Voorbanden 225/35-19 lopen aan

Al na montage van mijn nieuwe OZ Leggera set in 19" (et43, 8j) lopen mijn voorbanden aan tijdens het inveren van de auto. Er zijn Michelin Pilot Sport 4S banden gemonteerd in de maat 225/35-19. Dit resulteert in een prachtige stance, maar helaas toch niet helemaal oke.

Gelukkig loopt het niet continue aan. Bij het nemen van een drempel is dit wel 100% merkbaar en bij een wat diepere kuil in de weg.

Ik heb gekeken waar het probleem ligt. Per wielkast zitten er twee van die dikke torxschroeven. Ja, die zou ik weg kunnen halen, maar het probleem is dat het witte plaatwerk dan eigenlijk ook naar binnen geduwd moet worden. Ik ben alleen bang dat dit niet vlekkeloos gaat. Sowieso moet je het zwarte plastic ook zien om te buigen met een hete luchtpistool, maar ik ben bang als ik dat ook doe met het plaatwerk (het witte plaatwerk steekt echt nog ver uit) dat op den duur de lak er van af gaat of dat er toch tijdens het buigen het scherm verbogen zal worden of dat er iets afbreekt.

Wat zouden jullie doen?

Andere optie is om 215/35-19 banden te monteren, aangezien ik Michelin fan ben, zou ik bij dit idee al direct teleurgesteld zijn, want een beetje A-merk band is er niet in deze maat. Hankook heeft wel deze maat banden in huis. Het jammere is dat mijn velgenleverancier de huidige Michelin banden niet kan terugnemen, dan zou ik deze dus moeten verkopen. Als er iemand zich geroepen voelt let me know. Ze zijn hagelnieuw, ik ben na montage van de auto alleen naar huis gereden en de auto staat nu al een paar dagen stil.
 

Bijlagen

  • IMG_1744.jpeg
    IMG_1744.jpeg
    1.2 MB · Weergaven: 86
  • IMG_1740.jpeg
    IMG_1740.jpeg
    825.8 KB · Weergaven: 84
  • IMG_1731.jpeg
    IMG_1731.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 91
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Veel voorkomend met verlagen en extremere banden en je kan het schroefje wat bovenin zit eruit halen dat zal het wat verminderen en mischien wel voldoen. Hij loopt namelijk zo te zien niet tegen de carroserie.

Weet niet hoeveel het wiel nog naar binnen kan zonder de veerpoot te raken en of er nog genoeg vlees is om iets van het contactvlak van de velg af te laten draaien. 2 a 3 mm kan soms al heel veel doen
 
Ik zou inderdaad wat Antera zegt eens kijken of je wat met je ET waarde kan doen door er iets af te draaien. wel even kijken hoeveel ruimte je hebt bij je veerpoot enzo.
Moet toch passend te maken zijn zonder dat je andere banden nodig hebt. gewoon net even die paar mm meer naar binnen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik zou eerst goed kijken of je het met een smallere of getrokken band wel red. Je hebt best kans dat je bij inveren dan alsnog je spatbord raakt. Dan blijven de opties afdraaien, of de meest goedkope en minst comfortabele over: Veerwegbegrenzers. Vroeger had ik standaard veerwegbegrenzers achter zodat ik überhaupt nog iemand mee kon nemen achterin Stick Out Tongue Reed uiteraard voor geen meter.
 
Ik zal eens kijken of ik de twee schroefjes in de wielkasten kan verwijderen en dan even proefrijden. Afdraaien zie ik niet zo zitten. Er zijn meerdere mensen met deze velgen onder de Polo, maar die rijden met 215 banden en hebben dus nergens last van.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Ik zal eens kijken of ik de twee schroefjes in de wielkasten kan verwijderen en dan even proefrijden. Afdraaien zie ik niet zo zitten. Er zijn meerdere mensen met deze velgen onder de Polo, maar die rijden met 215 banden en hebben dus nergens last van.
En waarom zie je dat niet zitten? die 3/4mm kunnen ze voor wel hebben ze staan nu toch net iets te ver buiten de auto in mijn ogen en dan kan jij blijven rijden met je fijne Michelins, heb je er nog spacers tussen nu of echt besteld op ET waarde die de rest ook rijd zonder spacers?

wat los je er mee op als je dat schroefje weg haalt dat is zo minimaal? dat je plastic daaronder gelijk weg slijt? kan je straks nog een nieuwe wielkuip er in gaan hangen ook.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
En waarom zie je dat niet zitten? die 3/4mm kunnen ze voor wel hebben ze staan nu toch net iets te ver buiten de auto in mijn ogen en dan kan jij blijven rijden met je fijne Michelins, heb je er nog spacers tussen nu of echt besteld op ET waarde die de rest ook rijd zonder spacers?
Als ik ze niet afdraai dan kan ik ze makkelijker ooit verkopen lijkt me. Afgedraaide wielen maakt de set redelijk specifiek (dus enkel voor de Polo AW of een soortgelijke auto). Al heb ik nog wel wat vlees over om af te draaien geloof ik.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Gisteren de Hankook 215/35-19 onder gezet. Nergens geen aanlopen meer. 225 staat hem beter, maar 215 is functioneel/praktisch :)
 

Bijlagen

  • IMG_1782.jpeg
    IMG_1782.jpeg
    863.9 KB · Weergaven: 24
  • IMG_1783.jpeg
    IMG_1783.jpeg
    965.6 KB · Weergaven: 20
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!