Klaas'
Nieuw lid
Hoi allemaal,
Flink tijdje geleden dat ik hier een vraag gepost heb zie ik! Hoop dat dit een beetje op de juiste plek gepost is.
Een poosje geleden begon ik een aantal vreemde dingen op te merken. Mijn Polo (1.6TDI) begon bij 1200/1300 toeren lichtelijk te protesteren. 75/80 in de 5e liet de motor al wat bokken. Ook na een snelwegritje wanneer ik van de afrit kwam bokte de auto soms licht wanneer ik wat lager in de toeren kwam en op trok. Achteraf heb ik ook het idee dat de auto een klein beetje vermogen kwijt was. Een weekje terug, toen ik wachtte op een stoplicht, rook in ineens uitlaatgassen in de auto. De volgende dag toen ik naar werk reed zei een collega die achter me reed dat mijn auto wat rookte en behoorlijk stonk. Toen (had eigenlijk wel wat eerder gemogen, afin) toch maar even langs de garage geweest.
Conclusie, 4 kapotte verstuivers en een kapotte brandstofpomp. Nu te horen gekregen dat dit grapje mij zo'n 2500 euro gaat kosten, misschien zelfs meer. Zijn er dingen waar ik om moet denken tijdens/na de reparatie? Om me heen hoor ik vaak dat dit soort problemen vaak terugkomen en ik heb natuurlijk geen zin om op korte termijn weer zo'n bedrag af te mogen tikken. Is de geschatte prijs overigens een beetje redelijk trouwens?
Vriendelijke groet,
Klaas
Flink tijdje geleden dat ik hier een vraag gepost heb zie ik! Hoop dat dit een beetje op de juiste plek gepost is.
Een poosje geleden begon ik een aantal vreemde dingen op te merken. Mijn Polo (1.6TDI) begon bij 1200/1300 toeren lichtelijk te protesteren. 75/80 in de 5e liet de motor al wat bokken. Ook na een snelwegritje wanneer ik van de afrit kwam bokte de auto soms licht wanneer ik wat lager in de toeren kwam en op trok. Achteraf heb ik ook het idee dat de auto een klein beetje vermogen kwijt was. Een weekje terug, toen ik wachtte op een stoplicht, rook in ineens uitlaatgassen in de auto. De volgende dag toen ik naar werk reed zei een collega die achter me reed dat mijn auto wat rookte en behoorlijk stonk. Toen (had eigenlijk wel wat eerder gemogen, afin) toch maar even langs de garage geweest.
Conclusie, 4 kapotte verstuivers en een kapotte brandstofpomp. Nu te horen gekregen dat dit grapje mij zo'n 2500 euro gaat kosten, misschien zelfs meer. Zijn er dingen waar ik om moet denken tijdens/na de reparatie? Om me heen hoor ik vaak dat dit soort problemen vaak terugkomen en ik heb natuurlijk geen zin om op korte termijn weer zo'n bedrag af te mogen tikken. Is de geschatte prijs overigens een beetje redelijk trouwens?
Vriendelijke groet,
Klaas