Volle tank KM

Goed. ik kan je vertellen de meeste die op spritmonitor zitten zijn nogal fanatiek in dat soort dingen, en doen vaak ook mee met wedstrijdjes wie het zuinigst kan rijden, dat betekend meters lang uitrollen, achter vrachtwagens hangen, en optrekken ja optrekken dat gebeurd eigenlijk niet echt haha.

optrekken doe je dus ook altijd met beleid enzo..

ik wil niet in herhaling vallen maar het zal toch echt rijstijl rechtervoet combi zijn hoor.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb hiervoor meerdere auto's gehad waaronder een A4 2.0 diesel uit 2010 en een golf met hetzelfde 1.6 blok, echter wel met DSG. Met de A4, inc 19inch velgen haalde ik gemakkelijk 1:16,5, terwijl de golf ongeveer hetzelfde verbruik had en soms zelfs zuiniger was dan de Polo! Deze auto's verschillen behoorlijk van elkaar in gewicht. Ik kan wel degelijk concluderen dat er of iets mis is met mijn Polo of dat de 1.6 blok gewoon geen zuinige blok is. Maar goed, dat is wat ik ervan vind. Als jij zegt dat het toch aan mijn rijstijl zal liggen, prima.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 105pk 
Rond dat gemiddelde zit een behoorlijke spreiding ;) Rijd je relatief veel korte ritjes misschien of in de stad? Files? Speelt allemaal een rol. Anders is het wonderlijk dat wij op hetzelfde gemiddelde zitten (ik rijd vnl lange snelwegritten met mijn 2.0 tsi)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Met mijn 1.2 TSI had ik ooit de 600km aangetikt met 1 tank. Betrof toen een motor die al 70-100k had gereden.

Nu heb ik een nieuwe 1.2 TSI, en aangezien ik zoveel mogelijk probeer te voorkomen dat ik onder de 2000 rpm kom (ivm inrijden - tussen 2000 rpm en 3500 rpm), rijd ik nu max 450 km met 1 volle tank (ron98).
 
Volkswagen  6r  1.2 TSI 90pk 
Rond dat gemiddelde zit een behoorlijke spreiding ;) Rijd je relatief veel korte ritjes misschien of in de stad? Files? Speelt allemaal een rol. Anders is het wonderlijk dat wij op hetzelfde gemiddelde zitten (ik rijd vnl lange snelwegritten met mijn 2.0 tsi)
ik rij 200km per dag met mijn gti en je ziet mijn verbruik haha, ik rij dan ook aardig sportief
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ben ik het niet mee eens. Ik heb hiervoor meerdere auto's gehad waaronder een A4 2.0 diesel uit 2010 en een golf met hetzelfde 1.6 blok, echter wel met DSG. Met de A4, inc 19inch velgen haalde ik gemakkelijk 1:16,5, terwijl de golf ongeveer hetzelfde verbruik had en soms zelfs zuiniger was dan de Polo! Deze auto's verschillen behoorlijk van elkaar in gewicht. Ik kan wel degelijk concluderen dat er of iets mis is met mijn Polo of dat de 1.6 blok gewoon geen zuinige blok is. Maar goed, dat is wat ik ervan vind. Als jij zegt dat het toch aan mijn rijstijl zal liggen, prima.
Als jij van mening bent dat er iets mis is dan moet je het laten nakijken kan ik dan alleen zeggen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Met mijn 1.2 TSI had ik ooit de 600km aangetikt met 1 tank. Betrof toen een motor die al 70-100k had gereden.

Nu heb ik een nieuwe 1.2 TSI, en aangezien ik zoveel mogelijk probeer te voorkomen dat ik onder de 2000 rpm kom (ivm inrijden - tussen 2000 rpm en 3500 rpm), rijd ik nu max 450 km met 1 volle tank (ron98).
Als je al weet dat je 450km op een tank rijd kun je nu ook wel weer gas gaan geven met dat ding hoor genoeg ingereden
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Met mijn polo op 17inch heb ik op een volle tank inc ontluchting max 850km gehaald. Op de oude sloffen van 15 inch lukte bijna 1000 :tearsofjoy:.

Tijdje terug met mijn neefje in zn golf 6 gtd naar parijs geweest, sportief gereden hebben wij met 1 tank gedaan (1000km). Hier getankt voor vertrek en bij dezelfde pomp weer toen we terug waren. Was wel net op het nippertje met een actieradius van 0km :tearsofjoy:.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.9 TDI 100pk 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Ik ben toch verbaasd dat sommige benzine rijders hier 1000 km halen op een tank :hushed:

Ik haal met mijn GT met weinig snelweg en sportief rijden net de 500km op een tank. Er gaat bij een tankbeurt 40/42L euro 98 in. Ik ben hier zeer blij mee!
Me vorige zuipschuit deed 400km met een tank van 62L :sweatsmile: dus ik hou nu nog geld over ook..
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Ik rij gemiddeld 500-550 (zomer) en 500 (winter).
Uitrollen en rustig rijden Op korte stukken (vooral als de motor koud is).
Op lange stukken af en toe volgas optrekken voor de fun.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!