vocht in koplampen u led

Heren ik heb een vraag, de laatste tijd heb ik steeds vaker vocht in mijn U led koplampen, met name in de winter maanden
Ik had toen vochtvreter zakjes in de doppen gedaan en klein gaatje gebord in de doppen voor ventilatie, dit werkte maar voor even.

Als ik de doppen er helemaal af haal van de koplampen is mijn vochtprobleem meteen weg.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is de doppen definitief er af te laten, of zijn er mensen die dit al doen met dit type koplampen ? of raden jullie dit juist af ?

Alvast bedankt.

Carl
 
Volkswagen  POLO 6r  1.2 bluemotion 
Heb ik ook een tijdje gehad in m'n originele koplampen toen ik de polo net had.
De vorige eigenaar had een lampje vervangen maar de dop er niet goed weer op gezet. Resultaat: een koplamp vol condens wat ik er niet uit kreeg.

Heb toen een zakje Silica gel in de rubberen dop geplakt en weer geïnstalleerd. Binnen een dikke week was alle condens weg, zakje weer verwijderd en nergens meer last van gehad.
Zo'n zakjes kan je bv vinden in de doos van nieuwe schoenen.

Als je een gat hebt geboord in je dop zou ik dit zo snel mogelijk weer afdichten met siliconen oid.
Anders gaat er blijven vocht in de koplamp komen.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Heb ik met een andere auto ook last van gehad. Zelf zou ik de koplampen demonteren, lekker laten doorwarmen boven de kachel (het liefst met opening naar boven) en weer monteren met een gesloten rubber. Zelf heb ik niet zoveel vertrouwen in dat silica, maar blijkbaar kan dat ook effectief zijn. Dan weet je iig zeker dat de vochtige lucht er uit is. Krijg je hierna weer het probleem dan weet je dat de unit dus lek is.
 
Blijven aftermarket units ;) moet je ook niet te veel van verwachten ik heb ze ook en heb hier ook soms last van maar na de rit is het alweer weg stoor me er niet aan en mijn ervaring met koplamp units moet je niet modden of open maken [emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!