Volkswagen Polo AW (2018) VCDS mogelijkheden

Aha dus standaard is het geen led maar 1 normale lamp. En de led versie heeft 2 leds. Is dat de led aan de zijkant. Dat ziet er wel stoer uit die rode zij strepen. Ik krijg mijn polo vrijdag en ga die week er op eea coderen bij mij in de buurt, vw dealer wil het ook doen als ze er tijd voor hebben.

Knap als de dealer dit kan. Die mogen VCDS niet hebben en weten daarom ook vaak de mogelijkheden niet te coderen als ze niet weten wat ze moeten doen. Die achterlichten op 2 manieren is alleen met VCDS/VCP mogelijk
 
Bij wie kan ik terecht in of rondom omgeving Amsterdam/Landsmeer voor wat VCDS aanpassingen in mijn AW en wat zou het kosten om die aanpassingen te doen?
Ik hoor het heel graag.

Ik wil iig graag:
- DRL achterlichten ook aan, ik heb LED achterlichten
- Needle Sweep
- Gasresponse sport
- CH automatisch
- CH/LH naar 90 sec
- Stuurbekrachtiging dynamisch

Optioneel, weet niet wat het voor mij doet/betekend:
- DRL menu
- DRL 100% bij dimlicht
- Wellicht andere handige, leuke en fijne opties aanzetten?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Bij wie kan ik terecht in of rondom omgeving Amsterdam/Landsmeer voor wat VCDS aanpassingen in mijn AW en wat zou het kosten om die aanpassingen te doen?
Ik hoor het heel graag.

Ik wil iig graag:
- DRL achterlichten ook aan, ik heb LED achterlichten
- Needle Sweep
- Gasresponse sport
- CH automatisch
- CH/LH naar 90 sec
- Stuurbekrachtiging dynamisch

Optioneel, weet niet wat het voor mij doet/betekend:
- DRL menu
- DRL 100% bij dimlicht
- Wellicht andere handige, leuke en fijne opties aanzetten?

Stuur maar een PB, dan stuur ik jou de complete lijst met mogelijkheden voor de Polo AW.
 
  • Leuk
Waarderingen: Juno Leloup
Bij wie kan ik terecht in of rondom omgeving Amsterdam/Landsmeer voor wat VCDS aanpassingen in mijn AW en wat zou het kosten om die aanpassingen te doen?
Ik hoor het heel graag.

Ik wil iig graag:
- DRL achterlichten ook aan, ik heb LED achterlichten
- Needle Sweep
- Gasresponse sport
- CH automatisch
- CH/LH naar 90 sec
- Stuurbekrachtiging dynamisch

Optioneel, weet niet wat het voor mij doet/betekend:
- DRL menu
- DRL 100% bij dimlicht
- Wellicht andere handige, leuke en fijne opties aanzetten?
Wat doet 'Gasresponse Sport' precies? Als ik mijn Polo binnenkort heb wil ik ook langs iemand gaan voor VCDS aanpassingen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Bij wie kan ik terecht in of rondom omgeving Amsterdam/Landsmeer voor wat VCDS aanpassingen in mijn AW en wat zou het kosten om die aanpassingen te doen?
Ik hoor het heel graag.

Ik wil iig graag:
- DRL achterlichten ook aan, ik heb LED achterlichten
- Needle Sweep
- Gasresponse sport
- CH automatisch
- CH/LH naar 90 sec
- Stuurbekrachtiging dynamisch

Optioneel, weet niet wat het voor mij doet/betekend:
- DRL menu
- DRL 100% bij dimlicht
- Wellicht andere handige, leuke en fijne opties aanzetten?

DRL 100% bij dimlicht, dit is verboden in NL. Je kunt een waarschuwing krijgen van de politie bij VAG Dordrecht heeft hij 3 x terug moeten zetten bij gebruikers hiervan.
Je kunt nog de Gevoeligheidheid van de lichtsensor in het menu kan instellen, nu kan dit niet.
Gasreponse werd mij verteld dat dit niet echt nodig is, nieuwe auto's hebben een zeer snelle response. (En mogelijkheid tot problemen met je fabrieksgarantie als er een probleem voordoet)
En Alarm piepje bij vergrendelen en ontgrendelen als je net als ik een inbouwalarm hebt, zo niet dan kun je dit de claxon zachtjes dit laten bevestigen. Dit kun je achteraf ook aan/uitzetten in het menu.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
En Alarm piepje bij vergrendelen en ontgrendelen als je net als ik een inbouwalarm hebt, zo niet dan kun je dit de claxon zachtjes dit laten bevestigen. Dit kun je achteraf ook aan/uitzetten in het menu.
Zachtjes? Nee, de claxon gaat in mijn ogen (veel te) hard af bij een Polo AW zonder OEM alarm :eek: Is ook niet aan te passen zoals bij eerdere modellen wel kon.

Piepjes aanzetten via het Menu?
Kan je uitleggen hoe?
Ik heb de optie nog niet gezien
Eerst activeren via VCDS, daarna kan dit piepje in- en uitgeschakeld worden via de car settings.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Klinkt goed, doet dit niks met het comfort van het rijden?
Doet dit hetzelfde als wanneer je de Polo in Sport zet van de DSG? Of staat dit hier los van?
de sportstand maakt het directer in alle standen alleen in de sportstand word hij nog wat directer


En bestaat er een functie waarbij je de achteruitrijcamera kunt activeren tijdens het rijden?

Dit is niet mogelijk



Voor de mogelijkheden op de Polo kan je eventueel mijn website www.vcds-coding.nl bekijken en langs komen om het uit te voeren indien gewenst :)
 
DRL 100% bij dimlicht, dit is verboden in NL. Je kunt een waarschuwing krijgen van de politie bij VAG Dordrecht heeft hij 3 x terug moeten zetten bij gebruikers hiervan.
Dus ik mag wel rondrijden met dimlicht, DRL leds voor en achterlichten aan, maar niet met DRL voor aan en achterlichten achter aan?
Lijkt mij een zeer bijzondere en vreemde zaak, want ik rij bij de aanpassing dan overdag met minder licht aan als dat ik nu doe.
Leg uit, please.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Dus ik mag wel rondrijden met dimlicht, DRL leds voor en achterlichten aan, maar niet met DRL voor aan en achterlichten achter aan?
Lijkt mij een zeer bijzondere en vreemde zaak, want ik rij bij de aanpassing dan overdag met minder licht aan als dat ik nu doe.
Leg uit, please.
Je mag je DRL lichten niet op 100% in laten stellen samen met je dimlichten aan. Als je dimlichten aan gaan worden je DRL lichten automatisch gedimd naar 70% . Je DRL worden dan eigenlijk stadslichten omdat ze 70% gedimd zijn icm met je dimlichten en dat is wel toegestaan.
(Stadslicht + dimlicht)

Maar dimlicht en DRL op 100% lichtsterkte mag dus niet.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Je mag je DRL lichten niet op 100% in laten stellen samen met je dimlichten aan. Als je dimlichten aan gaan worden je DRL lichten automatisch gedimd naar 70% . Je DRL worden dan eigenlijk stadslichten omdat ze 70% gedimd zijn icm met je dimlichten en dat is wel toegestaan.
(Stadslicht + dimlicht)

Maar dimlicht en DRL op 100% lichtsterkte mag dus niet.
Ok, duidelijk, dank voor de uitleg.

DRL op 100% bij dimlicht hoeft van mij ook niet.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!