nadeel, absoluut niet. In Duits talige landen zijn de keuringseisen veel hoger en daardoor heb je prima 'kans' op een goed onderhouden auto. Over het algemeen zijn de autos daar iets goedkoper dus het je 'meer auto' voor hetzelfde geld.

@sambir je hebt gelijk! mijn fout. TDI altijd 5-bak of DSG.
 
Kun je een 6C al voor €14.000 krijgen? Ik heb voor mijn 6R in oktober 2014, afgerond €13.000 betaald.
(tweedehands)
Nieuw is de goedkoopste 13.991. dat is zonder bijkomende kosten en de allerschraalste uitvoering; de easyline. Denk niet dat iemand dat wil.

Tweedehands zal een luxere versie dus niet goedkoper zijn. dat aanbod in die prijsklasse zal nog wel even op zich laten wachten.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
welkom op het forum Nicole! Er zijn zoveel mooie Polo's te koop dat de keuze erg lastig kan zijn!

Ik denk dat het nu (begin 2015) nog niet haalbaar is om een (comfort, highline) 6C Polo te krijgen voor jouw uitgekozen budget. De meeste comfortline 6C Polo's zitten nu nog rond de 16.500 euro.

Een 'luxere' Polo 6R met een lage kilometerstand kan idd voor dezelfde/ lagere prijs ook een goede keuze zijn. Ik las dat je een R-Line gezien had! Erg goede keuze: luxe interieur en een sportieve uitstraling! Een echte aanrader.. ;)

Helaas zijn de Polo's erg gewild onder de criminelen. Een alarminstallatie kan autodieven vertragen in hun 'werk'. Daarnaast kun je ook korting krijgen op je verzekeringspremie als je een scm alarm klasse 3 hebt !

Je kan ook langs de dealer gaan en je wensen doorgeven. Zij kunnen zien of jouw Polo 6R/6C match (nieuw/ occasion) nog op voorraad is bij de dealers of PON.

Succes met je keuze! Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135pk 
Wij hebben een Polo Blue GT uit Duitsland geïmporteerd en dat is zéér goed bevallen. Wij hebben het import traject laten verzorgen door een kennis die zich hierin heeft gespecialiseerd. Het voordeel ten opzichte van een auto uit NL was zeker €4.000.

Als ik op de Duitse websites kijk, dan kan je makkelijk een hele mooie 6R uit 2014 vinden. Bij import moet nog rest-BPM worden betaald , maar dit is rond de €1.200. Ook dan heb je nog veel voordeel.

De Duitse auto's zijn vaak zeer compleet en je hebt enorm veel keus. Een auto van 10 maanden oud met niet meer dan 12.000 kilometer is geen probleem.

Laat maar weten of je meer info wil.
 
@R-Vera vergis je niet in hoe duur (of eigenlijk niet duur) een 6C hoeft te zijn. Ik heb een First Edition, gebaseerd op de comfortline, voor 17k rond uit de showroom gereden. Als je 'm jong gebruikt kunt vinden is 14k dus echt wel een haalbaar budget. Je maakt mij niet wijs dat ik er sinds oktober maar 500 euro op heb afgeschreven ;)
De vakdealer bij ons in de buurt prijst ze rond de 16.000 euro. En dan is het een easyline/ comfortline met weinig opties. De highline zit rond de 19.000 euro. De km-standen variëren tussen de 0 - 15.000 km. Misschien dat je het internet nog eens kan rondspeuren en nog wat tegen komt, maar ik betwijfel het.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135pk 
Hoi Nicole, ten eerste van harte welkom op het mooiste forum van Nederland/Belgie. ;)

Je bent dus op zoek naar een mooie Polo, wil je deze via een dealer kopen of mag het ook particulier zijn? Particulier zit je vaak wel gunstiger wat vraagprijs betreft terwijl ze wel dealer onderhouden zijn. Ik zie op Marktplaats wel mooie Polo,s voorbij komen die particulier aangeboden worden.
Wat is All Cars Company in Eindhoven voor bedrijf, daar worden ook verschillende Polo's aangeboden.
Succes met het vinden van een mooie Polo.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!