Voetverlichting Polo 6R BM

Daar ben ik niet bang voor (beschik over de schema's.. )

Wat ik me afvraag: Hebben alle polo's geen dashboardkastje verlichting of hebben de Highlines dit wel?

Dit i.v.m. bestellen van de (juiste en originele onderdelen)
 
as far as i know hebben de highline wel dashboard kast verlichting...snap niet waarom ze dit bij een Polo Bluemotion eruit hebben gelaten...het komt gewoon cheap over op een 17.700 euro kale auto...terwijl een Highline voor die prijs wel al die lampjes krijgt...dat is gewoon oplichterij (volgens folder is het wel aanwezig)
 
Nou in mijn vorige (lease)auto... Seat Leon FR TDI uit 2008 (34.000 euro nieuw) zat ook geen dashboard kast lampje :shock:

Heb deze toen ook achteraf erop gezet. Vanaf modeljaar 2010 (midden 2009) werd het wel weer standaard op alle modellen.. raar...

Heeft meer te maken met keuzes van PON hoe ze de auto's hier in Nederland willen hebben.
 
KYC zei:
ok ik had gisteren mijn dealer gebeld en die vertelden mij dat het waarschijnlijk niet gaat lukken omdat er geen bedradingen liggen plus het zou ook een storing kunnen veroorzaken...ik denk dan hoe moeilijk kan het zijn om een lampje aan te sluiten :S...die bedradingen kun je wel zelf ergens vandaan toveren dat is niet zo moeilijk maar goed ze konden me ook geen prijsopgave geven gezien ze het sterk afraadde...

iemand een andere opinie? ik vind dat het gewoon moet kunnen...wat denken jullie?

Dat krijg je met al die CAN-bus sturing in de auto.
Als de verlichting ook via CAN-bus werkt kan dat een boel gezeur geven.
Vandaar dat ze het afraden denk ik.

Misschien toch maar eens een LOI cursus CAN-bus gaan doen.
 
KYC zei:
as far as i know hebben de highline wel dashboard kast verlichting...snap niet waarom ze dit bij een Polo Bluemotion eruit hebben gelaten...het komt gewoon cheap over op een 17.700 euro kale auto...terwijl een Highline voor die prijs wel al die lampjes krijgt...dat is gewoon oplichterij (volgens folder is het wel aanwezig)

Highline heeft ook geen dashboard verlichting :x
 
ik denk als je dit voor elkaar wilt krijgen je dan toch zelf moet gaan dremelen in het handschoenvakje om een uitsparing te maken...
zou je het stroom dan kunnen aftappen van een ander lampje?
 
misschien voldoet een klein 5mm gaatje voor 1 LED lampje al, stroom kan dan van de 12V aansluiting vandaan gehaald worden met wat handigheid? Ik heb niks met elektriciteit dus ik leer er wel mee leven ;)
 
En? Al iemand verlichting in zijn dashbordkastje, of voetverlichting :?:

Ben erg benieuwd, en zou dit beide ook graag installeren op mijn BM Comfortline volgende maand :mrgreen:
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
nee volgens mij is niemand die dit heeft gedaan
je wilt dat het voetverlichting alleen laten branden wanneer je de deuren open staan.

was het maar waar dat je gewoon aftermarket setjes kon kopen en deze gewoon aansluiten...(zou die bestaan denk je? :roll: )
 
Vandaag voetenruimte verlichting aangesloten.

Ik heb direct kabels getrokken van binnenverlichting. Ziet er toch mooi uit ;). Hiermee is mijn ombouw van BM naar Highline voltooid :)

Het gaat om de kabels zwart-rood en zwart-bruin.
 
Ik heb gewoon losse kabels aangesloten bij binnenverlichting.. (wel moeilijk omdat je er niet makkelijk bij kunt). en deze dus door getrokken naar de voetruimte..

In principe zou je onder de dashboard ook de juiste kabels kunnen vinden om de lijnen korter te houden maar met auto's met canbus wil ik geen risico nemen.
 
Ik neem aan dat de orginele draden van de binnenverlichting ook onder het dashbord lopen dus zou je die tog kunnen pakken zonder een canbus storing tog...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion 
Ik heb er even naar gekeken... te krap en veel zoekwerk.. Je komt er haast niet bij. Er zijn te veel draden met dezelfde kleuren. Zou goed kunnen gaan maar ik neem geen risico.

Beter was het geweest om tijdens mijn dashboard ombouw dit te regelen maar we hadden geen tijd meer + accupool zat los i.v.m. airbag etc. Dus testen kon ik ook niet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!